Nieuw hier en vragen over ta06 en chassis met meer ground clearance.

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door jellezz, 5 jul 2020.

  1. jellezz

    jellezz

    Lid geworden:
    4 jul 2020
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Leeuwarden
    Hallo!!

    Ik ben 27 jaar, zit in de maritieme techniek en Ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb een beetje rond zitten neuzen afgelopen week en ben wel wat wijzer geworden. Ik wil vooral iets serieuzer met de auto’s die ik heb gaan rijden. Alleen heb ik nog wel een paar vragen.

    Op dit moment heb ik twee rc auto’s, een tamiya ta06 onroad met IFS demper systeem een een tamiya buggy dt-03 ook met de oliedempers.

    Ik heb het idee dat de ta06 beter voor het asfalt blijft en ik misschien een ander chassis moet zoeken voor een niet asfalt ondergrond. Dit zou betekenen dat ik meer richting een rally chassis zou moeten zoeken? Ik wil graag kunnen rijden op een redelijke gladde klinkerweg en daarnaast eventueel ook een ruwere ondergrond als gras, gravel etc. Ik vind dat mijn ta06 iets teveel wil stuiteren, maar dat zou misschien ook aan de afstelling van mijn dempers kunnen liggen? Ik heb zitten spelen met stijfheid van de veer en positie op de draagarmen etc. Kan iemand mij een tip geven hoe ik de auto minder laat stuiteren? Of moet ik juist wat zachtere banden zonder inserts plaatsen?

    Als ik mijn ta06 meer “klinkerweg-proof“ kan maken ben ik ook tevreden maar voor het geval dit lastig wordt zou ik graag wat meer willen weten over een degelijk rally auto.

    Voor een redelijke prijs een soort rally chassis vinden vind ik wel lastig. Als ik op dit forum en youtube etc. rondneus dan lijkt het bij tamiya in ieder geval dat ik moet zoeken naar een tt02r chassis of de xv01 long damper denk ik? Andere opties zijn ook meer dan welkom :)

    Is er iemand die mij een beetje op weg zou kunnen helpen?

    Alvast bedankt voor de reacties.
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2020
  2. jellezz

    jellezz

    Lid geworden:
    4 jul 2020
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ik ben trouwens sowieso opzoek naar een paar bandjes met meer grip voor mijn ta060.
    Iemand die mij goede banden aan kan raden?

    Alvast bedankt voor de reacties.
     
  3. jellezz

    jellezz

    Lid geworden:
    4 jul 2020
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ik heb mijn beginpost wat meer aangepast in de hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen.

    Ik heb de laatste tijd een beetje geëxperimenteerd met mijn auto’s en veel op dit forum en erbuiten naar informatie gezocht. Forums als dit zijn een bron van informatie en ik wordt altijd blij om te zien hoeveel nuttige dingen je kan vinden.

    Ik zelf heb het idee dat ik kwa afstellingen aardig op weg ben maar ik ben nog niet helemaal tevreden.

    Alvast bedankt voor een reactie :)
     

Deel Deze Pagina