Nieuw in de vliegwereld wat te doen??

• Topicstarter Topicstarter bartol1988
  • Startdatum Startdatum
B

bartol1988

Guest
Ik wil na 2 jar met boten en auto's te hebben gevaren en gereden te hebben. Wel een keer vliegen, het lijkt me daarom helemaal super om een zweefvliegtuig te gaan proberen. Ik zou wel wat info willeb hebben over die vliegtuigen en waarmee je het beste mee kan beginnen. En het moet niet te duur zijn (heb alleen vliegtuig nodig rest heb ik al.) En in een balsa bouwpakket zit daar ook folie enzo bbij :?

Een zweefvliegtuig is wat minder praktisch om mee te leren vliegen dan een motortoestel. Je hebt minder vliegmogelijkheden omdat een zweefvliegtuig eerder aan de grond moet blijven wanneer het wat meer waait. Verder moet je in de start/landing oefen fase steeds het veld oplopen om het toestel op te halen en weer naar boven te brengen. Met een motortoestel kun je zonder onderbreking starten-landen-starten-landen-...

Hoe wil je je vliegtuig omhoogbrengen?

Ik Denk wel dat het lastig wordt maar ik heb geen zin om honderden euro's te gaan investeren. Je kan zo ding toch gewoon met zo startkoort de lucht in laten gaan......... :? .

Ik wil gewoon een beetje plezier hebben op de camping, naast de camping is een megaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa velt :lol: . En ga echt neit veel geld uitgeven. DE rc heb ik al. Alleen nog ff een bouwpakketje. En dan daar lekker bouwen en proberen..... 8) . En zie wel wat het wordt.....
En ik had vandaag ff met een onbestuurbaar zweefvliegtuig geprobeerd met een elastiek van 50 meter lang ofzo. Ding ging zo hoog dat ik hem kwijt was door de harde wind dus dat lukt wel

Ik gebruik wel gewoon standaard servo's dat moet toch kunen ofniet??? :?

Ik bedoel voor een zwever van 1600 mm breedt met gewicht van 700 gram ofzo
kan ik dan een standaard servo gebruken? :?

Micro is natuurlijk beter (=lichter) maar voor richting en hoogte kunnen standaard ook wel.

Nou dat is dan mooi, en zit er bij een houten bouwpakket ook van dat folie? En welke lijm gebruik je voor het balsa hout?

mmm, die folie is nog wel duur maar met een stuk van 2 m bij 0.6 kan je daar 1 heel vliegtuig van spnwt: 1.5 m mee bedekken? :(

Als het een zwever met een niet al te grote vleugelkoorde en brede romp is, zou het misschien net lukken, al betwijfel ik dit. Beter neem je een metertje meer. :)

als ik zo lees wat je van plan bent te gaan maken.... is de eon hlg dan nix voor je? 150 cm span, mooi(vind ik) vrij simpel, en goed om mee te gaan leren vliegen, evt plak je er een speed 400tje met gunthertje op, om de kosten te drukken, en stijg je zonder elastiek.
Evt tekening heb ik hier liggen, kan ik misschien gekopierd voor je regelen.

Gr
Monkey

DE strikvraag ;)
Heb je al bij de club ge-informeerd wat zij een geschikt beginners-toestel vinden? Waar hebben zij goede ervaringen mee?

http://sfcvl.bei.t-online.de/modelle/eon.htm

EON.jpg

Ik kan ook een styroper zweefvliegtuig kopen van 1.6 meter?? Of heeft dit veel nadelen?

Back