Nieuwe Align motor voor de Trex600?

• Topicstarter Topicstarter Jurrien Saelens
  • Startdatum Startdatum
De enigste reden dat ze op 6s lipo zitten is dat ze dan van die goedkope regelaren kunnen slijten. HV regelaren zijn een stuk duurder. Zo'n heli van tegen de 3 kilo zou ik nooit op 6s willen hebben... 8s of 10s wel. Mijn logo 20 vliegt op 8s4200 super en dat heb ik toch veel liever ;) Beetje acro vliegen doe ik 15 minuten.... dan maar geen 3d lipo's verslijtend monster :)

Zo'n heli van tegen de 3 kilo zou ik nooit op 6s willen hebben... 8s of 10s wel.

Heb je er ooit al mee gevlogen? Hij heeft echt meer dan genoeg power, meer dan een normale compleet gepimpte Raptor 50 of iets dergelijks... en qua lipo's verslinden zal het wel meevallen met de laatste generatie lipo's!

Ik ben ook erg benieuwd naar deze motor... gelukkig ben ik in Januari jarig :wink:

Overigens vlieg ik meestal 4 min, landen.. nieuwe accu inpluggen en direct nog een keer 4 minuten, JA dan moet ik wel weer een halfuur (als ik 2 laders kan gebruiken, lader van clublid) of een uurtje wachten, maar das niet erg... k vloog meestal maar 3 of 4 keer per middag en dan meestal een minuut of 6/7 met de Gohbee.

Cheers,

Richard

Nee ik heb er niet mee gevlogen en weet heus wel dat je er genoeg vermogen ik kan krijgen met 6s, dat lukt me met 4s ook nog wel. Het rendement kan alleen beter dan wat je haalt met 6s....

Mijn lipoly levert nu op 3s ook enorm veel vermogen maar het rendement is laag. Als ik mensen dat ding zie vliegen op 6s hebben ze hetzelfde of meer vermogen met minder verbruik.

En de nieuwe generatie lipo's overleeft het misschien wel maar het kan gewoon efficienter....

En de nieuwe generatie lipo's overleeft het misschien wel maar het kan gewoon efficienter....

Eerst zien, dan geloven. Alle 8s en 10s setups die ik tot nu toe langs heb zien komen waren zwaarder dan de standaard 6s setup en konden net zo lang vliegen alleen met iets meer vermogen... of waren VEEL zwaarder dan de standaardsetup en konden wel aanmerkelijk langer vliegen.

Echt aanmerkelijk "veel" efficientere setups heb ik nog niet langs zien komen, en als deze nieuwe motor de 6S setup nog wat beter maakt word het nog moeilijker. Het gewicht is voor een beetje leuke 3D erg belangrijk.

Cheers,

Richard

Back