Een tijdje terug een klein cursusje afstellen en aerodynamica gehad van Davy Lemmens wie ook verantwoordelijk is voor de Dome waarmee Lammers volgende week aan de start van de 24h LeMans verschijnt.
Gewichtsverdeling op basis van de veerdruk was een belangrijk iets en toen ik mijn laserguided tweakbar liet zien was hij al onder de indruk maar dat gaf nog niet de gehele wieldruk per wiel.
Zoals Davy laatst ook gebruikte om zijn BMW 130i cupracers af te stellen
Toen zag ik bij RedRC een leuke gadget:
http://www.redrc.net/2007/05/cs-electronic-digital-tweak-board/
Tja.... 339 euro voor een 4-tal weegschaaltjes op een houder is krankzinnig. Met wat zoeken kwam ik bijna dezelfde soort weegschaaltjes tegen welke direct zijn bestelt:
Grappig om te zien wat een kwart draai aan de veerdruk van 1 demper aan invloed heeft op de andere 3.
Nu even de hele techniek mijn maken.
Gewichtsverdeling op basis van de veerdruk was een belangrijk iets en toen ik mijn laserguided tweakbar liet zien was hij al onder de indruk maar dat gaf nog niet de gehele wieldruk per wiel.
Zoals Davy laatst ook gebruikte om zijn BMW 130i cupracers af te stellen

Toen zag ik bij RedRC een leuke gadget:

http://www.redrc.net/2007/05/cs-electronic-digital-tweak-board/
Tja.... 339 euro voor een 4-tal weegschaaltjes op een houder is krankzinnig. Met wat zoeken kwam ik bijna dezelfde soort weegschaaltjes tegen welke direct zijn bestelt:

Grappig om te zien wat een kwart draai aan de veerdruk van 1 demper aan invloed heeft op de andere 3.
Nu even de hele techniek mijn maken.