Nieuw lid: Kyosho Pure Ten Alpha 2

Vorige week een brandstofauto gekregen van mijn zwager, die naar eigen zeggen al een jaar of 6, 7 stof stond te vergaren in de kast.
Ik heb het arme beestje maar eens goed uit elkaar gehaald, schoongemaakt (was hard nodig) en weer in elkaar gezet.
Ik bleek de trekstarter te missen, batterijhouder voor de 4 batterijen was verrot (die zaten er nog in en waren lek), gloeistarter ontbrak, etc.

Afgelopen week eens rondgekeken, en ik vond een trekstarter incl nieuwe gx-12 motor, bodemplaat, wielophanging, 2 wielen, nieuwe brandstoftank voor het geld van een trekstarter. Mooie deal dus.

Sinds gister loopt hij toch behoorlijk goed, al heb ik de motor wel licht moeten afstellen. Verder moest hij natuurlijk even een tijdje draaien om weer een beetje wakker te worden na al die jaren.

Hieronder een foto:

full

full

531008_168731856604204_338743148_n.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Vorige week een brandstofauto gekregen van mijn zwager, die naar eigen zeggen al een jaar of 6, 7 stof stond te vergaren in de kast.
Ik heb het arme beestje maar eens goed uit elkaar gehaald, schoongemaakt (was hard nodig) en weer in elkaar gezet.
Ik bleek de trekstarter te missen, batterijhouder voor de 4 batterijen was verrot (die zaten er nog in en waren lek), gloeistarter ontbrak, etc.

Afgelopen week eens rondgekeken, en ik vond een trekstarter incl nieuwe gx-12 motor, bodemplaat, wielophanging, 2 wielen, nieuwe brandstoftank voor het geld van een trekstarter. Mooie deal dus.

Sinds gister loopt hij toch behoorlijk goed, al heb ik de motor wel licht moeten afstellen. Verder moest hij natuurlijk even een tijdje draaien om weer een beetje wakker te worden na al die jaren.

Hieronder een foto:

full

full

531008_168731856604204_338743148_n.jpg

Leuk! Was het oude motortje overleden?
Veel plezier ermee.

Nee het oude motortje werkt prima! Ik heb de nieuwe gelaten zoals hij is, veilig opgeborgen. Die heb ik alleen in elkaar gezet omdat ik allerlei zakjes had met de uitlaat, carb, koppeling, etc (allemaal nieuw).
Ik wilde eerst eens met de gebruikte motor aan de slag. Even leren omgaan met een nitro rc auto.
Toch loopt zo'n 1.2 cc blokje ook nog best hard!

Nee het oude motortje werkt prima! Ik heb de nieuwe gelaten zoals hij is, veilig opgeborgen. Die heb ik alleen in elkaar gezet omdat ik allerlei zakjes had met de uitlaat, carb, koppeling, etc (allemaal nieuw).
Ik wilde eerst eens met de gebruikte motor aan de slag. Even leren omgaan met een nitro rc auto.
Toch loopt zo'n 1.2 cc blokje ook nog best hard!

.12 cubic inch is 2.1cc....

veel plezier ermee. Zou alleen eerst even nieuwe luchtfilter plaatsen ! Die er nu op zit is mooi bruin, ipv wit.

Hey leuke auto,ik heb er sinds kort net zo 1.. Een 2de hands. Ook een nieuw motortje erbij gehaald,die van mij was helaas wel versleten..

Veel plezier ermee,loopt best leuk.

groet

Okee leuk! Jammer dat je blokje versleten was. Wist je dat van te voren?

Ik hou mijn blok als reserve, je weet maar nooit. Weet iemand hoe lang een blokje bij normaal gebruik mee kan gaan?

Heb overigens wel gister de koppeling vervangen. Hij kwam niet meer van de plek af:nosmile: Verder heb ik gezien dat de voorste aandrijfassen langzaam maar zeker doorslijten. Vooral de rechter as is bij het uiteinde aardig dun geworden.

Eens kijken of ik op het werk de Mercedess kap kan laten spuiten in autolak. Zit hij weer fris in de kleur:D

De kappen zijn doorzichtig en worden aan de binnenkant gespoten. Dat maakt het bijzonder lastig ze overnieuw te spuiten.

GEEN (!!!) autolak gebruiken, maar speciale polycarbonaat (Lexan®) verf! Die is verkrijgbaar in de modelbouw winkel. Dat is ook andere verf dan voor bouwpakketten! Er is voor deze Lexan® bodies een speciale verf nodig.
ELKE ANDERE VERF BLADDERT ER VANAF NA HET DROGEN!

