nieuwe Blade 120 SR

Ik zie op internet (nederlandse) vliegers met de blade... het kan dus wel :cool:

De 120 SR is een Blade maar een FP. Die vliegt buiten met een ietsepietsie wind al van je weg. Probeer het zelf uit.
Alleen een CP kan je buiten echt goed vliegen met wind.

Mvg. Bernard

Oh ik weet dat ik deze echt niet kan vliegen als er wind staat, maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht. Daarom wil ik ook mooi windstil weer :-)

Dat is stap 1 inderdaad....zorgen dat ik hem hier in de huiskamer alles kan laten doen wat ik wil....ipv andersom.

Je kan binnen 1 meter een rondje rechtsom draaien. Linksom niet zo makkelijk als rechtsom.
Dit is i.v.m. de torsie van de kloksgewijsdraaiende rotor!
Als je dat kan ga je lekker aan de CP!

Ook een perfect model om te leren sturen is de mQX.
Niet dat ik je op wil geilen, maar dat lukt bij de helikopterheren hier vrij makkelijk! :mrgreen:

Ik heb heel lang moeten nadenken en info inwinnen welke de "beste" start heli was.
Helaas...dat opgeilen lukt je lekker niet :-)

Hahahagigi............ jammer, de mQX is namelijk nog prettiger -vind ik- dan de 120SR.
Maar misschien neem je die nog wel eens. En een heli is natuurlijk geen quadcopter, dat is waar.
Maar leren sturen is de essentie! De 120SR is een perfecte basis!

Thats what i want.... en later....als ik het echt goed kan.... meer meer meer :-)

Hallo Blackvoske gefeliciteerd met je goede keuze ik heb veel plezier aan de blade 120sr gehad.
En je kunt er zomers prima mee buiten vliegen vooral s,avonds tegen een uur of zeven dan valt de wind vaak weg.
Ik heb vorig jaar ook veel buiten gevlogen hier een filmje van op de camping.En een tip lees dit draadje goed door staan veel tips op.

M.V.G André blade 120sr op de camping - YouTube

Dank je.... hopelijk ga ik er ook echt van genieten, nu is het ook windstil maar ik doe er verstandiger aan nu nog niets geks te proberen :-)
Ben nu begonnen met oefenen met Phoenix simulator.

Op de sim is alles wel veel simpeler als "in het echt" zeg.
Hier in de kamer opstijgen lukt me met moeite zonder iets te raken, maar op de sim maak ik de mooiste vluchten zonder probleem... 8O

Binnenkort eerst maar eens de oplader omruilen, als hij aangeeft "vol" dan kan ik er net 2 a 3 minuten mee vliegen en dan is het gebeurt. Dit bij 2 lipo's.

Hallo Blackvoske je kunt ook twee slimme lipo's hebben ik zou er eerst eens wat lipo's bij kopen.
Ik heb toen tien tigger lipo''s op ebay gekocht voor 18 euro en ze doen het beter dan die van eflite.
En je moet ze niet teveel ontladen want dan zijn ze zo overleden.Ik vlieg met deze tigger lipo's zo'n 5 a 6 min en er zat ook nog een verloop kabel bij zodat je er vijf tegelijk kan laden. [werkt prima]

M.V.G André

Ik heb er al 3 besteld bij hk...maar dat duurt wel even natuurlijk voor die binnen zijn.
Maar als een lipo aan de lader ligt en ik raak maar iets de lader aan, dan stopt hij met laden...is dus wel meer mis met deze lader.

Lader vervangen in de winkel en helemaal top. Laad ook veel beter op is mijn gevoel.

Ik heb sinds een maand ook een 120SR ben er erg blij mee. Helaas heb ik laatst een aardige crash gehad met mijn heli. Hij is van zolder in het trapgat gevallen. Hierdoor is de houder van de lipo kapot en ook de voorste carbon fiber body mount. Dit is het voorste staafje waar de canopy op rust.
Mijn vraag aan jullie is hoe je deze staafjes kan verwijderen. Om namelijk een nieuwe houder van de lipo te kunnen plaatsen moet ik het carbon fiber staafje ook verwijderen...

Back