Nieuw: Power piek infinity 3 BID

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door michiel b, 20 nov 2006.

  1. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Zou je die nodig hebben dan? Dat ding is zo makkelijk.....
     
  2. johnnyb

    johnnyb

    Lid geworden:
    19 jul 2005
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Belgie Limburg 3550
    Alex ,

    Heb je er al één gekocht ?
    En welke die van robbe infinity 3 of mega power infinity 960 sr

    grt Johnny
     
  3. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    We hadden al een inf 3, maar ik heb er nu 1 bijgekocht ja, een Robbe.

    Grt.
     
  4. Janheinen

    Janheinen

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Assen
    Geachte lezers,
    Mijn Robbe infinity 3 kan helaas geen Life cellen (A123) laden. Het was de eerste uitvoering. Wie kan mij aan een Firmware update helpen? Vr gr Jan
     
  5. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    dat staat achter in je manuel .
    pagina 30 -de service dienst van robbe.
    hier welbekent onder de naam corrien
     
  6. slomo

    slomo

    Lid geworden:
    7 dec 2005
    Berichten:
    611
    Locatie:
    Meeuwen (België)
    Ik ben ook door de knieen gegaan en heb me een dikke maand geleden ook de Infinity 3 Bid aangeschaft.

    Tot nu toe heel tevreden over maar dat updaten is toch één van de (weinige) mindere puntjes.
    Sommige merken (oa hyperion) kan je zelf updaten en bespaart je zodoende alweer ettelijke euro's + de risico's bij het versturen langs de post.....

    Een ander minpuntje is het BID-kabeltje dat wel héél erg fragiel is.
    Dat van mij was trouwens nieuw in de doos al defekt:cry:

    Dan vind ik het ook jammer dat je moet wachten tot de lader zelf afslaat als je een lipo laadt want anders telt hij de cycle NIET bij in de BID-chip.
    Dus als de lipo (5cell 3700 mA) bijna een uurtje heeft geladen met 3,7 A dan gaat ie nog wel een kwartier tot een half uurtje met een paar honderd mA laden. Het boeit mij niet om daar nog op te wachten en als ik dan het laadproces onderbreek dan telt hij die cycle niet bij....PPfffff....:(

    Voor de rest een mooi en goed ladertje....;)
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2008
  7. eric

    eric Guest

    Hoi

    Ik heb een probleem met mijn Robbe Power Peak Infinity 3 lader. Als ik LiPo accu's laad dan krijg ik telkens een fout melding, dat ik een balancer moet gebruiken. Inmiddels heb ik mijn derde FlightPower V-balancer er tussen zitten en nog krijg ik die melding. Soms meld hij ook dat ik er een accu aan moet sluiten terwijl die er aan zit. Heeft iemand dit mee gemaakt of weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
    Alvast bedankt
    Groeten Eric
     
  8. slomo

    slomo

    Lid geworden:
    7 dec 2005
    Berichten:
    611
    Locatie:
    Meeuwen (België)
    Hoi Eric, ik noem dat géén foutmelding maar eerder een (veiligheids)waarschuwing.;)
    Na een paar seconden gaat die melding weg en begint de lader toch zijn klusje..;)

    Als je een recente Robbe balancer gebruikt (Lithium Top) dan zie je dat daarin een extra kabeltje (net een servoverlengkabeltje) past wat je kan aansluiten op de lader.
    Dit is een soort terugkoppeling zodat je bvb ook de aparte cel-spanningen kunt uitlezen op je lader.
    Blijkbaar kijkt de lader daar naar en als er die terugkoppeling/verbinding niet is (bijvoorbeeld bij een ander merk balancer) dan geeft hij die waarschuwing.
    Hij denkt dus dat je zonder balancer aan 't laden bent. Niets van aantrekken dus en laden maar....;)

    Het tweede probleem zou ik me alleen kunnen voorstellen als je de lader start voordat je de balancer gestart of in connect mode gezet hebt..
    De meeste (alle?) balancers hebben een drukknopje waarmee je de balancer moet starten/'connecten'. In de handleiding van het betreffende apparaat zou de hele uitleg moeten staan.
    Misschien heb je ook wel ergens een slechte verbinding in de laadkabel/stekkers/etc.
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2008
  9. eric

    eric Guest

    Bedankt Slomo

    Ik blijf gewoon zo doorgaan en nogmaals bedankt voor de informatie.
     

Deel Deze Pagina