Nieuw MBV Neptunus bouwproject

Zoals Henk al had aangegeven in zijn draadje Nostalgie Volharding 10, is er een romp gevonden om de Berge Stahl van te maken.

voor diegene die niet weet wie, of wat deze dame is zijn dit haar maten

lengte 342 meter
breedte 63 meter
Diepgang 21 meter

[/img]
full

[/img]
full

een werkelijke sleep uitdaging voor de 1:50 schaal boten, en hun stuur(knuppels)duwers.
maar zover is het nog niet.

[/img]
full

middels deze draad willen we de forumgasten van de bouw activiteiten op de hoogte houden, met foto's ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi Loek,

Persoonlijk vind ik de 2800 PK klasse die voor die "berg staal" bezig is vele male intressanter :D;). Maar zo'n schip als de berge stahl is zeker een dankbaar sleep object succes met jullie project.

Gr Martin :D

rompJE Roel??????

Aan de kleuren te zien Marin, er lagen er altijd genoeg buiten al ik langs fietste op weg naar college en altijd in deze kleurstelling binnen en buiten.

Laatst bewerkt:
Het is geen romp van Marin , deze romp is op schaal gebouwd bij Boele Bolnes daar komt deze ook romp ook vandaan.
Boele Bolnes is niet meer maar de loodsen staan er nog daar zitten nu kleine bedrijven in

Gaat makkelijk! Waarschijnlijk wordt dit een "Verenigingsromp", dwz de complete club gaat er in zitten voor een daggie uit...;)
Vaargroep Flevoland kreeg een aantal jaren geleden de MARINromp van de Barend Biesheuvel van Damen Shipyards.
Resultaat:
afb1366.JPG

Gesleept door de Kormoran van ondergetekende, zoon van ondergetekende in de BB...

afb1371.JPG

Ook aardig: een 1:72 Schnellbootje naast die enorme BB...:
afb1376.JPG

Laatst bewerkt:
Nou Roel hij had die Marin wel een beetje mogen ballasten.
denk een kilootje of 500.
maar een dagje uit met de club, dat is een toepassing die nog niet op het lijstje stond.
er zitten tien luiken in die bak, en het scheelt ballasten.
nog een optie; meevaren, 10tje voor de clubkas, wat denk je ervan Henk?

Tientje? mag ook voor minder loek 7.50 is ook goed

Wesly deze week gaan we de romp ophalen , ben een beetje afhankelijk van een Kennis van me die rijd op een open bakwagen met een kraan erop , wel makkelijker als op mijn imprial:p:p:p

Mannen,

Een enorme uitdaging, dat wordt ze, ook het in clubverband bouwen, wat zijn trouwens de afmetingen van de romp ???? leeg gewicht ???, al vervoersplannen, of wordt het net als onze tanker door de midden ...

Succes met de bouw !!!

Gr,

Tom

Mannen,

Een enorme uitdaging, dat wordt ze, ook het in clubverband bouwen, wat zijn trouwens de afmetingen van de romp ???? leeg gewicht ???, al vervoersplannen, of wordt het net als onze tanker door de midden ...

Succes met de bouw !!!

Gr,

Tom
Een uitdaging wordt het zeker, lengte van de romp is 7.50mtr lang ,132 breed hoogte weet ik niet precies en het gewicht ook niet .het wordt in clubverband gebouwd, ik denk dat ze inderdaad doormidden gaat, de kop is al demontabel
Er zal heel wat uitgefreesd moeten worden , of een mal trekken van polyester moeten we nog bekijken

Back