Nieuwe 4WD 1/10 buggy van Team Losi, de 22-4

Indoorvlieger

Forum veteraan
Gezien op RC Groups, de nieuwe 4WD van Team Losi. Ik had zelf de naam anders gekozen, 22-4 lijkt net op een nieuwe versie van de 2WD buggy, maar ok...

ai16134610-70-thumb-Team%20Losi%20Racing%2022-4%20RCGroups.jpg

Losi gaat weer terug naar de "cabine" in het midden van het chassis, zou toch voordelen hebben. Vreemd, dat zeiden ze een tijd geleden over "forward swept" bodies. ;-)

En de aandrijving geschiedt met afgesloten belt drive, net als bij de Yokomo's destijds, en natuurlijk de Kyosho Optima Mid en Lazer ZX-R serie.

Zonder kap ziet het er zo uit:

a6134614-188-TLR03005_a5.jpg

KEY FEATURES

• 2.5mm hard-anodized aluminum 7075 aluminum chassis
  • Sealed 3-belt drivetrain with modular covers
  • Centralized forward motor mount
  • Gen II hard-anodized, big bore 12mm emulsion shocks
  • Adjustable Steering Ackerman
  • HDS Slipper Clutch
  • Ball Differentials with Tungsten Carbide Balls
  • Universal driveshafts
  • Integrated battery restraint system
  • Two sets of TLR wheels included
  • Compact, one-piece wing mount
  • Updated mid-cab body and wing
  • Front One-way clicker or full-time 4WD
  • Front and Rear Aluminum Camber Blocks (included)
  • Full ball bearings
  • Titanium Carbon Nitride (Ti-CN) hinge pins
  • Aluminum Rear Toe Plates and Aluminum Spindle Carriers (included)
  • Adjustable rear anit-squat

Meer info hier: Team Losi Racing 22-4 (Twenty Two-Four) - RC Groups

Laatst bewerkt:
Ik vind het een, laat ik zeggen, bijzonder ontwerp. Zeker de uitstekende slipper moer vind ik een vreemd idee.
Ook zou de voorzijde voorzien zijn van een éénweg lager dat met een veer bedient word. Hiermee kan je dus de rem op de voorwielen uitzetten of minder laten zijn.

Zal het filmpje wel eens op zoeken waar dat in verteld werd.

Nee. Filmpje duurde een minuut of 8. Zat een TLR rijder achter een tafel met een flinke zwarte headset op. Alleen de 22-4 op tafel.

Ik zie de nodige invloed van 1 van de succesvolste zoniet hun succesvolste 4wd buggy's...
De XX4 :!:

Hoe meer ik naar de foto's kijk , hoe meer ik een opnieuw aangekleede XX4 zie......

Edit:
Een XX4 :

IMG_0942.JPG

Ik ken de XX4 niet. Dus stond te kijken van de layout van de 22-4.
Maar nu ik de XX4 eens bekijk.........

Ik hoop van harte voor Losi dat de auto een succes zal zijn. Anders staan ze knap voor lul met een model uit 1997.

De XX4 kan volgens de kenners nog aardig meekomen met de huidige auto's...
Onderdelen zijn alleen wat lastiger aan het worden helaas.

Moet voor de 2 XX4's die ik nog heb binnenkort maar weer eens opzoek naar nieuwe riemen en wat setjes passende saddle lipo's :rolling:

Qua succes hebben ze met de auto weinig te klagen gehad , jarenlang DE auto geweest om te verslaan voor de andere merken.....

losi 22-4

Hallo allen,

Dit is idd een compleet van de grond af aan hernieuwde XX-4, en dat is
iets goeds! De geometrie van de XX-4 was erg goed.
De XX-4 was altijd perfect in balans en ging extreem goed op hobbelige banen.
Er zaten veel noviteiten in het oorspronkelijke ontwerp.
Er zit overigens geen one-way bearing aan de voorkant die voor de instelbare one-way werking zorgt bij de XX-4 / 22-4. Het is de zgn clicker.
2 in elkaar grijpende discs waarvan de weerstand middels veerspanning te verstellen is.
Schumacher heeft ook zoiets voor de SX3 en de K1, deze 2 systemen maken wel gebruik
van een one way bearing, grote voordeel van dit systeem (zowel schumacher als Losi) is
dat je de one way werking van 0-100 in kan stellen zonder verlies van diff werking.
Van de slipper moer aan de zijkant heb je geen last, eerder lol.
Makkelijk af te stellen en dat moet je altijd goed doen bij elke auto maar zeker bij een 4WD met snaren.
Van al die verschillende body types merk ik eigenlijk nooit wat tijdens het off-road rijden, Cab forward of old school , het verschil is voor mij niet bestaand.
Alleen bij tourwagen en 1:12 merk ik verschil tussen verschillende bodies.
Goed om te zien dat de 4WD buggy markt aantrekt, veel nieuwe auto's en dat is goed voor de klasse, tijdens BNK's zien we ook steeds meer 4WD rijders.
Het blijft in mijn ogen de mooiste klasse, bloedsnel en uitdagend om mee te rijden, zeker op klei.

Hans

Back