Nieuwe CC PHoenix 25 niet in Program Mode te krijgen

Ik heb net een nieuwe CC PHX 25 en heb nu al problemen.

Ik krijg hem niet in program mode!

Throttle range lijkt OK, geen storing Typhoon 6/3D loopt soepel zonder stotteren van heel langzaam tot full power, aangesloten test servo juttert niet, dus dat ziet er goed uit.

Volle Accu: PQ0880 S2 (880mAh 7.4 V, 12C/16C)
Schulze alpha 440 (40 Mhz, kanaal 81)
Zender: Ouwe maar goede Robbe Promars (nooit problemen mee gehad, anders dan een keer per drie jaar een nieuwe accu, met ingeschoven antenne 100 tot 200 meter berijk!)

Ik doe het volgende:

Disconnect battery
gas vol open, zender aan
Connect battery

Ik hoor 1 (een) riedeltje, en de PHX25 begint the flitsen (ongeveer twee flitsen per seconde), als ik niks doe blijft dat zo.

OK, nu de stick op half gas, volgens de manual zou ik nu twee riedeltjes moeten horen en twee flitsen pauze, twee flitsen pauze enz. DIT GEBEURD DUS NIET! en kom daardoor niet verder.

Wat ik ook probeer, ik krijg de ESC niet in program mode!

Als ik de stick vervolgens naar gas dicht beweegm hoor ik twee riedeltjes en gaat de led uit...Als ik nu de stick beweeg, dat start het motortje..niet nodig 4 seconden te waxhten, na de twee riedeltjes kan ik de motor direct starten.

Ik snap er niks meer van, ik doe precies wat in het boekje staat, maar de PHX25 reageerd niet volgens het boekje. I kom dus niet verder met het programmeren cq controleren van mijn PHX25.

Wie -oh- wie kan mij helpen?

Alvast bedankt

Marco

De midden positie van je stick welke je regelaar herkent wordt bepaald door de stick in combinatie met de trim.

Heel soms heb ik dit ook als ik een regelaar via de zender programmeer. Als dat het geval is dan effe spelen in de middenpositie van de stick. Normaal gepakt zal er dan wel een punt komen waar de regelaar reageert. Dit luistert soms vrij precies.

Misschien zit het probleem toch in die oude Pro-Mars. Dat is nog echt zo'n Robbe-bak en ik meen me te herinneren dat die andere neutraal-puls tijd heeft dan de huidige Futaba-Robbe apparatuur. Ik weet het in ieder geval zeker van een Terra-Top.

Misschien dat Corrien/Jan hier wat licht in de duisternis kan brengen.

Rick

Waarschijnlijk heb je gelijk Rick NT...

Zojuist geprobeerd met een 28 jaar oude Robbe Mars (onverwoestbaar!) en daarmee heb ik precies hetzelfde probleem!

Mijn oude zenders zijn dus niet meer compattible met de apparatuur van tegenwoordig, beide zenders werken nog perfect met de andere oudere apparatuur die ik nog heb.

Ik zal hem binnenkort programmeren met de zender van een collega van mij.

In ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal.

Marco

Marco,
neem de regelaar a.s. vrijdag maar mee naar H5, neem ook even je accupack en 6/3d mee want waarschijnlijk gebruik je andere contacts (ik heb MP jet 2.5mm). Ik neem wel een extra ontvanger mee (35Mhz).

Ik heb vrijdag m'n Ulitmate mee voor d'r maiden flight...ik ben benieuwd. :roll:

Ik heb exact hetzelfde probleem met een CC Phoenix 10, opgestuurd en gratis nieuwe software gekregen. Ik weet niet of het nu in orde is, ben maar aan de USB link gegaan...

Back