Nieuw : NAZA Gps upgrade (f450 loiter in harde wind filmpjes! post #413)

Ik heb op m'n throttle de ratel. Ik geef toe dat beide sticks gecentreerd waarschijnlijk chiller is maar ik vlieg met m'n zender ook nog ander spul. De ratel helpt enorm om je midstick te vinden. Wen je snel aan. Maar ik geef toe dat gecentreerd zoals Emil doet nog chiller is..

Ik heb er toch wel weer stekkers tussen gezet. Alleen heb ik nu echt extra opgelet en stevig getest na het solderen. En tevens de kabels ingekort.
M.a.w. ik heb er dit keer ruim de tijd voor genomen. Geen haastklus van gemaakt.

Aangezien ik de draden aan de motoren wel erg lang vond heb ik de boel dus maar eerst ingekort.
je hebt dan wel meteen te maken met de wikkeldraden en dus een k... Klus om de harslaag er goed af te krijgen.
Bij controle bleken een paar stekkers erg slecht gesoldeerd te zijn dus maar goed at ik deze dus eraf geknipt heb.
Probleen waar jij dus ook al tegenaan liep met 1 rctimer motor

Het frame met motoren en regelaars is af, nu tijd om te gaan spelen met de Crius regelaar.

Ik heb gisteren voor mijn f550 een Aeroxcraft Landing Gear en een GoPro Gimbal besteld in de UK. Erg goede reviews over op RCGroups en de beelden op youtube zijn ook wel veel belovend! In totaal 250 euro, incl digitale servo's.

Landinggear: DJI F550 Landing Gear Set - £65.99 : AeroXcraft, Manufacturers and Suppliers of Multirotor helicopters

GoPro Gimbal: GoPro Tilt Roll Gimbal - £54.99 : AeroXcraft, Manufacturers and Suppliers of Multirotor helicopters

En hier de landinggear met gimbal icm een Sony Nex5n:

Laatst bewerkt door een moderator:
Allemaal leuke posts, maar de belangrijke vraag, heeft iemand zijn GPS upgrade al? Zijn ze inmiddels verstuurd? :)

@chow

Met wat voor lipo's ga je de F550 vliegen? Ik heb de mijne ook klaar,had een F450 (RC timer met 2208/1100 kv rc-timer motoren en 20 amp hobbywing esc's skywalker.
Heb er 3 motoren 2 esc's en de centerplaten van de F550 v2 bij gekocht.
Hij is nu bijna klaar en heb al even gehooverd op zolder en dat ging goed.Prop's 9x5.
Lipo 3s 25c 2200 ,maar ik ben bang dat ik niet zo lang kan vliegen met deze lipo's.
En kan nu ook niet buiten vliegen want het is hier K....weer.

Vooralsnog even de 2200 lipo's. Moet even kijken nog waar ik uiteindelijk op uitkom...

@rtwee

Ik heb onlangs ook de aeroxcraft onder de F450 naza gehangen. Inderdaad erg leuke gimbal (zeker voor dat geld). Ik heb de naza gain op voor zowel tilt als pitch op 23 zitten. De servo's zijn de hitec 5065 metal gear. Deze reageren een beetje schokkerig.

Als je nog servo's moet halen zijn wellicht de futaba's een betere keuze. Ik ga straks even checken of de schokerigheid verdwijnt met een grote servo (DS510).

Gr, Trondur

@ Nosmo, nee want ze zijn nog niet binnen bij de leveranciers dit wordt komende maandag daar verwacht en met een beetje geluk heb je hem dan dinsdag of woensdag.

ligt het niet 'domweg' aan het feit dat je met servo 'duwt en trekt'? Had ergens gelezen dat met 'band' (en tandwielen) soepeler verloopt, omdat die dat stotterige van servo's wat opvangt.... maar goed, geen ervaring mee, dus.... :)

PS ben wel benieuwd naar je setup van FPV (zag cameraatje zitten)...

@rtwee

Ik heb onlangs ook de aeroxcraft onder de F450 naza gehangen. Inderdaad erg leuke gimbal (zeker voor dat geld). Ik heb de naza gain op voor zowel tilt als pitch op 23 zitten. De servo's zijn de hitec 5065 metal gear. Deze reageren een beetje schokkerig.

Als je nog servo's moet halen zijn wellicht de futaba's een betere keuze. Ik ga straks even checken of de schokerigheid verdwijnt met een grote servo (DS510).

Gr, Trondur

Ik heb op Ebay inderdaad de geadviseerde servo's besteld. Digitale Futaba's.

Laatst bewerkt door een moderator:
had gister nog een aanvaring op 15 m hoogte met een depron kistje , een prop kapot
maar hij kwam heel kalm in failsafe naar beneden.
Nieuwe prop er op en daar ging ie weer ,een quad was met een rotgang en op de kop naar beneden gekomen. Heeft toch voordelen zo'n Hexa.

Kijk, dat zijn nou berichten die ik graag hoor. Om ondermeer die reden hier nu ook een hexa..

Back