nieuw motortje

Beste modelbouwers,

Ik had laatst met mijn nikko auto gereden toen hij opeens begon te stinken. Ik ging kijken wat het was en het is een verbrandt motortje. Nu heb ik die motor eruit gehaald en even op internet gekeken voor een ander motortje. Nu kwam ik deze tegen op rc speedworld: https://www.rcspeedworld.nl/productinfo/1932/45/

Is deze motor hetzelfde als deze?

full

full

Mvg, Niels

Laatst bewerkt door een moderator:
Het zijn beide RS540 modellen en dat scheelt. Of ze de zelfde wikkelingen hebben is de vraag, maar de kans is groots aanwezig dat ook dat gelijk is.

Het enige wat je niet zeker weet is of de regelaar van de Nikko auto het aankan. Stel dat de nieuwe motor ineens veel meer stroom trekt, is er een mogelijkheid dat je de regelaar opblaast, kortom je kunt het probleren, de kans is groot dat het werkt, maar er zit een klein risico aan.

Groet Robert

Het kan ook nog deze zijn. Wat je eigenlijk even moet doen, is de maten van je motortje opmeten, en kijken wat het voltage van je accu is. Dan kunnen verder alle motoren als ze maar de goede afmeting hebben. De diameter van het asje is ook belangrijk! RCTechnics heeft wat dat betreft goed spul.
En ohja, je moet dan nog wel even de draadjes solderen.
Succes!

Coen

Ik bedacht me net ook dat ik nog een oud motortje van mijn TT-01E had. Dit is een Rs-540SH. Die past er denk ik dus ook wel in maar er zijn alleen 2 andere kleuren draadjes. Hier 2 foto's:

full

full

Welk van die 2 draadjes is dan de rode of de zwarte?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja da's ook een goeie.
Het maakt op zich niet uit waar je de draadjes op aansluit, echter als je ze verkeerd aansluit draait het motortje de andere kant op. Dat kun je dus zelf een beetje uitzoeken, hij gaat er in ieder geval niet kapot van.

Coen

Geel = Rood (+)
Groen = Zwart (-)

Donker op donker, en "licht" op licht.

Anders zit er bij één van de polen van de motor altijd een plastic stipje, soms rood, en dat is dan de plus. Maar bovenstaande is makkelijker

Groet Robert

Het kan ook nog deze zijn. Wat je eigenlijk even moet doen, is de maten van je motortje opmeten, en kijken wat het voltage van je accu is. Dan kunnen verder alle motoren als ze maar de goede afmeting hebben. De diameter van het asje is ook belangrijk! RCTechnics heeft wat dat betreft goed spul.
En ohja, je moet dan nog wel even de draadjes solderen.
Succes!

Coen

Lijkt me krom dat als er "RS 540" op de motor staat dat het dan ook een "RS 500" kan zijn, of snap ik hier nu iets niet? :roll:

Groet Robert

Uit elkaar halen gaat je niet lukken denk ik, kwa onderdelen heb je er ook niets aan aangezien het bestaat uit wat wikkelingen koperdraad en magneten.
Ik zou hem gewoon weg gooien als hij toch helemaal niets meer doet.

Back