Nieuw op dit forum

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Peter48, 21 jul 2019.

  1. Peter48

    Peter48

    Lid geworden:
    10 jul 2019
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Spijkenisse
    Goede middag schippers,

    Ik ben helemaal nieuw in de wereld van scheepsmodelbouw.
    Nou heb ik de laatste jaren veel intresse in de schepen en vooral de zeevaart.
    Vandaar dat ik een maand of 3 geleden ben begonnen met het bouwen van een coaster, zonder tekening en geheel vanaf foto.
    Het was ook eerst de bedoeling om enkel en alleen als model te maken maar ik kreeg er plezier in en dacht nu ga ik hem ook vaarbaar maken. Welleswaar had ik er een roer en schroefas in gebouwd.
    Nu kwam ik op het punt wat heb ik nog nodig, motor, vaarregelaar en accu. De rest had ik nog van de hobby rc-car van jaren terug.
    Ik ben een leek wat betreft electronica en heb me laten adviseren door rc-point.
    Na een tijdje te hebben rond gesnuffeld op dit forum heb ik toch nog een vraagje om evt verkeerd aansluiten te voorkomen.
    Ik heb een vaarregelaar van Graupner profi 40r BEC.
    Dat BEC snap ik nog niet helemaal maar als ik het goed heb wordt de ontvanger gevoed door de regelaar met 5 V, wat betekend dat ik geen accu voor de ontvanger nodig heb??? 20190721_121329.jpg
     
  2. Peter48

    Peter48

    Lid geworden:
    10 jul 2019
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Spijkenisse
    Alvast bedankt voor de reactie.
    Ik zal eerdaag wat foto's van het schip plaatsen, het is een coaster van 90cm lang geworden

    Groetjes, Peter
     
  3. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.121
    Locatie:
    Oostvoorne