nieuwe brushless easystar stijgt niet op?

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Chrisking, 26 feb 2010.

  1. Chrisking

    Chrisking Guest

    Ja die fpv set blijft voorlopig even in de doos zitten, gebruik die bril nu even voor filmpjes te kijken :) Net een bioscoop trouwens!
    Die rolroeren ga ik zeker erop maken, maar heb nu echt zoiets van eerst maar eens even dat ding de lucht in zien te krijgen...
    Ik speel geloof al 3 jaar Aerofly. Verder heb ik 2 helicopters 1 coaxiaal lama v4 en een dragonfly hm004, en net een nieuwe walkera ufo 5 :)
    Maar ik wil gewoon voelen hoe een vliegtuig in het "echt" vliegt, wil dat gevoel voelen. en bedankt weer voor je tijd en info!!!!

     
  2. Chrisking

    Chrisking Guest

    Ik gebruik mode 2, dus links is gas (knuppel omhoog/omlaag) en rudder.
    En rechter knuppel werkt nu alleen nog knuppel naar beneden is opstijgen, en knuppel omlaag is dalen.
    Heb alle boekjes enzo goed bestudeerd en veel op internet opgezocht.
    Zender helemaal ingesteld, want niet alles stond voor mij goed.

    ja en die rolroeren was ik de komende weken nog niet van plan, ik wil gewoon airborne :) Misschien denk ik daarna er anders over.

    Het terugvliegen heb ik idd nog wel weinig ervaring mee, maar gaat op zich goed. Met mijn heli's heb ik hier wel eens mee geoefend.

    En vanaf het gras starten zou helemaal mooi zijn voor mij :) Ga dat als eerste maar proberen dan weet ik of er wat gebeurt.

     
  3. Chrisking

    Chrisking Guest

    net even snel test hier in de kamer gedaan, easystar op de grond gelegd.
    Vanmiddag kwam hij namelijk niet vooruit als ik gas gaf.
    Nu komt hij wel iets naar voren, maar alleen als ik het gas bijna volledig opzet.
    Is dit een goede indicatie?
    Of heeft hij toch echt te weinig stuwkracht om vanaf de grond op te stijgen?

    Chris
     
  4. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    cg houden wat er in de handleiding staat, dan is het altijd goed.
     
  5. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Chris,

    Is je brushless een buitenloper of een binnenloper? Is het een buitenloper die hoger op de romp staat gemonteerd dan wil hij nog wel eens flinke downtrust geven.
    Let er op dat het zwaartepunt goed ligt, en geef hem bij het starten een flinke duw zonder gas. Zorg dat je hoogteroer een tikkeltje "up" staat.
    Hij ->moet<- wel vliegen op deze manier. Zeker weten trouwens dat wanneer je de stick naar beneden haalt, het hoogteroer ook omhoog gaat? Klinkt wat stom, maar deze fout willen sommige mensen toch nog maken.
    Reikweidte test gedaan? Met gas uit en gas aan? Geen mixers die aanstaan wanneer je gas geeft dat het hoogteroer naar beneden gaat?

    Verder de easystar niet in een te stijle hoek omhoog gooien met wind zonder gas, omdat hij vrij snel overtrekt.. Tsjah, welk vliegtuig niet. maargoed, hij is dan in ieder geval langer airborne geweest dan dat je nu beschrijft.

    Een Easystar MOET na dit alles zorgvuldig nagekeken te hebben wel vliegen.
    Succes, en trouwens leuk dat je een instap maakt naar het FPV vliegen..! Kom 6 maart anders eens langs voor een meet 'n greet.. het e.a. staat beschreven in de FPV draad..
     
  6. Ferdy

    Ferdy

    Lid geworden:
    29 dec 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Wateringen
    Chris,

    Natuurlijk niet om lullig te doen maar gewoon om voor jou een hoop uit te sluiten....
    Stick naar je toe halen, hoogteroer klapt omhoog. Stick van je af is hoogte roer klapt omlaag.
    Starten van gras is natuurlijk ideaal maar dan, of wielen maken, of met een hele dikke setup vliegen. Voor een easystar is een mooie handstart recht naar voren aan te bevelen.
     
