nieuw in heli-wereld

Hallo modelbouwvrienden,

Ik ben eigenlijk een beetje wreemd in dit deel van het forum aangezien ik me tot op heden alleen maar op de grond bezig hield met electro en nitro wagens..

Maar daar een maat van mij zijn honeybee 2 weg doet, voor een ander model zou ik hem tegen een heel zacht prijsje over kunnen nemen...

Echter, de E sky honeybee is volledig getuned (dus met alu delen erop en eraan).
Ik heb nog nooit of te nimmer een heli gevlogen dus vraag ik mij af het "verstandig" is om met dit model te beginnen?

Ik ben zeker niet van plan om alles te overhaasten, maar wil aan de andere kant ook niet dat ik het beu geraak omdat het een te moeilijk model is om mee te leren vliegen....

Uw mening is mij goud waard. :)

ja, mijn maat is een maand of 3 geleden begonnen met dit model, en hij geraakt er niet mee overweg...

Maar ja, is dan een beetje een zenuwpees. ;) If you know what I mean.

Je kan nog altijd een micro fp heli kopen om mee te beginnen ;) en als je verder wilt gaan koop je ook nog een sim en als je daar veel op oefent en je kan het goed dan ben je klaar voor een CP heli. Dit heb ik ook gedaan en ik vond dit een zeer goede leerwijze! Ik heb wel zeker een half jaar op de sim geoefent aangezien ik wachtte tot de zomer eraan kwam.

De HoneyBee FP heeft niet de meest stabiele staart maar is redelijk goed voor mee te leren vliegen.

Ik heb mezelf ook van nul leren vliegen met die heli. Echter ga je eenmaal je het hoveren zoals nose-in onder de knie hebt snel willen overstappen naar een andere heli. Voor het stickgevoel in de vingers te krijgen is hij dan weer helemaal top! :)

ja, heb gisteren voor het eerst ermee gevlogen.
stond wel wat wind buiten dus hij week continu af naar rechts, echter heb ik hem toch een paar keer mooi van de grond weten te krijgen, maar eenmaal in de lucht ben je dan zo enthousiast dat je niet meer weet wat je moet doen en dan gooi ik de throttle toe, bang om brokken te maken...

Dit laatste is jammer genoeg ook gebeurd, te dicht in de buurt gekomen bij een bloempot en een stuk uit men main rotor, heb dat nu geplakt, ben benieuwd of het zal houden...

NOOIT je rotor bladen lijmen, is levensgevaarlijk. een setje nieuwe kopen.

mvg. Freddie

Laatst bewerkt:
Het lijkt me erg onverstandig om rotorbladen te repareren. Bladen hout, polyesther, carbon kosten eigenlijk geen drol, dus waarom repareren??

Weet wel dat van een klein toestel als een 450 klasse de rotortipsnelheid al zo'n 70-80 m/s is (bijna 300 km/h!!!). Daar wil je toch geen risico's mee nemen.....

Is eens wat anders. :)

Nee, heb nieuwe rotorbladen besteld.
Dus het was een grapje ?
vind het geen grapjes om eerlijk te zijn !

zou niet willen dat een ander een blad in zijn nek krijgt, omdat ik geintjes loop te maken...

Nee het was geen grap.

Heb ze echt proberen te plakken, maar na de waarschuwingen hier op het forum heb ik er niet mee gevlogen.

Misschien moet je je eerst maar eens wat theorie eigen maken. Een heli kan heel wat meer schade aanrichten dan een auto... zelfs de kleine modellen. Onderschat het niet.

Simmen en wellicht eerst paar keer oefenkruisje eronder. Kun je hoveren makkelijker oefenen..

@ Jonkje : Er zullen wellicht op dit forum topics zijn waarin de basisprincipes en begrippen uitgelegd worden, ik zal er eens naar zoeken. bedankt.

@ Chow : Ik "vlieg" momenteel inderdaad met een kruis eronder, zo gaat het inderdaad wat makkelijker om hem iets hoger van de grond te krijgen en hem daar dan proberen stil te houden.

Er komt mij net een vraag tebinnen geschoten.
Iets waar ik had opgelet maar niet wist of het correct was.

Als ik van de zijkant naar de stang met de padles kijk, dan staan deze niet aan weerskanten onder dezelfde hoek, is dit normaal? Ze staan wel even ver van het midden, maar de een staat praktisch evenwijdig met de grond terwijl de ander onder toch wel een redelijke hoek staat.

Paddelbalden horen onder dezelfde hoek te staan! Is eenvoudig te corrigeren door ze evenwijdig met de paddelbrug te zetten.

Hoi,

Wie kan mij helpen aan een digitale versie van de bouwhandleiding van de E sky honeybee 2??
Ik heb deze namelijk niet, en heb net een vijsje en bijhorend kogellagertje gevonden en weet totaal niet waar hij uit komt...

het vijsje is van zo'n model dat het volledig verzonken zit.. Misschien dat sommigen hiermee al weten waar het hoort te zitten..

Back