Nieuwe Align motor voor de Trex600?

• Topicstarter Topicstarter Jurrien Saelens
  • Startdatum Startdatum
De vluchten van hem en zijn broertje met de originele motor zien er ook goed uit... hmm, zelfs hun vluchten met een Raptor 30 zien er goed uit :wink:

Ben benieuwd of deze motor dan echt nog meer vermogen levert... en wat we er weer voor mogen gaan betalen :evil:

Cheers,

Richard

rich
hun kunnen goed vliegen dat is waar maar als het echt niet kon dan konden hun er ook niet van maken.
met de 30 3d doen kan wel het vraagt alleen naar perfecte stuur kunsten.

Ik lees ook dat je 20% meer vermogen kunt verwachten EN langere vliegtijden, dit betekent dat de motor efficienter is.... Maar 20% MEER vermogen EN langere vliegtijden lijkt me op zijn minst overdreven, dat is wel een HEEL groot verschil.

De tijd zal het leren :wink:

Cheers,

Richard

ps.

hun kunnen goed vliegen dat is waar maar als het echt niet kon dan konden hun er ook niet van maken.
met de 30 3d doen kan wel het vraagt alleen naar perfecte stuur kunsten.

Heb je de filmpje van Alan al gezien met de standaard motor??? Echt te idioot voor woorden hoor, 500 gram LICHTER dan een raptor 50, 14 graden pitch en 2200rpm... dat reageert pas :P

De vluchten van hem en zijn broertje met de originele motor zien er ook goed uit... hmm, zelfs hun vluchten met een Raptor 30 zien er goed uit

Ja dat is wat je in alle forums leest over de Trex600 en het klopt natuurlijk dat die mannen zeer goed kunnen vliegen maar je ziet toch een duidelijke evolutie in alle trex 600 filmpjes gelijk wie er vliegt.

Bij de eerste filmpjes (pre release) zag je dat er duidelijk te weinig power was, dit lag aan de Align lipo's die niet voldoen voor 3D.

Nu met de 6s1P4900 en 5000 lipo's en 11T setup gaat het al veel beter en een glow 50 size moet al zeer goed afgesteld staan om het beter te doen.

Als die nieuwe motor er komt met 15% meer power en de lipo's kunnen het aan dan zal die snel in mijn Trex zitten :-)
Ik schat de prijs op zo'n 100-120EUR
Misschien begraaf ik dan wel mijn plannen om ooit naar 10s over te stappen...
(Ik hoop nog altijd dat één van de NEU motoren het goed doet op 6S in de TRex. http://www.runryder.com/helicopter/t286603p1/)

Zodra er voldoende positieve reacties zijn zal ik er ook naar upgraden... maar voorlopig moet ik hem eerst eens af zien te krijgen en dan maar kijken hoeveel power deze standaardsetup geeft.
Ik blijf sceptisch, de 600l moet wel ERG iniefficient zijn om zoveel "slechter" te zijn dan die 600XL.

Als het net als met de 450SE is dan ben ik dik tevreden, die "standaard" setup geeft meer vermogen dan je ooit kunt wensen. Met een laag gewicht.
Dat is ook mijn grote bezwaar tegen 10S, het gewicht... elke gram die je erop zet MERK je, 200 gram verschil is erg veel... Een aangezien deze heli nu snel 500 gram lichter is dan een ongetankte Raptor 50 wil ik dat voordeel zien te behouden.

Cheers,

Richard

Die 'standaard' motor in je Trex450SE is ook niet hun eerste versie.
De 430L bijvoorbeeld uit deze test bewijst dat aling niet echt de beste motoren maakt en er zeker ruimte is voor verbetering.

http://www.trextuning.com/3s-supertest.php

De Align 430L verbruikt bijna het meest en is bij de slechtste ivm toerental vasthouden...

Het zou me dus niet verwonderen dat er bij de 600L nog veel ruimte is voor verbetering.

De Align 430L verbruikt bijna het meest en is bij de slechtste ivm toerental vasthouden...

bottom-four-rpm-held-3s.jpg

bottom-four-pitch-3s.jpg

Hij houd het toerental toch niet "bijzonder" slecht vast..... Hij komt echt niet zo slecht uit die test, hij is 1 van de lichtere en zo'n beetje de goedkoopste uit de test. Je moet het natuurlijk wel in het juiste perspectief zien. Ik heb overigens andere "betere" motoren gezien die in "real-life" veel minder presteren... En misschien zit er wel verschil in de verschillende motoren, QC is niet align's sterkste kant ;)

Ik ben het met je eens dat er heus ruimte zal zijn voor verbetering, maar ze hebben al uitgebreide ervaring met borstelloze motoren... ik verwacht gewoon niet dat een motor "ineens" zo verschrikkelijk bijzonder veel beter is. Net als dat de OS91, 91C-spec, 91SZ-H en de YS91 niet verschrikkelijk veel van elkaar verschillen. Ik heb ze allemaal gehad en de verschillen zijn marginaal te noemen.

