Nieuwe cockpit Blade mCPX

Ik vind het cockpit kapje wat bij de mCPX zit een beetje ouderwets.
Tijd voor wat nieuws, zoals een model cockpit als bij een T-Rex 500-600.

Van balsahout twee mallen gemaakt.
De keuze is nu dieptrekken of op een andere manier!

Ik had nog wat krimpkous liggen. Eigenlijk een perfecte oplossing,
dacht ik...

De eerste tests zijn niet helemaal goed verlopen en helaas moet ik
eerst nieuw krimpkous bestellen voordat ik verder kan.
Bij de neus van de cockpit gaat het mis.
Volgens mij omdat hier te weinig materiaal is in verhouding met de
grote van het krimpkous.

Oplossing hiervoor is een soort wig onder de mal lijmen, waardoor
de hoogte van de mal in verhouding overal gelijk is. Het krimpkous
zal ook om de wig krimpen en waarschijnlijk strakker om de neus.

P7190001.JPG


P7190004.JPG


De volgende uitdaging zal worden om de twee onderdelen aan elkaar
te verlijmen en/of plakken?

Groet,
Olaf
Aeroplaza
 
Na het ontvangen van de bestelde krimpkous meteen aan de
slag gegaan. De neus blijft het moeilijkste gedeelte en wil (nog)
niet helemaal goed lukken. Voorlopig twee acceptabele canopys
gemaakt. De te plakken rand eerst geschuurd en vervolgens
met secondenlijm aan elkaar geplakt.

P8060132.JPG


P8060133.JPG


P8060135.JPG


De rode weegt op de weegschaal 3 gram.
De blauwe weegt op de weegschaal 0 gram.
Helaas geeft mijn weegschaal alleen hele grammen.

groet,
Olaf
 
Mooi man ! , denk dat ik je ga na apen :cool:
ik zat aan iets met zwart en geel te denken....

dus de rest krijgt ook een klein kleurtje....
 
Super!
Dat ziet er gelikt uit.
Niet dat ik die stock Canopy's erg lelijk vond, maar die van jou kun je volgens mij in elke gewenste kleur maken toch?
Zou best wel zo'n Canopy alsdie blauwe op de foto van jou in gele Fluor kleur wensen voor mijn Blade mcp-X.
Is dat te realiseren en wat mag dat kosten?
Vr Gr Erwin
 
Het probleem voor nu is dat de canopy niet helemaal goed recht is,
gezien de handgemaakte mal.
Het krimpen rond de neus is (nog) niet acceptabel. Hierdoor past
de neus niet precies en gaat het vaak fout rond de randen van de
canopy.

Ook krijg ik ze hierdoor niet allemaal gelijk van de mal, omdat het elke keer anders krimpt.

Met dieptrekken kan je elke keer een veel gelijker resultaat behalen,
maar hiervoor heb ik niet het juiste type plastic.

Als iemand weet welk type plastic en waar te koop dan hou ik mij
aanbevolen...

grtz.
Olaf
 
Hmmm FF wat anders, maar heb een canopy gevonden (donor coaxiaal heli) die ik ga verbouwen :cool:
Oo EDIT moet ik u'm wel posten,



Uploaded with ImageShack.us

Ga nog steeds voor iets met geel/zwart...
 
Copyright Abuse

ik heb een email gekregen van Mario van MIA Micro-FLIGHT dat ik hun copyright schend door hun model the kopieeren en probeer te verkopen.

ik heb mijn excuses naar Mario gemaild, omdat dit NIET het geval is.
Ik laat op het forum en op mij website mij experimenten zien, zodat andere
mensen misschien hieraan iets hebben.

Ik heb mijn model gemaakt met de T-Rex 700 in mijn gedachte.
Ook heb ik hun website nooit bezocht.

Ik heb de canopy voor eigen gebruik gemaakt, dus mocht je ook zoiets
willen probeer het voor jezelf of ga bijvoorbeeld naar hun website.

groet,
Olaf

Quote English forums:
I had a email of Mario from MIA Micro-FLIGHT regarding copyright canopys and
that I was copying them and trying to sell.