  7. Ferdy

    Ferdy

    Lid geworden:
    29 dec 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Wateringen
    okay Remy je was me net voor
     
  8. stette

    stette

    Lid geworden:
    31 jul 2009
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Europe
    Ik heb dat ook al een paar keer met mijn easy star gehad dat hij niet omhoog wilde.Na nazicht bleek dat ik per ongeluk de connectoren van de regelaar had gewisseld tijdens het vervangen van de accu. Voordat je dit gaat doen maar eerst eens horen als dat voor de rest geen kwaad kan want dat weet ik niet.
     
  9. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Hm... Stette, ik neem aan dat jij een borstelmotor in je Easy hebt zitten.
    Want als je met een brushless de accu verkeerdom aansluit, dan denk ik niet dat de zaak heel blijft...
     
  10. Chrisking

    Chrisking Guest

    Het is een binnenloper!
    Ik kreeg trouwens wel het gevoel toen ik hem in mijn hand hield en een beetje gas gaf, hij het vliegtuig naar beneden wilde duwen ipv vooruit.
    Maar misschien hoort dit wel zo, want de brushless hangt er wel een beetje onder een kleine hoek in hij staat niet kaarsrecht op.
    - Ok heb hem iig een tikeltje "up" gezet zoals je zegt.
    -ja hij gaat omhoog als ik hem naar beneden trek.
    -reikweidte test nog niet gedaan
    -ook geen mixers staan aan
    - ja ik wil 6 maart graag komen alleen voel me nog zon newbie die nog niet airborne is geweest, maar die wel een fatshark al heeft haha, zal straks even reageren in die thread.
    En bedankt weer voor je tips en info!

     
  11. Chrisking

    Chrisking Guest

    Ja ik had de kabels op kleur op elkaar gezet, maar toen draaide hij dus verkeerd om. Daarna 2 omgedraaid en nu gaat hij met de klok mee. Met de regelaar bedoel je toch die van de brushless motor?
     
  12. Chrisking

    Chrisking Guest

    nou zo nieuwsgierig als ik ben net toch maar even naar het grasveld toe gegaan staan boel lataarns omheen dus kon het goed zien.
    Maar echt weer als een baksteen, gooi hem van 2,5 meter hoogte recht naar voren en bam in een boog 3 meter voor me zo op zijn neus.
    Nog keer geprobeerd maar dan met gas precies het zelfde :(
    Snap er nu echt geen fluit meer van voel met gooien ook niet dat hij wilt zweven ofzo :( :(
    Iemand nog een idee?
    ow wat deprimerend zeg
     
  13. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Een vreemd verhaal :confused:

    Zoals al gezegd werd, weggooien zonder motor en dan zou hij gewoon een meter of wat moeten zweven. (meer dan 3 ;))
    Ik gooide mijn Easy Glider de eerste keer weg met een flinke duw en kon een heel eind lopen om hem op te halen.

    Het is wel zo dat je hem een flinke zet moet geven hoor als je hem weggooid zonder motor aan. Doe je dat niet gaat ie de grond in.

    Ik krijg toch erg mijn twijvels over de stand van het hoogte roer.
    Als je alles aangezet hebt, staat dan het hoogte roer een heel klein tikje omhoog ?
    En beweegt alles goed als je aan de knuppels zit ?
    Als het toestel in een boogje ter aarde stort na het weggooien lijkt het mij dat het hoogte roer niet helemaal goed staat.
    Ik zou wel alles eerst even testen zonder motor...als hij zonder motor goed vliegt lukt dat meestal met motor ook wel.

    Ik heb zelf geen Easy Star maar volgens mij moeten ze onder de 1 kilo uitkomen met het totaal gewicht. Wat weegt de Easy Star van jouw compleet ?

    Al met al zou ik even wachten op iemand die wat meer ervaring heeft.
    Verders zou ik mij niet al te druk maken hoor, vliegen gaat hij echt wel :D

    Succes

    René
     
  14. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    In ieder geval iemand die de financcrise weer omhoog helpt . :D

    Maar hij zal zelf wel een crise krijgen straks.
    Hopelijk ben je goed verzekerd.

