Nieuw lid probeert eerste quadcopter te bouwen

Uhh, foolproof :nee.
Leuk ja:-)
Het vliegt makkelijk, heb een beetje ervaring met een blade mcpx en wat vliegtuigen. Het belangrijkste is stickgevoel, crash mn multi (te) regelmatig of door verkeerde instellingen of stuur fouten. Als de multi ondereens omhoog schiet ben ik geneigt mn gas dicht te trekken met als gevolg een flip met crash, tegenwoordig commandotje genoemd. Nieuwe propjes erop en verder, op die ene kromme as na dan.
Gewoon doen neem de ruimte, houdt rekening met kinderen en huisdieren. De meeste ruimte heb je omhoog. Hard omhoog gaat bijna altijd zonder schade, hard omlaag uhh, heeft geen verdere uitleg nodig.

@Meddo: waar woon je dan? Bij toeval heb je toch je plaatsnaam gekozen als gebruikersnaam want dan woon je erg in de buurt?

Nee, toevallig woon ik niet in Meddo. Daar kreeg ik van de week ook al een pm over maar ik woon er bij lange na niet de buurt. Ik heb gewoon een foute naam gekozen dus:p.
Waar ik wel woon is Noord-Oost Friesland bij Dokkum en omstreken.

Nee, toevallig woon ik niet in Meddo. Daar kreeg ik van de week ook al een pm over maar ik woon er bij lange na niet de buurt. Ik heb gewoon een foute naam gekozen dus:p.
Waar ik wel woon is Noord-Oost Friesland bij Dokkum en omstreken.

Wel eens gehoord van de Dokkumer modelvliegclub? Wij hebben ons veld tussen
Birdaard en Hardegarijp.Daar vlieg ik zelf ook o.a met een multicopter.
Je kunt altijd eens langskomen.

Gr B
p.s Het is aan de Reidsfjildswei.

Daar had ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord:oops:
Ik zal het onthouden en dan kom ik wel een keertje langs als mijn quadcopter in elkaar is gezet:D

Weet iemand trouwens ook of de douane misschien moeilijk gaat doen met pakketten van buiten Europa met betrekking tot invoerbelasting? Is het dan handiger om mijn spullen in twee keer te bestellen zodat het pakket niet te groot wordt en minder opvalt?

Daar zijn een aantal vaste regels voor. Tot 25 euro wordt niet belast, tot ik meen 185 kan het belast worden en daarboven wordt altijd belast. Je kan vragen of ze er een ander bedrag opzetten, maar daarmee krijg je geen garantie dat je niet gepakt wordt. Ik heb het bij mij niet gedaan en moest op een totaal bedrag van 225 dollar 35 euro bijleggen.

Quadcopers

hey,

ik heb via marktplaats een pakket gekocht.(quadcoper)
die krijg ik eind deze week binnen.
en ik was zeker een paar dingen vergeten en zie hier precies wat ik moet hebben.
ik heb hier zeker veel aan!
Tanks voor dat

met vriendelijke groet,

Jorrit Boerma

Zojuist is het multiwii bordje afgeleverd.:)
d97bc012-b931-a261.jpg

De onderdelen van hobbyking laten wat langer op zich wachten want ik heb ze een mailtje gestuurd omdat ze nog niks hadden verzonden en het bleek dat ze mijn pakket gewoon waren vergeten. :banghead:
Ze zouden het in ieder geval zo snel mogelijk opsturen nu, dus nog een paar weekjes wachten op de rest.

Ik heb gelijk het bordje geflasht naar v2.0 aangezien dat beter schijnt te zijn.
Toen ik klaar was schrok ik even want de waardes in de GUI flipten compleet daarna. Maar toen bedacht ik ineens dat ik vergeten was om hem te kalibreren:oops:.
Gelukkig werkt hij na de kalibratie wel goed, ik kan niet wachten om te vliegen!:D

Weer even een update: de props zijn vandaag ook binnengekomen en met een beetje geluk komt de rest morgen aan.
Ik had gehoopt het frame nu wel klaar te hebben, maar ik ben de afgelopen week druk geweest met andere dingen dus dat kwam er niet echt van. Ook kon ik geen 10 x 10 mm aluminium vierkante buizen vinden dus ik denk dat ik morgen toch maar voor ronde buizen ga kijken.
De centerplate ga ik maken van 8 mm dik mdf, dat vond ik nog ergens in onze garage rondslingeren. Heeft misschien iemand daar ervaring mee of dat sterk genoeg is?

Het enige probleem is dat de dichtstbijzijnde hornbach op ongeveer een uur rijden weg zit, dus ik ga toch maar gewoon ronde buisjes kopen.:p
Dat is misschien wat lastiger gaten boren, maar het zal vast wel lukken.

Ik heb intussen een frame gebouwd en alle onderdelen erop gezet, maar ik weet niet hoe ik de ESC's aan het bordje moet verbinden. Aan de ESC's zitten een bruine, rode en gele draad en ik weet wel op welke plaats ik die moet vastmaken, maar niet of de bruine of gele draad aan de buitenkant moet zitten. Of maakt dat niet veel uit?

Van de ESC naar de motor maakt dat niet uit. Als hij de verkeerde kant uit draait, dan kun je willekeurig 2 draden omdraaien.

Back