Nieuw (sub)forum "Klassieke Modelschepen"

Vind u een apart forum "Klassieke Modelschepen" wenselijk?

• Total voters
    57
  • Poll closed .
Zijn we er al met een naam?

Tok, tok, tok.......... Ik zit te broeden, Maarten.

Met (nu) 45 voor- en 7 tegenstemmers denk ik dat we wel een onderbouwing van een nieuw forum richting Robert hebben. Maar de naam is nog even een probleem.

"Klassiek" en "Historisch" zijn beide begrippen met meerdere mogelijke uitleg. In wezen gaat het bij degenen die dit hebben aangekaart om zeilschepen uit de vroegmoderne tijd, d.w.z. vanaf de middeleeuwen tot ergens halverwege de 19e eeuw (ook hier zijn weer meerdere "stromingen" die andere grenzen hanteren). Maar de term "vroegmodern" wordt niet vaak gebruikt en zal dan ook weinigen aanspreken.

Mijn voorkeur zou bij nader inzien uitgaan naar "Historische Zeilschepen". Het feit dat "historisch" een veel rekbaarder begrip is dan "vroegmodern" moeten we dan maar zo nemen, vrijwel iedereen zal hier toch wel het zelfde idee bij hebben. De term "Klassiek" hier nog aan toevoegen, voegt eigenlijk niets toe dus zou ik ook niet doen.

Nog even de reacties hierop afwachten, dan zal ik dit weekend (wanneer de looptijd van de enquête voorbij is) een boodschap naar Robert sturen.

Groet,

Ad

Ik had het al aangekaart in het Mod deel dus Robert weet ervan, zal tzt dan wel wat topics moeten verplaatsen als de naam bekend is. een berichtje naar mij is voldoende.

Ook ik zou kiezen voor "Historische zeilschepen".
Ik denk dat deze naam de lading wel dekt.

Germt

Heren klassieke bouwers,

Hoewel ik zelf geen historiebouwer ben lijkt het mij een goed plan hiervoor "Klassieke Zeilschepen" te kiezen als naam.

Nu komt de gedachte bij mij op of het wellicht wenselijk is hiertoe een deskundige mod. te benoemen ??
Iemand dus die goed op de hoogte is , iemand die goed "ingelezen" is , iemand die contacten heeft met de "bewaarders" van archieven en snel informatie kan verstrekken.

Zomaar een idee dat misschien ook leeft bij de klassieke bouwers?

De enquête is gesloten, en ik heb Robert de uitslag voorgelegd met de vraag of hij een nieuw forum "Klassieke Zeilschepen" of "Historische Zeilschepen" wil openen.
Nu dus maar even afwachten of en zo ja wanneer hij hieraan gehoor wil geven.

Groet,

Ad

Nu hopen dat het gaat lukken:cool:

Van mijn kant in ieder geval dank Ad voor de genomen moeite, en de manier waarop je dit gedaan hebt;)

Germt

Back