Een marginale verbetering zal die XL zeker zijn, maar of het het waard is kan alleen de tijd leren. 1 filmpje van A. S. is voor mij niet genoeg om gelijk de vlag buiten te hangen, zijn filmpjes met de "oude" motor zijn ook bijzonder indrukwekkend.

Cheers,

Richard

Ik beweer niet dat de Align motor slecht is, hij is gewoon niet efficient. Bij de vier slechtste ivm RPM vasthouden en bij de vier slechtste ivm hoge AMP draw.

Mijn NEU 1105 3Y bijvoorbeeld zit bij de vier slechtste ivm RPM vasthouden maar zit dan wel bij de top vier ivm lage AMP draw. Dat is eigenlijk meer wat je zou verwachten.

Eerder gingen de geruchten al in de rondte dat Align een 8S motor aan het ontwikkelen zou zijn.

Is dit niet het resultaat hiervan, dan zou en meer power en langere vliegtijd dus wel kunnen.

Power in het filmpje is best indrukwekkend alleen is het filmpje wel erg kort en dan zit er ook nog een 'knip' in.

Rick

ik vind het echt heel mooi de heli, maar wat ik zo appart vind is dat de filmpjes allemaal zo kort zijn. en ook de eerste 1,5 minuut zeer veel vermogen vragend en daarna figuren die steeds minder vermogen nodig hebben.
hoe lang gaat die accu mee als ze echt blijven knallen..

groet,
dennis

Hadt hetzelfde idee Dennis.

Alhoewel ik in de laatste filmpjes het afvallen van de power gedurende die 3-4 minuten minder vindt als in eerdere filmpjes een de real-life vluchten die ik van die jongens heb gezien.
Ook lijkt er meer power aanwezig te zijn.

Levensduur van de Lipo's zal inderdaad onder druk staan als ze die steeds in 3-4 minuten leeg vliegen of zo heet stooken dat ze inkakken. In 3-4 minuten leeg betekent een gemiddelde belasting van 20C cq 15C.

Zelf zie ik toch liever een echte HV-setup waarbij de Stroom:Spanning verhouden zo rond de 1-2:1 ligt. Daarmee bereik je makkelijker een goede verhouding power/vliegtijd.

Rick

Ik zat er namelijk aan te denken om ook zo een machientje aan te schaffen, maar 4 minuten vliegen vind ik wel erg weinig..
Maar we zullen het zien, ik wacht in ieder geval nog even af.

Groet,
Dennis

Dat is ook mijn probleem op dit moment: De T-Rex 600 is een wereldheli, maar wil je een beetje kunnen vliegen moet je €750,00 in lipo's investeren. (3x FP 4900 6S).
Ik verwacht dat de electro-ontwikkeling goed doorzet gezien de verkopen en de batterijen zullen hopelijk rap goedkoper worden.......

Je kan inderdaad maar 4 a 5 minuten zo vliegen... dan is het weer noodzakelijk om de accu te laden.

De accu in 1 van de vluchten van Alan is volgens zijn vader al meer dan 50 vluchten oud, dus dat zit wel goed :wink:

Ik vind het ook kort, 4/5 minuten. Maar ik vlieg met mijn brandstofhelicopter ook meestal maar 3/4 tank = 7 minuten en dan ben je regelmatig nog bezig met het afstellen etc. Dat gezeur heb je niet, dus het is wel 4/5 minuten pure fun!

Als je rustiger vliegt met de 10 tands pinion, zeg maar rustige 3D (wat 90% van de mensen hier doet) kun je 6/7 minuten vliegen.

Met mijn T-rex 450SE trek ik de ThunderPower Pro-lite 2100 ook in 5 min leeg (1750mah) waar de meeste mensen er op hun gemakje 8-10 minuten of langer mee vliegen.

Het gemak is wat mij heeft overgehaald om de brandstof 50er te verkopen en voor een electrische oplossing te gaan... en natuurlijk het feit dat duralite die FP4900's verkoopt :roll:

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
zeg maar rustige 3D (wat 90% van de mensen hier doet)

8O Dus 9 van de tien helivliegers vliegt 3D, en van de overige 10% vliegt er ook nog een enkele harde 3D... nou moet ik eens op mijn kop krabben :roll: ...

Dus 9 van de tien helivliegers vliegt 3D, en van de overige 10% vliegt er ook nog een enkele harde 3D... nou moet ik eens op mijn kop krabben

9 van de 10 vliegen rustig genoeg om 6/7 minuten te kunnen vliegen. Of ze dan rustige 3D of gewoon een rondje vliegen kunnen we dan even in het midden laten :wink:

Cheers,

Richard

Back