Nieuw in de vliegwereld wat te doen??

• Topicstarter Topicstarter bartol1988
  • Startdatum Startdatum
Ja kan.... :nosmile:
maar wel met motor, is wel zo handig, anders krijg je een lamme arm van leren vliegen, en das toch ook niet zo de bedoeling.

Kijk wat ik nou wil doen is: ( jullie moeten maar commentaar geven :) )

- een mus zweefvliegtuig kopen ( bij conrad van styroper is 1600 mm breedt) En kan worden uitgerust met een 400 motor.....
-Deze meenemen op vakantie en met 2 kanalen besturen en langzaam mee leren vliegen. Eerst met hand start daarna met koort.....

-Na de vakantie als ik het leuk vind e.v.t. electro motor en prop kopen en afstandsbediening als ik het echt moooi vind.

En ik zat er aan te denken om met een schakelaar de motor aan en uit te schakelen door een schakelaar tegen de servo te zetten dat als je bv. Iets met de hoogte richting doet de motor aanslaat.. ofzoiets :? Commentaar????

Heb ik het al met je over gehad..... je kunt het proberen... maar het vergemakkelijkt het leren vliegen niet echt.(=ECHT niet)

volgend probleem: als je met een 2 kanaals stickzender gaat leren vliegen, moet je als je een nieuwe zender koopt, een 4 kanaals, weer opnieuw leren vliegen, qua bestuuring, je hebt dan natuulijk al wel het voordeel dat je weet hoe je vliegtuig reageerd..... Beter nu een simpele 4 kanaals zender kopen, en een vliegtuig, leren vliegen met gooien en elastiek, en daarna een motortje, regelaar, en goede aandrijfaccu kopen, waar ook meestal, als je die nog niet hebt, een goede (compu of delta peak) lader bijhoort.

Groeten!

Men vader wou de afstandsbediening wel betalen hij vond het ook mooi..... Alleen ik heb er nog men twijfels over hoe ikd at ga doen een styroper of een houten of een kant en klare... :roll: . Ik zou het mega vet vinden 8)

T5rouwens voor het begin kunnen er wel 2 standaard servo';s in een zweefvliegtuig met een spanwijte van 1.6 meter??

jonathan zei:
Micro is natuurlijk beter (=lichter) maar voor richting en hoogte kunnen standaard ook wel.
Qua gewicht scheelt het +- 50g dus een echt probleem zal het niet worden. :)

ron van sommeren zei:
Nogmaals de buitengewoon gemene en beruchte strikvraag: bij welke club ga je vliegen?

@Bartol1988

as Weekend hebben wij bij ons op de club een meeting met park en slowflyers
kom maar langs als je durft,
mag je ook ff sturen.

Zou op zich wel leuk zijn.... Maar moet maar ff kijken. En over die vliegclub daar kijk ik nog wel naar. En hier in debuurt op vliegbasis twente zit er 1. Maar ga hem eens eerst op vakantie in mekaar zetten.

Ik heb nou dus mijn vliegtuig besteld het is de bobby van conrad. Ik heb alleen nou een vraag of er wel bowdenkabels bij zitten. Want ik lees daar verder helemaal niks over. En het staat ook niet op de bouwbeschrijving die ik heb gedownload (Tussen de stuklijst)

Trouwens ik zag nou wel op de duitse conrad staan:
bausatzinhalt:..................................anlenkgestange :? ??? Zijn dit de zogenaamde bowdenkabels?

En op de nederlandse conrad zeggen ze koppelstang met hoogstarthaak :? :? Ik snap er niks van??

Ik ga namelijk donderdag op vakantie en dinsdag komt alles en ik moet wel weten of ik extra bowdenkabels nodig heb :x

trouwens iemand zij dat ik mdf nmoest gebuiken als onderplaat dat je daar goed naalden in kon doen maar ik vond het vrij hard. Ze hadden ook zahct board is dit goed???? En is dit niet snel vervormabaar.

neee nee nee, geen mdf, mdf als plaat waar je dat zachte houten vloeren op plak spul, op plakt :lol:

Die groene platen van 69 cent, van 60 bij 100 bij 1 cm, die onder houten vloeren worden geplakt, daar kun je goed naalden in steken, en zijn goed om als bouwplank te gebruiken, mits 2 op elkaar, met een stevige onderplaat, BIJVOORBEELD mdf, spaanplaat, maaktnietuit, als het maar recht is. (En blijft!)

Bouwplank:
afb5825.jpg

Dus als ik het goed begrijp, een harde plaat onder en daarop een zacht soort hout. Ik kon trouwens zacht board kopen dat was volgens mij pewrfect....??? Ofniet, dan koop ik dat zachtboard van 5 mm en andere plaat eronder (welke?) :?

En volgens mij hadden ze ook van dat hardboard met een glade en doffe kant...?
wat is beter

Geen hard en zachtboard, stukje spaanplaat, met daarop gelijmt 2 van die groene platen, verkrijgbaar bij gamma e.d. als platen voor onder de houten vloer, tis geen hout, meer karton achtig spul, maar werkt perfect als prik-plaat.

gr
monkey

Quote; Ron:

DE strikvraag
Heb je al bij de club ge-informeerd wat zij een geschikt beginners-toestel vinden? Waar hebben zij goede ervaringen mee?

Dit is toch de grootste club??? hehe
Lijkt mij dat je hier de meeste kans hebt op response, kijk maar naar het aantal post....

Klopt als een bus :)
Maar een forum kan niet alles: je kunt niets ruiken (temperatuur!), horen (toerental, te arm, te rijk, trillingen), voelen (prop die terugtikt, compressie) of zien (snelheid, luchtbellen in slang, speling, trillingen). Sommige dingen moet je gedemonstreerd krijgen, hands-on.

Heb jij ook weer gelijk in, Ron. Ik moet ook nog een cluppie contacten voor dat ik ga vliegen. Ik bekijk het ook vanuit de "zwevers geest" so to speak dus aan dat "horen, ruiken, zien en voelen" had ik nog niet gedacht, hehe. maar daar hebben we dan mensen zoals jij voor nodig, hehe.

Laterzz...

Back