Nieuw op dit Forum

• Topicstarter Topicstarter mtech
  • Startdatum Startdatum
M

mtech

Guest
Hallo allemaal,

Ik zou me zelf even voorstellen ik ben Mark van Nieuwkerk woonachtig in Amsterdam.
Ik ben jaren bezig geweest met nitro auto's maar ben zins kort over gestapt naar boten wat me heel erg goed bevalt.(ik mis me autotjes niet eens)

Na veel op deze site te zijn geweest heb ik me toch maar aangemeld als gebruiker, aangezien ik met een project wil gaan beginnen en daar veel advies bij nodig zal gaan hebben.
Het wordt een catamaran speedboot deze romp is al in mijn bezit 100cm bij 35cm (foto's volgen)deze romp moet dus nog geheel gevuld gaan worden, maar met wat weet ik nog niet wat ik wel weet is dat er hoge snelheden mee gehaalt moet worden 70 a 80 km/pu, en dit moet op elektra lopen ( varen is ook goed)
Op dit moment ben ik bezig om een keywest op te knappen deze boot heb ik via marktplaats gekocht maar was zo slecht dat ik al een week aan het plamuren en schuuren ben, nieuwe spiegel gemaakt en het gehele binnen werk op nieuw opgebouwd.(ook deze foto's zal ik hier plaatsen)

Ik hoop hier nog veel te leren aangezien ik op het gebied van boten nog een leek ben.

Groet Mark van Nieuwkerk

normal_Foto%2863%29.jpg

De keywest zoals ik hem kreeg
normal_Foto%2866%29.jpg

Spiegel waar niet veel van over is
normal_Foto%2865%29.jpg

Na veel plamuur en triplex aan de binnnzijde begint het weer wat te worden
normal_Foto%2878%29.jpg

normal_Foto%2875%29.jpg

normal_Foto%2853%29.jpg

Deze motor moet in de keywest komen 16.4 Volt verder heb ik van deze motor geen specificaties

En zo als belooft een paar foto's van de romp waar het mee moet gaan gebeuren.
normal_Foto%2845%29.jpg

normal_135577.jpg

normal_Foto%2839%29.jpg

Heb op het moment geen goeie camera dus van daar de iets minder kwaliteit,maar ook dat komt wel weer goed

Ik ben me er van bewust dat er heel wat euro's in moeten maar ik hoop het onder de 500 euro's te houden maar als er meer nodig is moet dat wel kunnen.

Mark

Het hangt er natuurlijk vanaf wat van wat je al hebt om je budget te halen.
Het duurste zullen de cellen zijn want je geeft aan dat je op 16 V wilt gaan varen en dan heb je er heel wat nodig.
En met de snelheid die je wilt gaan halen zul je goede cellen moeten aanschaffen, iets van GP of sanyo 3 ampere of iets dergelijks
verder een regelaar, maar dan zul je moeten weten wat voor motor het is.
het lijkt of er 3 draden aan de motor zitten, maar dit is niet goed te zien.
maar is het een brushless motor?
Ook lijkt het alsof de spiegel op de onderkant van de drijvers rond is afgevijld?
Deze moet je als het mogelijk is zo scherp mogelijk houden omdat ze anders het water er als het ware aanplakt en je snelheid minder zal zijn

Maar het ziet er goed uit tot zover.

Het motortje is voor de keywest deze is 16.4 Volt en is een normale borstel motor heb hier ook al een watergekoelde 70A 30cell regelaar voor.

Het nieuwe project is de blauwe romp deze is van polyester en bijna 1 meter lang.
Betreft de spiegel deze hoek is haaks dus geen ronde hoek maar scherp
Wat ik heb is de romp, zender/ontvanger, servo het zou gaan om het roer, aandrijfing, regelaar en de cellen.

Mark

als je dat allemaal al hebt is een budget van 50 Euro al wel voldoende voor wat hout, epoxy, plamuur en verf

Zonder motor, accu's, aandrijfas, regelaar komt het volgens mij niet vooruit dus dat zal ik moeten aanschafen.

hey mark om te beginnen welkom op het forum..
als je hulp nodig heb is dat er altijd wel genoeg hierzo..
en mocht je er nog niet uit komen.
ik kom ook uit amsterdam en heb heel wat jaartjes ervaring met rc powerboats.

maar even over die key west..
koop daar een speed 700 race voor en laat die op 14 gp2200 cellen draaien.
en een 42mm 1.4 spoed propje er onder en je gaar hem zo over de 40 heen knallen.
let er wel op alles wat het water raakt moet scherp zijn..

en de andere romp.
uhm daar moet je toch best wel een zware motor in leggen wil je dat over de 70 heen gaan krijgen.

je moet met die boot snel aan 30 cellen gaan denken met een plettenberg of een goeie lehner of hacker brushless..
en geloof me aan 500 euro heb je dan heel erg te kort.

met 500 euro ken je hem op een snelheid van 50 max krijgen.

als je nog meer vragen heb horen we het wel.

groetjes jaimy

Back