Ad Bakker
In Memoriam
Zijn we er al met een naam?
Tok, tok, tok.......... Ik zit te broeden, Maarten.
Met (nu) 45 voor- en 7 tegenstemmers denk ik dat we wel een onderbouwing van een nieuw forum richting Robert hebben. Maar de naam is nog even een probleem.
"Klassiek" en "Historisch" zijn beide begrippen met meerdere mogelijke uitleg. In wezen gaat het bij degenen die dit hebben aangekaart om zeilschepen uit de vroegmoderne tijd, d.w.z. vanaf de middeleeuwen tot ergens halverwege de 19e eeuw (ook hier zijn weer meerdere "stromingen" die andere grenzen hanteren). Maar de term "vroegmodern" wordt niet vaak gebruikt en zal dan ook weinigen aanspreken.
Mijn voorkeur zou bij nader inzien uitgaan naar "Historische Zeilschepen". Het feit dat "historisch" een veel rekbaarder begrip is dan "vroegmodern" moeten we dan maar zo nemen, vrijwel iedereen zal hier toch wel het zelfde idee bij hebben. De term "Klassiek" hier nog aan toevoegen, voegt eigenlijk niets toe dus zou ik ook niet doen.
Nog even de reacties hierop afwachten, dan zal ik dit weekend (wanneer de looptijd van de enquête voorbij is) een boodschap naar Robert sturen.
Groet,
Ad