First of all I made my apology to Mario because I'm NOT copying their design OR trying to sell them.

I made the canopy for personal use only and I like to experiment and share this on different forums and
my website.

In fact I made the model with a T-Rex 700 in my mind.

If you want to have something simulair try making it yourself (even I can do it) or visit the
website from MIA micro-FLIGHT or colleague webshops.

I hope this will clear the air.
So to all of my forum colleagues: I'm not copying or selling anything. I made the model from out my own thoughts.
 
Laatst bewerkt:
Sorry dat ik het zeg maar wat een zeikerd, die Mario.

Kapje van een paar euri, pffff.

Als het nou de plannen voor het nieuwste type onderzeer waren dan snap ik het nog.
 
Ik vind dat je gelijk hebt, maar om gezeur te voorkomen zie
ik geen andere optie.

Als je goed kijkt lijken de canopys nou ook niet 100% op elkaar.
Volgens mij zijn alle heli canopys zo goed als gelijk.

In Nederland is een copyright niet zomaar geregeld en kost veel
geld. Deze kosten krijg je nooit terug met een Balsa mal en krimpkous.

De balsa mal is waarchijnlijk na een 10 tal keer gebruiken toch al op...

Grtz.
Olaf
 
Is geen schending van de copyrights. Zoals je zegt, lijkt allemaal op elkaar.
Zolang je geen brief krijgt van zijn advocaten waarin ze duidelijke melding maken van hun vastgelegd INTERNATIONAAL patent hebben ze geen voet om op te staan.

Zou me sterk verbazen dat je dat zelfs kan patenteren.
 
Wat en zemelaar die Mario.
Foei.
Ik hoop dat jij het 'probleem' van die neus van de Canopy goed krijgt.
Zou tzt graag eens een canopy van jou willen afnemen.(liefst in de kleur Yellow Fluor)
Want voordat ik ook maar iets bij die Mario zou bestellen donder ik nog liever al mijn heli's het kanaal in.
Vr Gr E
 
Bedankt voor de steun.

Ik ben nu ook bezig om mijn dieptrek zelfbouw machine (houte constructie!!!) te verbeteren (hopelijk),
zodat ik betere canopys kan maken. Gewoon omdat ik het leuk vind...

Wanneer de krimpkous canopys en/of dieptrek canopys beter gaan
zal ik dat hier en op mijn website posten. Als alles er netjes uitziet
en het is het waard om tegen een vergoeding van eigenaar te verwisselen
ben ik bereid om dat dan ook te doen.

Ik verkoop ze dan niet, want ik maak geen winst en ruil ze alleen maar
om tegen de materiaal kosten.

grtz.
Olaf
 
Zijn Mia ombouwkit voor de mCPX vind ik stiekem wel HEEL gaaf hoor :oops:

maar idd, gewoon lekker verder doen. Enig waar een trademark op kan staan is de naam van zijn product lijkt me. Succes en POST EENS MEER FOTOS :)

(eigenlijk beter niet want ik begin warm te lopen voor me een mCPX te gaan halen met dat verschrikkelijke vliegweer)
 
(eigenlijk beter niet want ik begin warm te lopen voor me een mCPX te gaan halen met dat verschrikkelijke vliegweer)
Waardeloos weer voor een zomder inderdaad.. Vanmorgen bij 4 a 6bft nog ff gevlogen met de atom en het voordeel was: geen last van muggen of andere vervelende insecten.
Die mcpx is sowieso een leuk ding om te oefenen of binnen een rondje te vliegen :rolleyes:
Ik heb het helaas voorelkaar gekregen om 'm buiten kwijt te raken :( ver bij me vandaan bleef ie rondjes draaien, gecrasht en na lang zoeken toch niet teruggevonden.. waarschijnlijk is ie gaan zwemmen :(
Ik vind het echter zo'n leuke heli dat ik toch maar een nieuwe heb besteld. :D
 
