als modelbouwer ben ik mijn versie van de nieuwe daf al een beetje aan het voorbereiden.
ik heb tot nu toe een aantal verschillen in de prototype's gevonden.
de foto's komen van internet.
de bovenste 2 foto's zijn van dezelfde trekker.
de onderste is van een andere
het verschil tussen de MX11 en MX13 motor
zichtbaar aan de afstand tussen de deurgreep en het spatbord en tussen de "neusgaten" en de voorruit.
de trekker met de kieper heeft volgens mij dus de MX11 motor
Dan is er "natuurlijk" een hoog dak. als de space cab. en het hele hoge dak van de super space cab.
er zijn verschillende foto's van alleen heb ik die even niet paraat. maar dan zit er boven de lampen in het dak en extra vouw en uiteraard is de daklijn hoger.
beide foto's zijn de lagere versie.
foto's van een plat dak heb ik nog niet gevonden.
daarnaast heb ik ook nog lengte verschil gevonden.
bij het einde van het spatbord en de onderzijde van de spoiler aan de zijkant van de cabine zit bij de bovenste zeg ongeveer 5 cm
en een stukje achter de zijruit geen erg duidelijke vouw.
de onderste heeft tussen het spatbord en de spoiler ingeschat 25 cm. en door de schaduwwerking is er achter de zijruit een duidelijke vouw te zien.
ik had op basis van de bovenste een lijnentekening opgezet want een wiel is een wiel. en die kartonen mook-up even naast een daf 95 op de plank gehouden. en die is al een best stukje groter. maar dat is ook meteen de kleinste.
ik denk dat ik nog een mook-up maak van de grootste. al wordt het dak de superspace cab nog even gokken.
maar dat kan allemaal na de introductie bij gesteld worden.
de cabine lijkt bijna zo groot te worden. dat je in plaats van het 2e bed een poolbiljard kan bestellen ;-)