nieuw lid, bouwtekening gezoekt

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door KlausS, 10 mei 2020.

  1. KlausS

    KlausS

    Lid geworden:
    23 apr 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Stolberg bij Aken
    Hallo,

    ik groide op aan de Rijn in de burt van Koblenz, sinds mijn tijd in Aken bin ik met een vrouw uit Stolberg getrouwd en woon ook in Stolberg. Sorry voor mijn Nederlands en de velen fouten!
    In de tijd von 1969 tot 1972 hef ik diverse sheepsmodellen gebout en will nu in sheepmodelbouw terugkommen.
    Ik zoek bouwtekingen von de oude tankers „Piz Julier“ of „Piz La Margna“, voor mij de leukste sheepen op de rijn! Derhalve will ik een van diese sheepen als model bouwen (ca. 1:75). De werft in Mainz-Mombach is gesloopt, hetzelfsde dann de twee sheepen (Piz La Margna was gesloopt in Maart in Belgie).

    Hartelijk bedank voor uw hulp

    Klaus
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.121
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hallo Klaus, Welkom op het Forum. jaren geleden ben ik ook op zoek geweest naar tekeningen van dit schip en heb ze ook gevonden. Weet alleen niet of de man die ze in zijn bezit had nog leeft. Hij vertelde dat de tekeningen alleen mochten worden gebruikt om er een model van te bouwen en niet voor een echt schip. Zal je in een Conversatie zijn naam en adres geven.
    Op het internet ook wel iets gevonden, maar weet niet of je daar iets mee kunt. Groeten, Klaas
    http://www.schiffsmuseum.ch/index.php/piz-la-margna-umbauplaene
    [​IMG]
     
  3. KlausS

    KlausS

    Lid geworden:
    23 apr 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Stolberg bij Aken
    Hartelijk bedankt!
     
  4. KlausS

    KlausS

    Lid geworden:
    23 apr 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Stolberg bij Aken
    Hallo,
    de telefoonnr van deze man is niet meer in gebruik, so is de vrag, of de tekeningen op deze manier noch bereikbar zijn. Kennt een of ander van de modelbouwers en kans, tekeningen von "Piz Julier" of "Piz La Margna" op en ander manier te bereiken? Het museum in Basel heft keen tekeningen als dat, dat online is.
    Harteljik bedankt
    Klaus
     
  5. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.121
    Locatie:
    Oostvoorne
    Klaus, Je zou eens kunnen vragen bij Vereniging De Binnenvaart in Dordrecht. De man die de tekeningen had was daar lid. Zij hebben een model staan van de Piz La Margna. Gr. Klaas.
    https://www.debinnenvaart.nl/
     

Deel Deze Pagina