Laatst bewerkt:
Hoi JacobsT.
Bestellen kerel, zo'n Blade mcp-X.
Je weet niet wat je mist.
Gisteravond met een maatje samen wezen vliegen in zijn grote tuin.
Het waaide behoorlijk, maar door de bomen rondom viel het mee en was er erg goed te vliegen met de mcp-X.
Samen met die gast toch wel even 25 Lipo packs weggevlogen. Inderdaad: 25 stuks!!
Ha ha ha ha ha..............15 stuks packs van mij en 10 stuks van zijn packs.
Hoe maf kun je zijn.
Wel de grootste schik gehad.
Om bomen heen gevlogen en tegelijk rond vliegen met die Micro's.
Vaak de oe en aa's geroepen, omdat er bijna Mid-Airs onstonden.Echt lachen.
Heb met de mijne er nu bijna 250 vluchten opzitten.
Alles nog stock op de Staart Motor/hoofdmotor/ en Feathering as na.
Wat een vette goede machine zeg!!
Krijgt van mij een dikke 10.
Vr Gr E
 
@Dylan

Nou je het zegt...

Ik zit toch al over de 250 vluchten maar mijn main en tailmotor zijn nog steeds okee. Enige wat ik tot nu toe heb geswapped waren alle servos.

Maar ik heb er deze week weer een oude opgezet. Er valt mee te vliegen na schoonmaken en zo heb ik er nog een paar over als spares. Ik ga als ik weer in Nederland ben die andere aileronservo er ook weer opzetten, ik had ze helaas niet allemaal meegenomen naar de UK.

Die rearservo was half doorgefikt na dag 2 dus daar waag ik me maar niet aan.

Het blijft een machtig apparaat, deze kleine rakker.
 
Laatst bewerkt:
[..]
Heb met de mijne er nu bijna 250 vluchten opzitten.
@Dylan

Nou je het zegt...

Ik zit toch al over de 250 vluchten maar mijn main en tailmotor zijn nog steeds okee. [...]
Goh, houden jullie dat echt bij? of is het meer een schatting? :)
Voor mij is het gewoon laden, vliegen, laden vliegen en controleren tussendoor. Voor en/of na het werk is het regelmatig een rondje vliegen maar hoeveel vluchten, geen idee :D
 
Update zelf gemaakte canopy

Hoi,

Een update voor de krimpkous canopy.
P8110011.JPG

Krimpkous om de Balsa mal spannen.
The tangen zijn er om het krimpkous om de neus en achterkant te forceren.

P8110007.JPG

Begin door eerst de onderkant te krimpen. Hierdoor forceer je de krimpkous
om de randen heen te krimpen.
Onderkant na het krimpen.

P8110012.JPG

Met een tang trek je de krimpkous om de neus, omdat hij niet helemaal
erom heen wil krimpen. De krimpkous is na het opnieuw verwaren erg flexibel.

P8110008.JPG

Boven kant.

P8110009.JPG

Onder kant.

P8110013.JPG

Schuur de te plakken randen eerst lichtjes op. Hierdoor hecht de
secondelijm beter. Het plakken doe ik terwijl een kant op de mal zit.
Hierdoor blijft hij in vorm en kan je beide zijden goed aandrukken.

P8110014.JPG

Binnenkant van de canopy. Kijk ook naar de overlapping van de canopy
voor de verlijming.

P8110015.JPG

Zijkant na verlijmen.

P8110016.JPG

Onderkant na verlijming.

P8110017.JPG

Eind product.

grtz.
Olaf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Olaf.
Dat heb jij erg netjes gedaan kerel.
Petje af.
Heb ik 2 vraagjes voor jou:
1: kun jij datzelfde kunstje nou ook met yellow fluoriserend krimpkous (als dat bestaat)
2: wat mag zoiets nou kosten ter overname?
Vr Gr E
 
Back
Top