Ik heb gisteren de domste en meest spannende vluchten gemaakt met de Air tot nu toe

Geen risico betekend geen mooie beelden toch? De overtreden regels:
- Niet vliegen bij veel wind
- Niet opstijgen vanaf een metalen plaat
- Niet opstijgen vanaf een bewegend object
- Niet vliegen zonder goede landingsplaats
Het ging zeker niet lekker. De eerste start was met echt teveel wind, vanaf een groot zeilschip midden op het Ijselmeer. De drone werd direct opgepakt door de wind (ik had direct meer moeten tegensturen) en waaiden over het dek, tussen de touwen en zeilen door. Geen plons, dus suc6

Toen het leuke: Ik had me even vergist in de snelheid van de boot tov de wind.... dat was ongeveer 35km/h. De air verdween snel achter de boot, wat een duidelijk landings probleem oplevert. Gelukkig redde hij het met de knuppels in de hoek en kreeg ik hem weer langszij. Toen de opname maar aangezet want het beeld leek toch wel mooi stabiel. Uiteindelijk was het landen geen probleem en vlieg je gewoon hard mee met de boot. De 2e start was veeeel beter en alles leek perfect, totdat de Air opeens erg gek reageerde (bijna niet meer) en richting het water dook (Ja ik reeg wel allerlei hoge wind meldingen, in het rood, met de tekst dat ik direct moest landen, maar toch). Iets in de DJI software deugt echt niet. Gelukkig dacht ik aan sport mode en in die mode vloog hij meteen zoals normaal en kreeg ik hem weer terug. Ik heb geen 3e poging gedaan om de Air te laten verdwijnen in het ruime sop. Dat zou zonde zijn geweest van de beelden die al op de SD stonden