Nieuw speelgoed

Heb je wel de "gearmesh" gechecked,oftewel de speling tussen de tandwielen?
Wat voor pinion gebruik je op de motor?

Groeten,
Marcel

gearmesh ?

Ik gebruik een 8tands pinion.

De speling heb ik gecheckt en dat leek me vrij veel te zijn. Vermits het tandwiel of de motor niet van plaats kan veranderd worden leek me dit normaal.

ALs het goed is kun je de motor door middel van de 2 boutjes verdraaien,want ze zitten meestal in een sleufgat.

En bij mij is dat natuurlijk weer geen sleufgat :s
Dus als ik een nieuw tandwiel koop heb ik binnen de kortste keren hetzelfde probleem :s

ok heb dus zelf maar een sleuf gemaakt (met de dremel van den aldi :p)
Nu sluit het pinion goed aan op het tandwiel. Lijkt me zelf terug te werken met het huidige tandwiel. Morgen misschien eens proberen.

Weer maar eens bedankt voor de hulp :thumbsup:

Daarjuist vluchtje gaan doen en WOW wat vliegt dat goed. Power met hopen. Al direkt inverted enz gegaan!
Zeker een aanrader deze heli!
Batterij wel plat op 10 minuten, maarja, heb 2 batterijpacks dus dat valt nog mee.

Dezemorgend zijn mijn carbon bladen toegekomen, die er zo dadelijk opzetten, alhoewel de standaard bladen ook niet slecht vliegen.

Ik ga met deze waarschijnlijk veel liever vliegen als met mijn shuttle plus. Deze is veel stabieler en kan veel meer!

Mijn regelaar laat mijn motorvermogen minderen als de lipo's op hun einde geraken. Ik kan dus normaal geen lipo's stuk doen zo.

Mijn regelaar laat mijn motorvermogen minderen als de lipo's op hun einde geraken. Ik kan dus normaal geen lipo's stuk doen zo.

Dat kan je wel. Op het moment dat je regelaar het motorvermogen doet minderen ben je eigenlijk al TE LAAT!!!

Het beste is om bijvoorbeeld 5 minuten te vliegen zoals je altijd doet. De accu opladen en de geladen milliAmperes te delen door 5 minuten.

Voorbeeld:

5 minuten gevlogen, je moet 1000mah laden.
1000 : 5 = 200 mah per minuut

Als je een accu gebruikt van 2000 mah kun je dan:

2000 mah x 80% = 1600 mah

1600mah : 200 = 8 minuten vliegen

Als je zoals in mijn voorbeeld nooit langer dan 8 minuten vliegt gaan je accu's het langste mee. Ook het balanceren van accu's is van vitaal belang om ze lang mee te laten gaan!!
Ik vlieg al dik over de 100 vluchten met Thunder Power Pro-lite 2100 11,1 accus en bijna niet merkbaar minder vermogen dan nieuwe (heb toevallig een paar nieuwe erbij gehaald pas).

Regels voor n lang leven van de accu:
Niet meer dan 1c laden
Niet meer dan 80% van de capaciteit gebruiken
Dubbel de hoeveelheid C gebruiken dan je "gemiddeld" gebruikt. (Gebruik je gemiddeld 20 ampere, koop dan minimaal een 2000mah 20C accu die 40 ampere constant aan kan)

Uiteraard zijn deze standpunten een samenraapsel van wat ik in de jaren heb gehoord gecombineerd met mijn eigen ervaringen. Je hoeft niet perse naar mij te luisteren, maar dan word je door schade en schande vanzelf wijs.

Cheers,

Richard

Nee je begrijpt het niet goed. Er zit een liposaver in mijn regelaar ingebouwd. Mijn motor gaat geen vermogen minderen omdat de batterij het niet meer kan leveren maar voor de batterij te sparen.
Ik kan instellen of de motor dan uitvalt of kalm vermogen mindert.

Als ik vlieg totdat de motor vermogen mindert levert de lipo dus nog zo'n 5volt.

Nee je begrijpt het niet goed. Er zit een liposaver in mijn regelaar ingebouwd. Mijn motor gaat geen vermogen minderen omdat de batterij het niet meer kan leveren maar voor de batterij te sparen.
Ik kan instellen of de motor dan uitvalt of kalm vermogen mindert.

Ik begrijp je perfect, die optie zit in zo ongeveer ELKE regelaar.... maar toch mol je je accu's daar mee sneller dan nodig is :wink:

Uiteraard zijn deze standpunten een samenraapsel van wat ik in de jaren heb gehoord gecombineerd met mijn eigen ervaringen. Je hoeft niet perse naar mij te luisteren, maar dan word je door schade en schande vanzelf wijs

Cheers,

Richard

oh.

Op de handleiding van de regelaar stond dat ik gerust kon vliegen tot het motorvermogen mindert zonder de lipo's te beschadigen.

Vanaf nu zal ik de stopwatchj instellen op mijn zender. 6 minuten vliegen en herladen.

Bedankt voor de info!!!

Op de handleiding van de regelaar stond dat ik gerust kon vliegen tot het motorvermogen mindert zonder de lipo's te beschadigen.
zij moeten ook wat verdienen, dit maal op de lipo's dus :wink:

Inderdaad, de 1ste lipo is er al door :cry:

Zal er 1 moeten bijkopen denk ik want 1 vind ik maar wat weinig.
Heb de stopwatch ingesteld op mijn fx18 op 5minuten.

Daarjuist nog een vluchtje gedaan met die carbon bladen, vliegt NOG prettiger :)
Wat ik spijtig vind is dat je die bladen bijna niet hoort 'snijden' in bochtwerk enzo. Maarja, als het maar goed vliegt 8)

Nognieuws ?

euhm
3 weken geleden bij het opstijgen vanop gras heeft de tail het gras even geraakt en is deze uiteen gevlogen. Heb toen dit onderdeel gestoken:
http://www.rcmarket.org/product.php?productid=14380&cat=33&page=2

daarna nog enkele vluchtjes gedaan. De helicopter vliegt nog steeds ongeloofelijk goed.

Tot daarstraks ...
Ik zette hem inverted maar stond nog niet in idle up :s
Helicopter dus zo'n 6 meter naar beneden gevallen.
Rotorkop wat stuk, maar schade valt nog mee. Ik ga me nu dus dit aankopen:
http://www.rcmarket.org/product.php?productid=14379&cat=33&page=1

Dus eigenlijk nog geen problemen met de heli gehad zonder dat ik in fout ging. De 2 problemen waren beide stuurfouten van mij! Ik vind deze heli nog steeds een aanrader voor iedereen ! Je moet er wel bijrekenen dat na aankoop een brushless motor en carbon bladen vrij noodzakelijk zijn om goed te kunnen vliegen.

Back