nieuw winter project

001-7.jpg

003-5.jpg

005-2.jpg

006-1.jpg

sommige mensen doen meer bouwen als vliegen.

Laatst bewerkt:
MIG 21 ?

Maar bouwen is ook wel heel erg leuk, weer een mooi projecte om te volgen.

Succes alvast en veel bouw plezier :D

t is de mig 21 sport van bz modellbau. bijnaam fishbed

korte geschiedenis over de mig 21.
is van russische komaf en geproduceerd tussen de jaren 50 en 70.
er zijn er 11000 van gebouwd en in 49 landen inzetbaar geweest.
tegenwoordig zijn er nog 300 operationeel in nog 40 landen.
topsnelheid meer als mach 2.

ik vind t toch een van de gaafste toestellen uit die tijd en nu nog.
TMOF_MiG-21FIshbed-D_1_P1.jpg

Laatst bewerkt:
Stoere bak! Zo'n beetje oostblok tegenhanger van de F104 starfighter. Ik vind het geen sierlijke kist maar de grillige vormen en het mistieke van de koude oorlog straalt er wel van af waardoor hij ook een van mijn favorieten is..... gaan we volgen! In nederland staan er link en rechts ook een paar waaronder in het mlt museum soesterberg en in het aviodrome.

Groetjes,
Gerald

leuk om te horen dat er nog meer liefhebbers van de mig 21 zijn.

zodra ik weer wat nieuwe dingen erin en eraan gelijmd heb zet ik er wel weer foto's van op t forum. gegroet

Laatst bewerkt:
hallo skycat

Als je vanaf venlo van de A73 de omleiding naar Maastricht volgt wordt je de Napoleonsweg opgestuurd,
Dan kom je door Baarlo en daar staan bij de BMW garage al een Starfighter aan de straat en achter de hal ook nog enkele vliegtuigen.
Rijdt je dan verder door dan kom je door Kessel en een paar km verder aan de rechtse kant staan ze op een terein.

Als ik er volgende week evt langs kom zal ik het preciese adres opschrijven

zo die ziet er nog aardig strak uit. is volgens mij ook een van de latere modellen of niet?
is alles ook nog een beetje operationeel

Het exacte bouwjaar weet ik zo niet gaan we uitzoeken.
Ja hij is vrij goede staat de cockpit is compleet met alles erop en aan!
Het is de bedoeling dat de verlichtingen en de gear operationeel wordt gemaakt zodat de wielen kunnen inklappen als hij op de paal staat!
En sávonds de verlichting aan!

had m ook al zien staan. mooi kleuren patroon, volgens mij is t ook de mig die op t filmpje staat. maar met zekerheid durf ik t niet te zeggen.

Back