    Mvg Johan
     
  15. Ferdy

    Ferdy

    Lid geworden:
    29 dec 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Wateringen
    Chris,

    Begint inderdaad een raar verhaal te worden, misschien is het handig als je probeert eens wat foto's van de easy hier neer te zetten???
     
  16. Chrisking

    Chrisking Guest

    Nou hij doet het! Maar vraag niet hoe.
    Had nog wat meer gewicht aan de voorkant gehangen dat het cg ongeveer bij de servos hangt.
    Nou nu gaf ik hem een gooi en ging hij dus wel, maar ik zag hem al weer richting grond gaan dus gaf wat gas. Ik had nog niet echt het idee dat hij rustig wilde zweven.
    Hierdoor ging hij bijna direct op zijn rechterzijkant vliegen, ik had verwacht dat hij rechtdoor zou gaan. In de lucht zette ik de motor uit nadat ik hem weer een beetje recht had, maar nu dook hij bijna gelijk weer recht naar beneden ook al drukte ik de rechterstick naar beneden. Ook stond mijn hoogteroer een beetje up, maar hij wilde maar niet stijgen. Ik had verwacht dat hij heel rustig zou vliegen, maar ik had echt het idee dat hij zonder gas zo neer zou vallen.
    Afijn toen probeerde ik dus te landen, maar hij bleef maar steeds naar rechts draaien. Toen ging ik eigenlijk in een lang bocht op zijn zij naar de grond, klap nou neus gebroken :(
    Ik had toch echt verwacht dat hij wel zou gaan zweven in de lucht, en wanneer ik gas gaf hij recht trok. Dit was absoluut niet het geval, door gas ging hij echt raar draaien in de lucht. En zonder gas had ik het gevoel dat hij naar beneden wilde duiken.
    Ben hem nu even aan het plakken...
    Maar ik heb toch het gevoel dat hij niet genoeg zweeft.
    wanneer ik nog meer gewicht in de neus plaats, denk ik dat het cg punt helemaal aan de voorkant van de vleugels komt te zitten wat volgens mij ook niet de bedoeling is?
    Maar goed het was leuk maar ook echt eng, want het voelde niet echt als een zweefvliegtuig maar meer als een straaljager.
     
  17. Chrisking

    Chrisking Guest

    Ja dit doet hij dus, maar naar zeg 5 meter is zijn liftvermogen weer verdwenen. Dus ging ik automatisch gelijk gas erbij geven. Probeerde een klein beetje maar dit was niet genoeg, dus moest gelijk best wel wat gas geven. Waardoor hij ook erg hard begon te vliegen.

     
  18. Ferdy

    Ferdy

    Lid geworden:
    29 dec 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Wateringen
    toch maar even het advies van rene opvolgen
    Want anders kon Johan wel eens ernstig gelijk krijgen
     
  19. Chrisking

    Chrisking Guest

    haha ja erg he ik ben altijd zo ongeduldig, ik kan er gewoon niet van slapen als hij niet vliegt.
    maar heb hem zojuist gelijmd maar weet niet of dit hem erg ten goede komt.
    Maar hij vloog iig alleen niet goed.
    Maar denk dat wanneer ik nu nog keer hard op me neus land hij weer opscheurd waar het gelijmt is.
    Dus mocht er iemand in omgeving almere zijn die mij wat hulp kan geven graag!

    weer reuze bedankt voor jullie hulp en info!

     
  20. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Als ik het allemaal zo lees, vlieg je gewoon te langzaam en een zogenaamde stall krijgt:
    - Neus duikt "ineens" omlaag
    - Valt naar de zijkant weg
    De wind langs de vleugels is zo laag dat je geen lift kunt genereren waardoor het vliegtuig letterlijk uit de lucht valt. Je moet tenminste 1/4 gas houden om te kunnen sturen. De wind langs het hoogte- en richtingsroer heb je echt nodig anders ben je stuurloos.


    Rij dan naar Lelystad en investeer een 100 euro in een vliegles met een echt vliegtuig. Want daar kan geen FPV aan tippen. 8)
     

Deel Deze Pagina