nieuwe boot kopen

• Topicstarter Topicstarter ton huiskes
  • Startdatum Startdatum
Hoi Ton,

Allereerst welkom op het forum en de wereld van de speedboten.

Advies en info zul je zeker krijgen omtrent de Blaze. Kijk ook eens op:

blaze-b24

Arnold kan je hier enorm veel over vertellen net als Pompebled...

Is een pracht bootje waar je zeker veel uit kunt halen met de hulp van Arnold en Pompebled..

Succes!!!

Groet,

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Ton,

Ook welkom op dit forum,
Ik heb ook een Blaze bij dezelfde firma gekocht , gewoon Prima hoor!!
In de Blaze zit standaard een (watergekoelde Motor steun) Brushless motor en een watergekoelde regelaar .
Als je goed leest staat in de link die je meestuurde precies wat er in/op het bootje gemonteerd is.
Voordat ik ben gaan varen moest er nog wel het een en ander worden nagekeken aan de boot,maar dat wordt een lang verhaal .
Kun je beter mijn topic ff lezen denk ik:D
Hopelijk worden daar veel van je vragen beantwoord.(je kunt hem in ieder geval een paar keer in actie zien op de filmpjes)

Voeg ik er nog aan toe dat ik ontzettend veel plezier van het bootje heb.;)

gr.Arnold

maar nu is de vraag moet ik een lipo accu kopen of kan ik mijn eigen nicd accu gebruiken, (ik heb alleen boten met borstel motoren) en heeft iemand ervaring met dit bedrijf. en is alles in de boot al gemonteerd?
mvg ton

Hallo Ton,

Je kunt deze boot natuurlijk ook op NiCads varen, neem dan wél 10 cellen, anders wordt het een slome boel.
De regelaar kan worden ingesteld op het type en aantal cellen dat je wilt gebruiken.

Daar 10 cellen NiCad aanzienlijk zwaarder zijn dan een Lipo pakket, (helemaal het standaard aanbevolen 2200mAh pakketje) zal de houten batterijhouder moeten wijken voor een strip zelfklevende klittenband zodat de cellen vlak naast de schroefaskoker komen te liggen, anders zal de boot met enorme slagzij in het water liggen/varen, da's geen gezicht en het vaart voor geen meter...

De eigenaar van GB Modellbau, Gerhard Beer, is zelf ook een bootjevaarder en is rap met het versturen en het verlenen van service.

Meer info over de boot kun je uit het topic van Arnold halen.

Hier nog een link naar de ARPRO, met standaard hetzelfde binnenwerk: p1-arpro-700ep

Groeten, Jan.

Hallo Ton,

Je kunt deze boot natuurlijk ook op NiCads varen, neem dan wél 10 cellen, anders wordt het een slome boel.
De regelaar kan worden ingesteld op het type en aantal cellen dat je wilt gebruiken.

Daar 10 cellen NiCad aanzienlijk zwaarder zijn dan een Lipo pakket, (helemaal het standaard aanbevolen 2200mAh pakketje) zal de houten batterijhouder moeten wijken voor een strip zelfklevende klittenband zodat de cellen vlak naast de schroefaskoker komen te liggen, anders zal de boot met enorme slagzij in het water liggen/varen, da's geen gezicht en het vaart voor geen meter...

De eigenaar van GB Modellbau, Gerhard Beer, is zelf ook een bootjevaarder en is rap met het versturen en het verlenen van service.

Meer info over de boot kun je uit het topic van Arnold halen.

Hier nog een link naar de ARPRO, met standaard hetzelfde binnenwerk: p1-arpro-700ep

Groeten, Jan.

ik heb alleen accupacks met 10 cellen en vind lipo vrij duur of je moet een goede link hebben waar ze er goedkoop zijn en ik moet dan ook weer een andere lader hebben ;),
(en anders een motor type regelaar en accu die arnold gebruikt,)

Ton Huiskes,

Ik heb eventueel nog een ultramat 6 liggen, paar keer gebruikt.
Dan zou je toch heel goedkoop op LiPo's kunnen gaan varen.
De Lader nieuw kost : 59,95
Mijn prijs : 30,- Incl.
En dan een lipo van 40,-
Je krijgt ook al de Laadkabel's erbij.
de lader is geschikt vor 1 Tm/ 4 Cellen Lipo's.
Dan zit je voor 70 op een veel hogere snelheid dan met cellen.
Of was het echt de bedoeling op op de cellen te gaan varen.
tenzij je wat meer snelheid wilt,
ik zie dan de PM wel verschijnen.

Mvg.

Kasper.

hey ff een ander vraagje wat is een binnenloper motor en een buitenloper?

Buitenlopers worden over het algemeen in vliegtuigen gebruikt.
Binnenloper worden gebruikt voor , Boten , Auto's Enz.

Grtzzzz

hey ff een ander vraagje wat is een binnenloper motor en een buitenloper?

Hallo Ton,

Een binnenloper ziet eruit als een'gewone' electromotor; een cylinder met een uitgaande as.
De wikkelingen liggen tegen de binnbe.zijde van de behuizing en de rotor is een permanentje magneet, die samen met de as draait.

Bij een buitenloper staan de wikkelingen binnenin stil en draaien de magneten buiten om de wikkelingen heen, geplakt in een buitenring.

Een buitenloper kan maar beperkt watergekoeld worden, meestal gebeurt dat via de ophanging, een buitenloper in een boot moet dus goed afgestemd worden op de gebruikte voedingsspanning en de prop grootte.

Een binneloper kan voorzien worden van een koelmantel, waarbij het water direkt op de behuizing loopt, die kan dus effectief gekoeld worden en laat kleine afstellingfoutjes toe.
Maak je het ook hier te gek, dan raakt de boel oververhit en is het einde verhaal.

Groeten, Jan.

Hallo Ton,

Daar passen geen 10 cellen Nixx in, bovendien moet je 'm ergens anders bestellen want hier is 'ie niet leverbaar...

Groeten, Jan.

Back