nieuw speeltje L-39 albatros

  • Topicstarter Topicstarter Sandor
  • Startdatum Startdatum
Jan Beton zei:
Hi Sandor,

Ziet er goet uit zeg! Krijgen jullie er een dealerschap van?
Ben geintereseerd.

Groeten, Jan
als er interesse is wil ik wel iets doen
maar voor een stuk heeft geen zin
 
hij is klaar

details:



Engine Wren-MW-44
FadecFull autostart incl all valves
Servo,s: Graupner Digital DS3328 5 x
Elevator,s Graupner 3210 Digital 2X
Landing gear Steering Robbe analog servo 1 x
Landing gear Springair 301
Graupner pneumatic valve for gear
Battery,s:
Engine : Digitech Li-Ion 2000 Mah 2 cell,s
Receiver Sanyo 5 cell pen-lights 2300Mah
Receiver Graupner DS-19 spcm
Fuel: 950CC
Buffer tank : 100 CC
Thrust pipe self-made according to Wren measurements 0.1 Stainless steel



Problems encountered due to autostart:
Aggressive acceleration
Flame out in deacceleration
Solved: 0.3 mm bypass between output pump and buffertank
Setting for autostart:
Acc. 30
Deac 30
Auto+3
Pump ramp 006
Starting 19% motor
Starter off 34000 (speed 280BB , Tagami,Multiplex)
Rest of the setting I used the one,s from the original settings of the
Manual start

WARNING!!
do not just use this info to rebuild your MW-44 to autostart
i am shure you will lose your warranty!!!!



Total weight of plane incl filled buffertank
Tank almost empty (landing)
3.90 kilo,s


gear1.JPG

guts1.JPG

guts2.JPG

guts4.JPG

guts1.JPG

intake.JPG

side.JPG

thrust.JPG

total.JPG

wing.JPG
 
wat een zooi zeg sandor die bedrading, dat is toch geen reclame :wink:

wel een schitterend toestel, maak maar vlug een filmpje van dat ding !
 
Mooi toestel, maar wat is de snelheid met zo'n turbine ongeveer :?:
 
Zit er nu gaas voor de inlaat?
Dat halveert toch de instroom van de lucht toevoer?
 
Gerard_nl zei:
wat een zooi zeg sandor die bedrading, dat is toch geen reclame :wink:

wel een schitterend toestel, maak maar vlug een filmpje van dat ding !

kabel zooi?
er zitten 8 servo,s in
3 pneumatische kleppen
2 accu,s
de kist is 10cm breed
duw daar maar eens een tank in van een liter plus een buffertank
alles is zo gelegd dat het het minste elkaar in de weg zit.
 
Bertus zei:
Zit er nu gaas voor de inlaat?
Dat halveert toch de instroom van de lucht toevoer?
onzin fabeltjes
ik vlieg hier altijd al mee
zo lang je de compressor omtrek met 3x zo grote inlaten maakt zie ik geen probleem
beter gaas dan een kiezelsteenof gras in de turbine
 
sandor, ik heb meerdere jets gezien met complexe installaties, met de draden allemaal super netjes gebundeld, dat bedoelde ik eigenlijk.
ben je zo niet bang voor storing ?
 
Gerard_nl zei:
sandor, ik heb meerdere jets gezien met complexe installaties, met de draden allemaal super netjes gebundeld, dat bedoelde ik eigenlijk.
ben je zo niet bang voor storing ?

sorry anders ging het gewoon niet
de electronica voor de turbine en pomp ligt voren
de rest ligt op de tank
doordat de turbine bijna op de vleugel ligt moest ik alles naar voren leggen
ik had ook alle bedrading onder de tank kunnen leggen
maar als er dan iets is kan ik alles uitbouwen
op deze manier heb ik toch overzicht
het ziet erger uit dan het is
 
Wat voor brnadstof gaat er eigenlijk in.. ik neem aan dat er niet 16%nitro in zit.. :)
 
Rc Gek zei:
Wat voor brnadstof gaat er eigenlijk in.. ik neem aan dat er niet 16%nitro in zit.. :)

mm kerosine of petroleum gemengd met 3 procent turbine olie
 
ok hij vliegt

eerste vlucht gisteren

na ongeveer 20 meter was hij al los
zwaartepunt lag nog iets teveel achteren

vandaag weer
 
Back
Top