Nieuw met heli's

Hallo, na een jaartje met rc vliegtuigen bezig te zijn geweest wil ik ook een helikopter kopen.
Een vriend van em heeft ook een helikopter dus leek mij het ook leuk om te proberen.
Nou wil ik een 450 size heli, en zat ik te twijfelen tussen de ''HK450 GT pro belt drive'' en de mini titan die hier op het forum te koop staat van Mathijs.
Wat zouden jullie kunnen aanbevelen?
Mvg

ik ben altijd voorstander om met nieuwe dingen te beginnen, zeker als het voor de eerste keer is.
als er dan iets mis is met de titan (niet dat ik dat denk), dan zou je dat niet zien omdat je niet precies weet hoe het in elkaar zit..
maar of de hk kwalitatief beter is dan de titan, dat weet ik niet.. (allicht om te leren helivliegen wel goed genoeg)

Een mini Titan is kwalitatief beter dan een HK.
Kijk echter ook naar de verkrijgbaarheid en prijs van onderdelen. Voor een kloon als de HK450 kun je waarschijnlijk overal wel onderdelen krijgen voor niet al te veel geld.
Opwaarderen met onderdelen van betere kwaliteit (Align) is goed mogelijk, en voor een aantal onderdelen (tail, hoofdrotor) een veel uitgevoerde aktie.
Aan het eind van het verhaal ben je waarschijnlijk net zo veel kwijt als aan een betere kloon of Align.

Dat heb je bij de mini Titan weer veel minder.
Als hij helemaal goed is zou ik de minititan nemen, of een Align sport.

Ik heb met een mini titan leren vliegen, is een oerdegelijke heli waar makkelijk aan te sleutelen is:yes:

De HK 450 mag dan wel een cloon van Align zijn, vliegen als een Align doet hij zéker niet:( Je zal er een pak upgrades moeten aan doen eer hij fatsoenlijk vliegt, kan je net zo goed een echte Align kopen.

Doe maar de Titan, zal je geen spijt van hebben;)

Grtz Rudi

Back