Nieuwe AA accu's kopen, maar welke?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door xxman, 17 jul 2014.

  1. xxman

    xxman

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik heb een aantal jaar geleden een aantal setjes Vapextech AA penlites gekocht maar daar zijn inmiddels de meeste van stuk.

    Ik ben nu dus opzoek naar nieuwe. Ik ben al een middagje aan het zoeken geweest maar kan nog niet echt vinden welke de beste zijn. Heb wel eens gelezen dat mensen zweren bij GP batteries en ook eneloop hoor ik vaak voorbij komen. Maar welke zijn het beste?

    Ik gebruik ze het meest voor fototoestellen en een RC afstandsbediening.

    Alvast bedankt voor de antwoorden!
     
  2. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Barneveld
    Bekend verhaal. Die Vapextech had ik ook gekocht en beide packs waren met 2 jaar stuk/versleten. Ik ben overgestapt op Eneloop en heb daar nog geen enkel pack van hoeven weggooien.
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.485
    Locatie:
    Sassenheim
    Sanyo Eneloop, you will love them
     
  4. boy_named_zoen

    boy_named_zoen

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    104
    Locatie:
    heerenveen
    Ik zelf gebruik in al mijn zenders de recyko van gp.
    Als je die een tijd niet gebruikt blijven ze hun energie houden. En ze houden het erg lang uit in mijn zenders.
    Enige nadeel is dat je er een aparte lader voor nodig hebt
    Maar die kan je vaak in een combi bundel kopen.
     
  5. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Sanyo Eneloops zijn érg goed, maar zelf heb ik ook hele goede ervaringen met Team Orion AA's. Ik gebruik al 5+ jaar hetzelfde setje in allerlei apparaten.

    Ze hebben allang niet meer hun originele 2700mAh, maar werken nog prima in allerlei apparaten.

    Eneloops zijn befaamd om hun prestaties, maar zo lang als de Team Orion's die ik in en rondom het huis gebruik heb ik ze nog niet zien meegaan. Heb ze hier overigens wel liggen, zien er mooi uit.
     
  6. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.511
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Het hangt een beetje af waarvoor je ze gaat gebruiken. Heb je veel amperes nodig dan zou ik niet zo gauw gaan voor eneloopjes. De Eneloopjes zijn gewoon erg goed hebben een prettig lage zelfontlading maar zijn er veel amperes nodig bijv. met digitale servo's dan zijn ze minder geschikt. De spanning (volts) zakt dan erg snel in elkaar wat kan leiden tot ongewenste reboots met 2,4 ghz ontvangers. Beter is het dan te gaan voor 'gewone' NIMH cellen die meestal wel meer amperes kunnen leveren. Ik vlieg daarom mijn vliegtuigen veel met NIMH cellen die wel tot 10c kunnen leveren. In mijn geval 15 ampere. Ik gebruik deze, gaat erg goed, gewoon laden op de langzaamlader.
     
  7. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.138
    Locatie:
    enschede
    Ik weet niet of je oplaadbare of voor 1malig gebruik wilt.
    Bij de grotere albert heijn filialen hebben ze niet-oplaadbare welke wel heel goed zijn.
    Is van het huismerk ah basic.
    Mijn vader en ik gebruiken deze batterijen in spektrum zenders, ze blijven erg lang goed.
    Deze batterijen zijn 1,5 volt. .. Dus geen 1,2 volt zoals Veel aa batterijen
    Tegenwoordig ben ik overgestapt op een spektrum dx7s waar een accupack inzit, maar toch blijven die batterijen het in een spektrum dx6i het langer volhouden dan zo'n accupack van spektrum in de dx7s.
    Daarnaast kosten die batterijtjes niet zo veel...
    Zo uit mijn hoofd 8 stuks voor +- €1,80
    Blijf voor zenders wel af van de batterijen van de action.... die zijn 1,2volt en daarnaast snel leeg.
     
  8. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    In de Nederlandse taal: een accu is oplaadbaar, een batterij is niet oplaadbaar. Het Engels kent dit onderscheid niet.
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.485
    Locatie:
    Sassenheim
    Voor de mensen die vroegen waarvoor ze gebruikt gaan worden:

     
  10. xxman

    xxman

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik wil oplaadbare, anders blijf je batterijen kopen.

    De geringe zelf ontlading van eneloops lijkt mij wel wat maar wil wel zeker weten dat ze het goed doen in fotocamera's en niet heel snel te weinig voltage hebben.
     
  11. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Laatst bewerkt: 19 jul 2014
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Eneloop of LSD 2400 mah van hobbyking. Houden het lang uit, en lage zelfontlading.

    Ik heb een paar zenders die voorheen alleen op alkaline werkten, op gp en andere nimh ging de zender niet eens aan. Eneloops erin, en werken, en blijven werken.
     
  13. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    806
    De sanyo eneloop is de enige cel die sterk genoeg is voor mijn pentax, de normale NiMh doen het niet in deze camera
     
  14. jan

    jan

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    471
    Locatie:
    5076
  15. xxman

    xxman

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Amsterdam
    Dan ga ik wat eneloops bestellen.

    Ik wil ook een nieuwe lader specifiek voor deze accu's kopen, hebben jullie nog suggesties?

    En heb ik goed begrepen dat deze accu's het beste niet al te snel opgeladen kunnen worden?
     
  16. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    overigens gaan bij mij nog wel een paar alarm bellen af!
    voor je zender? gebruik je hier losse aa cellen in? mijn advies is om dit heel snel te vervangen door een gesoldeerd pakket. Je zal de eerste niet zijn die zijn model onbestuurbaar ziet worden door een slecht contact in een van de lipjes.... Nu zal dat vermoedelijk bij een boot niet direct een heel groot probleem opleveren maar prettig is toch anders.
     
  17. xxman

    xxman

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Amsterdam

    Ik begrijp wat je bedoelt. Het is voor de zender van een klein Walkera helikoptertje die alleen een pijnlijke plek op levert in geval van een botsing.
    In mijn zender voor mijn sleepboot zit een accupack.
     
  18. xxman

    xxman

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Amsterdam
    Voor de eneloops, maakt het dan nog uit of ik panasonic of sanyo bestel?
     
  19. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  20. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    De Powerex is een aanrader, goede lader, gebruik hem al jaren voor allerlei AA/AAA batterijen. Kost een beetje maar ga je jaren plezier van hebben en kan laden met 2A.

    Een andere leuke AA/AAA lader is de SkyRC NC2500. Prachtige lader die je via Bluetooth met je telefoon kan bedienen, hoog gadget gehalte en kan met 2.5A laden.
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina