Nieuw hier. MCPX stuurprobleem

Nou,
De mxpc vandaag voorzien van n nieuw mosfet voor
De aansturing van de staart rotor en weer oefenen.
Echter zodra ik met de neus naar mij toe vlieg gaat het fout.
Iemand nog juiste adviezen.
Op de sim gaathet wel goed

Oefenen, oefenen, oefenen, oefenen.. Eerst zorgen dat je side in beide richtingen kunt vliegen zonder problemen en dan de tail steeds verder weg drukken.

Dankje chow.
Blijven oefenen dus.
swash plate juist stellen is daar nog n vast gegeven voor.
Soms tijdens optoeren gaat de heli al lopen

Je hoeft bij de mcpx normaal gesproken de swashplate niet af te stellen.. Ik denk met alle respect dat je problemen vermoed met de heli die er niet zijn. Je moet wennen aan een CP ;)

Blijf je bij het opstijgen wel van de cyclic stick af? Een flybarless systeem zal op de grond anders reageren dan in de lucht. Als je op de grond een tikje naar voren geeft, zal er niets gebeuren, omdat de skids nog op de grond staan. De gyro's zullen zien dat er niets gebeurt, en steeds meer naar voren sturen, totdat een reactie van de heli komt. Die reactie is alleen meestal het kantelen van de heli. Met mijn MiniCP is het gewoon rustig gas opvoeren, en dan los, daarna pas beginnen met sturen.

Zorgen dat jouw swashplate mooi level is wanneer je opstijgt. Door een crash kunnen de linkjes buigen en dan kan de swashplate scheef staan. Dit geeft problemen bij het opstijgen.

Ook zeker en vast niet aan de cyclic sticks komen tijdens het optoeren. Als je swashplate level is, moet de heli mooi omhoog gaan en pas dan kun je beginnen sturen. Anders gaat het inderdaad fout lopen.

Bedankt.
Gisteren bij flycam in lexmond geweest.
Daar werd het even voorgedaan met mijn eigen heli en zendee.
Is hier nix mee, dus idd oefenen.
Het gaat steeds beter.
Nu stond daar voor 339 de blade 300, met 3 beast x en 3 gyros.
Deze heli is flybarles.
Voor 220 heb je ook n blade 450, die vliegt voor jou een stuk makkelijker
Werd er gezegd.
Denk dat ik dus geen 300 maar de 450 ga aanschaffen.
Prijs is wel zonder accu.
Is n trex 450 ook n optie of zit je dan in een andere prijsklasse?
Iemand nog tips?

Trex 450 moet je zelf bouwen. Blade 450 komt ready to fly of bind and fly. Wat niet betekend dat je de heli niet moet nalopen.

Grote heli vliegt makkelijker, minder "nerveus", maar wel meer schade als je crasht. mCP x is dan vaak, oprapen, stof eraf schudden, en weer vliegen.

Dat laatste maakt de mcpx dus makkelijker dan groot. Groot is wel stabieler maar er is geen ruimte voor fouten. Dat merk je gelijk als je aan de knuppels staat te roeren.

Het hoe groter hoe makkelijker gaat meer op voor heli's als de 250 en groter. Die zijn allemaal in principe kapot bij een crash en dan is groter wel stabieler.

Verder vraagt een grote heli veel meer technische kennis. Als je daar fouten mee maakt is het ook einde oefening. Een mcpx haal je in principe uit de doos en dat vliegt wel. Het ligt dus iets genuanceerder ;)

Ja idd, helemaal gelijk ja.
Phoenix op de laptop maar nu kijken of dat met
Een hdmi kabel gewoon op mijn tv gaat komen?
Ook 4 x nano tech 300 mah voor de mcpx besteld.
De 550 schijnt toch te zwaar te zijn voor de stock motor.

Kan iemand dit draadje verplaatsen, is nu
Meer cp geworden.
Overigens iemand nog oefeningen voor op de sim.
En wat moet je bv instellen om inverted te vliegen.
Is er ergens n lijste wat wat is.
Bv throtle is gas
Pitch is
En enz

Kan iemand dit draadje verplaatsen, is nu
Meer cp geworden.
Overigens iemand nog oefeningen voor op de sim.
En wat moet je bv instellen om inverted te vliegen.
Is er ergens n lijste wat wat is.
Bv throtle is gas
Pitch is
En enz

Pitch is de hoek van je bladen. Bij een CP heli, is de gas curve meestal constant en stijg/daal je door meer of minder pitch te geven. Indien negatieve pitch voorhanden is, kun je inverted vliegen.

Op mijn mCPx staat de throttle curve op 100% vlak in idle up 1 en mijn pitch curve gaat van 0 naar 100. Bij midstick heb ik dan 50 wat resulteert in een hoek van 0°. Stick boven het midden is positieve pitch, stick onder het midden is negatieve pitch (om inverted te vliegen enzo).

Back