Dat vermoedde ik al, vandaar mijn post!
Maar als je de body aan de buitenzijde spuit, wordt hij wel dof, de verf is niet glanzend.
Als de auto goed rijdt en verder goed is, is de investering in een nieuwe body best een goed plan....

Hi mannen
Gat zal wel in de lucht zitten maar sinds deze week heb ik dus ook een pure ten alpha 2.
Ik heb deze voor een paar tientjes kunnen kopen. Helaas was de vorige eigenaar niet erg zuinig op deze car. Hij zat nog onder het zand en vet. Het eerste wat ik dus gedaan heb was de hele auto uit elkaar gehaald. Wat opviel was de plastic remschijf en dat de schokbrekers alleen maar veren zijn zonder demping. Ze vielen zo uitelkaar.
Ik wil er waarschijnlijk een drifter van bouwen maar daar maak ik wel een nieuwe topic over. Mannen succes met Alpha 2!!

@stefan,
Nee ik wist niet dat hij versleten was,(ik was wel al gewaarschuwd door forumlid mark0126),dat ik de compressie moest testendoor hem aan de trekstarter op te tillen,en dan mag hij er niet doorheen zakken),of de auto een tankje te laten rijden door de vorige eigenaar.. De man heeft hem voor me gestart en hij liep direct.. dus ik geloofde het wel.. maar eenmaal in bezit,viel hij steeds uit na hoge toerental,en de compressie was teleurstellend.. al met al wijze les geweest(sorry voor het lange verhaal haha..

mocht je nog een 2de versnelling willen hier ff de link voor een 2de versnellings set http://www.proton-modelbouw.nl/shop/product.php?id_product=2242

@dialex: ik heb geen kunststof remschijf... miss al een update geweest. en die shoks viel mij ook al op,ze vallen idd zo uit mekaar,en zijn nog vrij stug ook!

Groet!

Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend weer eens een slinger gegeven, en hij startte vrijwel meteen. Ik had hem in de kast gezet omdat hij slecht begon te lopen (achteraf gezien gewoon door het weer in november). Nu gaat hij weer als de brandweer! Ik heb alleen brandstoflekkage aan de uitlaatzijde. Hij lekt behoorlijk... Eens kijken waar dat vandaan komt, maar ik vermoed dat de pakking tussen de motor en het uitlaatspruitstuk(je) kapot is.

Verder heb ik nog een los chassis, voorwielophanging, en een nieuwe motor liggen. Eens kijken of ik tzt eens wat onderdelen erbij kan vinden om een 2e auto in elkaar te zetten.

Verder wordt het weer lekker scheuren nu het weer eindelijk beter wordt!

Gister de nieuwe motor er maar eens op gezet:D Deze van de week eens inrijden en kijken hoeveel het scheelt met het oude blokje. Deze was volgens mij behoorlijk versleten. Ook bood de trekstarter absoluut geen weerstand meer... We zullen zien

full

full

Afgelopen vrijdag lekker met de nieuwe motor kunnen rijden. Eerst ingereden, en daarna doorrijden.

Wat me nu wel opviel (viel me al wel eerder op) dat ik met deze bandjes bijna geen grip heb. Vrijdag was het afgezien van de harde wind aangenaam qua temperatuur. Ik reed op het asfalt met slicks (zie bovenstaande foto's). Vanaf half gas of meer sta ik gelijk achterstevoren, en als ik in een rechte lijn wegtrek is hij niet te houden.

Wat voor bandjes kan ik eens proberen zodat ik meer grip krijg, dus ook normaal op kan trekken?

Bedankt Roelof, ik zal eens kijken:D

Ik ben van plan om mijn on road om te bouwen naar off road. Ik heb de wielophanging nu maximaal verhoogd zonder veel aanpassingen. Ik sta voor nu op 22mm hoogte en achter op 24 mm hoogte.
full

full

Zoals je ziet staat hij nu al vrij hoog. Op de bovenste foto kun je zien dat ik die lipjes heb omgebogen die de draagarmen stoppen. Door deze iets naar beneden te buigen krijgen de draagarmen meer bewegingsruimte. Hierdoor is hij weer een paar mm hoger gekomen.

Ik wil nu off road bandjes gaan monteren. Ik heb 2 bandjes die dezelfde maat hebben als wat er nu omheen zit. Daar kom ik dus niet veel verder mee. Ik wil wielen monteren die iets verder naar buiten komen, en die een wat hogere wang hebben. Nu is mijn vraag: kan mijn koppeling dit ook aan, of brandt deze binnen no time weg?

Back