Eerst, sorry voor allen dat ik zo laat erop reageer. Gisteravond helaas geen tijd.
@Raymond , dat dacht ik dus ook

haha. @RubberenRobbie , oh dat wist ik niet , maar opzich zou het niet zo heel erg zijn toch ? Of zouden er geen onderdellen van andere merken passen ? Mvg joey
Maar in de zeldzaamste gevallen 'past' er iets van een ander merk (of er moet sprake zijn van zg. "klonen"). Mogelijk kan je wel dan nog de helikopter weer vliegend krijgen, maar met veel omweg [veel extra zaken wijzigen] en extra kosten. Zit je echt niet op te wachten, vandaar mijn niet-meer-aanraden van E-Sky.
Ik heb toch maar mijn heli veranderd naar de solo pro 328. Ook omdat hij twee standen heeft voor indoor en outdoor.
De Solo Pro 328 is
niet vergelijkbaar met de Honey Bee FP (V2). De Solo Pro 328 heeft een zg 45° flybar en vliegt derhalve zelfstabiliserend. Is denk ik wel een goede opvolger na het vliegen met een co-axiale helikopter. De Honey Bee FP heeft een 90° flybar en stabiliseert zichzelf niet, zoals een helikopter 'hoort' te vliegen, en zoals naar mijn beste weten ook alle CP helikopters hebben (uiteraard m.u.v. de flybarless helikopters)
Het komt uit dezelfde fabriek. Het enige zou kunnen zijn dat sommige merken de heli's extra testen voordat ze met hun merkje erop het magazijn verlaten, maar zelfs dat hoeft niet het geval te zijn.
Zoals met heel veel zaken, zijn er maar relatief weinig fabrikanten (1e lijns producent). De zg OEM'ers (Original Equipment Manufacturer) laten hun produkt, mogelijk naar hun specificaties/produkteisen, bij een "3e" partij fabriceren.
Dit kan, zoals Indoorvlieger ook al aangeeft, met hogere kwaliteitsnormen gepaard gaan, maar dat hoeft zeker niet. Kan zelfs met lagere kwaliteitsnormen/eisen....
Voorbeeld: ruitenwissers gekocht bij een VW dealer (met een mooi VW tekentje erop) worden écht niet gemaakt bij/door VW, maar bij bv Bosch, Valeo, SWF enz. Hetzelfde geld voor ruitenwissers van een bouwmarkt...