Nieuw hier ....

• Topicstarter Topicstarter aardbei
  • Startdatum Startdatum
Dat hebben ze gisteren ook tegen mij gezegd , maar ik ben bang dat als ik een 4 kanaals koop en het te lang duurt voordat ik hem onder controlle heb, ik mischien te snel beu ben . Want de andere 2 heb ik nooit mee kennen vliegen . Vandaar . Of is het eigenlijk toch beter om een 4 kanaals aan te schaffen ? Grtjs joey

Dat hebben ze gisteren ook tegen mij gezegd , maar ik ben bang dat als ik een 4 kanaals koop en het te lang duurt voordat ik hem onder controlle heb, ik mischien te snel beu ben . Want de andere 2 heb ik nooit mee kennen vliegen . Vandaar . Of is het eigenlijk toch beter om een 4 kanaals aan te schaffen ? Grtjs joey

Ik adviseer je ook om met een 4 channel te beginnen, je hebt het echt heel snel onder de knie, tenzij je aan orientatiestoornissen lijd :P

Maar serieus GA NIET LAGER DAN 4 CH!

Hey.dat ziet er niet slecht uit om mee te starten,doen zou ik zeggen.
Als binnen helicopter blijft zo eentje toch later ook nog leuk.

Gr Raymond

Mag ik hier even de opmerking bij plaatsen dat E-Sky al érg lang niet meer uitlevert; niet reageert op vragen; de website niet meer wordt bijgewerkt...
Onderdelen die nu nog leverbaar zijn, zijn 'oude voorraad' er wordt niets meer aangevuld en de ene na de andere leverancier stopt met E-Sky.

Ik heb niets tegen E-Sky op zich (is leuk vliegend spul tegen nog leukere prijzen) maar als je een crashje krijgt, of er verslijt iets en je kunt vervolgens niets meer omdat je de (wel goedkope) onderdelen niet meer kunt krijgen....

Ja Robbie,dat heb ik ook al meermaals gelezen,had ik iets later ook aan gedacht.:confused:
Dat hij dan een Nine Eagles SOLO koopt,is hetzelfde principe.
Is bewezen goed en onderdelen zat te krijgen.

GR Raymond

@Raymond , dat dacht ik dus ook :D haha. @RubberenRobbie , oh dat wist ik niet , maar opzich zou het niet zo heel erg zijn toch ? Of zouden er geen onderdellen van andere merken passen ? Mvg joey

Ik heb toch maar mijn heli veranderd naar de solo pro 328. Ook omdat hij twee standen heeft voor indoor en outdoor.

Ok , weer iets geleerd . En een merlin tracer 80 ? Grtjs joey

Even ter Info :

Het merk Merlin laat zijn helicopter maken.
Bv een Merlin tracer 60 is een Nine Eagles Solo.
Een Merlin tracer 80 is een Nine Eagles bravo lll .

Gr Raymond

Veel merken kopen spul bij Nine Eagles. De Solo Pro is ook bekend onder de naam Revell Proto Max, Robbe Nano Arrow, Merlin Tracer, etc. Hetzelfde geldt voor de coaxjes, dan is het de Revell Proto CX en andere namen. Heli is 100% Nine Eagles, staat ook gewoon op de ontvangerprintplaat, en op de printplaat in de zender. Het enige wat anders is, is de naam, de kleur, en soms een betere service en handleiding.

Ok , maar dit betekent verder niets toch ? Qwa kwalliteit enzo? Grtjs joey

Het komt uit dezelfde fabriek. Het enige zou kunnen zijn dat sommige merken de heli's extra testen voordat ze met hun merkje erop het magazijn verlaten, maar zelfs dat hoeft niet het geval te zijn.

Ok , maar dit betekent verder niets toch ? Qwa kwalliteit enzo? Grtjs joey

Het kan wel wat betekenen in de geldbeugel.
Een Nine Eagles Free Spirit kan ik in Belgie online kopen voor 99 euro.
In de uitvoering van LRP Spin chopper kost hij hier bij wijze van spreken om de hoek 159 euro voor dezelfde helicopter.
Een nine Eagles Solo pro 328 kan ik in Belgie online kopen voor 92,10 euro.
In de Robbe uitvoering kost hij 129 euro.
En zo kan ik nog wel even doorgaan,vooral met de duurdere Walkera copy's

Gr Raymond

Eerst, sorry voor allen dat ik zo laat erop reageer. Gisteravond helaas geen tijd.

@Raymond , dat dacht ik dus ook :D haha. @RubberenRobbie , oh dat wist ik niet , maar opzich zou het niet zo heel erg zijn toch ? Of zouden er geen onderdellen van andere merken passen ? Mvg joey

Maar in de zeldzaamste gevallen 'past' er iets van een ander merk (of er moet sprake zijn van zg. "klonen"). Mogelijk kan je wel dan nog de helikopter weer vliegend krijgen, maar met veel omweg [veel extra zaken wijzigen] en extra kosten. Zit je echt niet op te wachten, vandaar mijn niet-meer-aanraden van E-Sky.

Ik heb toch maar mijn heli veranderd naar de solo pro 328. Ook omdat hij twee standen heeft voor indoor en outdoor.

De Solo Pro 328 is niet vergelijkbaar met de Honey Bee FP (V2). De Solo Pro 328 heeft een zg 45° flybar en vliegt derhalve zelfstabiliserend. Is denk ik wel een goede opvolger na het vliegen met een co-axiale helikopter. De Honey Bee FP heeft een 90° flybar en stabiliseert zichzelf niet, zoals een helikopter 'hoort' te vliegen, en zoals naar mijn beste weten ook alle CP helikopters hebben (uiteraard m.u.v. de flybarless helikopters)

Het komt uit dezelfde fabriek. Het enige zou kunnen zijn dat sommige merken de heli's extra testen voordat ze met hun merkje erop het magazijn verlaten, maar zelfs dat hoeft niet het geval te zijn.

Zoals met heel veel zaken, zijn er maar relatief weinig fabrikanten (1e lijns producent). De zg OEM'ers (Original Equipment Manufacturer) laten hun produkt, mogelijk naar hun specificaties/produkteisen, bij een "3e" partij fabriceren.
Dit kan, zoals Indoorvlieger ook al aangeeft, met hogere kwaliteitsnormen gepaard gaan, maar dat hoeft zeker niet. Kan zelfs met lagere kwaliteitsnormen/eisen....
Voorbeeld: ruitenwissers gekocht bij een VW dealer (met een mooi VW tekentje erop) worden écht niet gemaakt bij/door VW, maar bij bv Bosch, Valeo, SWF enz. Hetzelfde geld voor ruitenwissers van een bouwmarkt...

Laatst bewerkt:
In het geval van de Solo Pro en andere NE helis is de enige aanpassing in opdracht van de fabrikant die zijn naam er op drukt, de kleur en stickers op de zender. De hardware is 100% gelijk, ook geen betere componenten of zo. Zet een ander kapje op een Solo Pro en het is een Robbe Nano Arrow.

Ok maar k kan dus beter eerst kijken wat wat is. Om te voorkomen dat ik dan bijv. Een heli koop voor bijv. €90,- terwijl die eigenlijk €70,- kost ? Grtjs

Precies, al kan het ook zijn dat de rebranded heli's goedkoper zijn, zo is de Proto Max een tijd in de aanbieding geweest, waardoor hij goedkoper was dan de Solo Pro.

Dat snap ik wel , is nog best lastig om in de heli hobby te stappen haha grtjs

Back