Nieuw Project (3.00 meter Hughes-500)

• Topicstarter Topicstarter HeliMan
  • Startdatum Startdatum
Hopelijk heb je hier meer succes mee ! ik volg het en ben erg benieuwd hoe dit gaat worden. Succes !

Hopelijk wordt het een mooie heli :!: :!: :!: Maar met zo'n monster kan het moeilijk iets lelijks worden hé.
Veel succes

Hoi,

Iemand ervaring met, of artikels gelezen over de PHT4 Turbine van Jetcat?
De reductie van het toerental gebeurt in deze motor dmv. tand riempjes.
Van horen zeggen dat deze nog wel eens willen breken....waardoor je dus geen aandrijving meer heb. Das toch erg vervelend voor een heli...

Grtz Peter

HeliMan zei:
Iemand ervaring met, of artikels gelezen over de PHT4 Turbine van Jetcat?
De reductie van het toerental gebeurt in deze motor dmv. tand riempjes.
Van horen zeggen dat deze nog wel eens willen breken...

Nee, die riempjes breken niet zomaar.

Voor de geinteresseerde, hier een PHT-4 vertraging:
http://www.runryder.com/helicopter/gallery/5020/HPIM0180.jpg

PHT-3 was JetCat's eerste motor die d.m.v. riempjes werkte.
Ooit, lang geleden, bij de eerste serie PHT-3, zijn er blijkbaar incidenten geweest waarbij een riempje het begaf.

JetCat heeft zijn ontwerp iets aangepast, waarna dit probleem verholpen was.
Je ziet hierdoor echter dat 'van horen zeggen' terug komen in fora.

Waarom heb je, je Jakadofsky weg gedaan?
Wat dit niet bruikbaar voor je huidige project?

Success
David

Hoi,

De Jakadofsky turbine heb ik van mijn grote Oostenrijkse vriend gekocht, samen met iets wat op een helicopter leek.....
Het XXL mechaniek wat ik nu heb is ontworpen voor de Jetcat PHT4. Om de motor ophanging en de aandrijving geschikt te maken voor de Jakadofsky moest het mechaniek ingrijpend veranderd worden. Daarbij komt nog dat de Jakadofsky 4.5kW levert en de Jetcat 5.5kW.
Dus daarom de Jakadofsky verkocht en de Jetcat gekocht.

Helaas hoorde en hoor ik nog steeds allerlei elkaar tegensprekende berichten over brekende riempjes, dus vandaar bovenstaande vraag.
Er schijnt op Helifreak een verhaal te staan van iemand die zijn heli in rook op zag gaan door brekende riempjes. Helaas kon ik de topic niet vinden.

Ik denk wel dat goed onderhoud en dus de ook de riempjes regelmatig verwisselen veel problemen en crashes kan voorkomen.

Grtz Peter

HeliMan zei:
Hoi,
Helaas hoorde en hoor ik nog steeds allerlei elkaar tegensprekende berichten over brekende riempjes, dus vandaar bovenstaande vraag.
Er schijnt op Helifreak een verhaal te staan van iemand die zijn heli in rook op zag gaan door brekende riempjes. Helaas kon ik de topic niet vinden.

Totdat de tegendeel bewezen is, sluit ik mij aan bij de inhoud van deze thread: :)

http://www.runryder.com/helicopter/t235410p1/

Je ziet overigens bij dergelijke storingen vaak een indirecte oorzaak zoals een hoger ingestelde RPM limiet of een motor die qua vermogen continu op zijn tenen loopt.

Groeten,
David

Hoi DBO,

Dat is een duidelijk verhaal op Runryder....

Grtz Peter van Deutekom

Hoi,

Een kleine update van de bouw. Het mechaniek in de helicopter gebouwd en de tweeblads rotorkop er op gemonteerd.....

HeliGandor.jpg

Hij is echt GROOT...... 8O .....
Nou nog een kleurtje erop, dat wit is erg kaal.

Grtz Peter

WAUW !!! 8O 8O 8O 8O VET !!! 8O 8O :lol:

Kleurtje erop en knallen ermee :banana:

Grtn Riechert

Hi Laurens,

Yep...zijn inderdaad aluminium M-Blades.

Grtz Peter

Hoezo? Als er een carbon blad afschiet in je oog ben je ook morsdood hoor :wink: :lol:

Grt.

Vliegt hij al een beetje? Ik kom zelf regelmatig in Sneek, dus als ik er weer een keertje heen ga, wil ik hem wel eens zien :D

Back