Nieuw: Mega Dragster III

Hallo mensen,

ik ben nog niet eens begonnen en heb nou al een vraag...
het zal wel niet al te snugger over komen.
Maar heb een Mega Dragster III besteld in veronderstelling dat alles er bij zit, dus dat ik meteen kan varen... maar volgends mij na nader onderzoek is dit niet zo? Wie kan me helpen hoe het zit? Wat moet er nog bij komen, en wat kost dat evt?

Alvast bedankt Rienk Baron

Aiii, dat is niet zo best want er zit inderdaad nog niks bij. Er vanuit gaande dat je nog totaal geen spullen hebt komt dit er nog bij: een zenderset, accu, motor, regelaar, oplader en nog wat kleine dingen als propellers en waterkoeling. Als je voor de boot circa €150 euro hebt betaald waarmee ze over de toonbank gaan, zou ik er maar vanuit gaan dat je op zéker meer dan het dubbele uit gaat komen. Een euro of 400 in het totaal :nooo:

toch nog even een vraag.
zou iemand me kunnen vertellen wat er bij moet.
met een voorbeeld van het product
dus bijv zender: Welke zender waar bestellen hoe duur?

Mvg, Rienk Baron

In Principe heb ik geen budget, maar ben een beginner, en ging er domweg vanuit dat dat er bij zat! jammer genoeg niet. maar nu wel heel benieuwd wat er bij moet komen om op een goeie set te komen. en hoop daar wat advies bij te kunnen krijgen!

Mvg, Rienk Baron

als ik het goed heb komt de boot alleen met hardware.
wat heb je nog nodig
motor 50tot150 euro
regellaar 50tot250 euro
servo 30 euro
accu 80tot200 euro
klein materiaal ongeveer 100 euro
zender 50 tot 150 euro
lader 50 tot 300 euro afhankelijk van de accu's
dat zijn de prijzen waar je op moet gaan rekenen.

voeg me anders even toe op msn.
dan kan ik je specifieker vertellen wat de kosten zullen zijn en wat je allemaal nodig zult hebben.

mvg jaimy

Deze opties zijn met het oogpunt gekozen om het niet al te duur te maken. Als zenderset kun je bijvoorbeeld een Futaba Attack 40 MHZ nemen: http://www.pkracing.nl/futattack.jsp . Hier zit ook al een servo bij.

Afhankelijk van de accu's (nimh of lipo) zou je een Graupner Ultramat 14 kunnen nemen. Deze kan beide typen accu's laden en ik heb hem zelf en bevalt al een tijd goed. Wordt verkocht voor rond de €70 euro meen ik. De motor, regelaar en accu zijn een beetje afhankelijk van de set-up die je zelf wil kiezen. Brushless (zonder koolborstels, lang onderhoud) of brushed.

Oja, je kan ook nog kijken in het buitenland. Dit scheelt meestal ook een hoop. Maar zo zie je dat je eigenlijk niet onder de prijzen uit komt ;) Beginnen vanaf nul kost altijd een hoop maar met degelijke spullen heb je wel een basis die je in de toekomst misschien ook nog kan gebruiken.

Mijn winkelmandje
Product Productcode Aantal Prijs Totaal
TAMIYA Man/Vrouw Compleet (2) TAMCOMP € 2,80 € 5,60
SCEN Laadkabel Tamiya S60590 € 4,95 € 4,95
T2M Wizard Lader 220/12 T1272 € 49,95 € 49,95
GRAUPNER Speed 700 turbo c 9.6 V GR7307 € 30,80 € 30,80
ZAP Z-POXY PT-37 5-min. (klein.118ml.) ZAPPT37 € 15,75 € 15,75
T2M Aquaspeed 50 regelaar T6830 € 55,00 € 55,00
LRP Sportpack 2200mA 7.2V LRP71011 € 22,95 € 45,90
FUTABA Attack 2ER AM402/2/2 Zender ROF2211 € 57,50 € 57,50

Bestelling bij Quartel en dit is mij ook door hun aangeraden.
Is dit volgens jullie goed? De accus gaan lang mee?

Ik was er al bang voor; dit is geen winkelmandje, maar een rampenplan...

Je hebt een PB.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Back