Nieuwe DLG servo, vervanger D47(?) en beter/goedkoper?

deze HD47MG servo sluit aan in de rij van "laat maar zitten", van de 10 die ik gebruik zijn er 2 overleden, 1 heeft veel speling, en ik heb er nu een in mn ballo vleugel (ingekorte full size vleugel) . Wat denk je.....nulstelling van 1 servo werkt niet goed....gelukkig alleen in de startstand, en met een tikki tegen de knuppel komt ie goed naar zn nulstand, dus hijs nog wel te gebruiken.

.....vanaf nu gaan we deze servo niet meer bestellen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je niet bang bent voor één gram meer gewicht, en je er ook de plaats voor hebt, dan kan ik jullie de MKS DS6100 echt aanbevelen.

Heeeeeeeeeel precies, snel en sterk op 1s en praktisch ook geen temperatuur drift.
Wel met 9mm iets dikker als de gemiddelde F3K Servo, maar als je de plaats hebt, dan gewoon doen.

Ik heb er inmiddels al 14 in gebruik of in gebruik gehad (6 x Super AVA, 4 x Orion, 4 x Pulsar 4000) en tot nu toe 0 problemen gehad.
De volgende 4 liggen al klaar voor m'n Snipe.
Wel de eerste keer dat ik ze in een DLG ga inbouwen dus ik ben benieuwd.

Groetjes,

Jordy

Als je niet bang bent voor één gram meer gewicht, en je er ook de plaats voor hebt, dan kan ik jullie de MKS DS6100 echt aanbevelen.

Heeeeeeeeeel precies, snel en sterk op 1s en praktisch ook geen temperatuur drift.
Wel met 9mm iets dikker als de gemiddelde F3K Servo, maar als je de plaats hebt, dan gewoon doen.

Ik heb er inmiddels al 14 in gebruik of in gebruik gehad (6 x Super AVA, 4 x Orion, 4 x Pulsar 4000) en tot nu toe 0 problemen gehad.
De volgende 4 liggen al klaar voor m'n Snipe.
Wel de eerste keer dat ik ze in een DLG ga inbouwen dus ik ben benieuwd.

Groetjes,

Jordy

Volgens Alex Hoekstra, die er toevallig ook 14 had gebruikt, zouden deze servo's dus niet voldoen aan de prijs die ervoor betaald is. Ik heb er zelf maar 2 in gebruik en heb eveneens geen problemen.

Het maakt de keuze er niet makkelijker op.

Het zijn ook verschillende servos he, Alex had het over mks ds65k, Jordy over de ds6100...
Hèhè... dat krijg je als je een leven lang overvoerd wordt net allerlei onbetekenende type-nummers.
Bij computers is het nog veel erger. Dan heb je een veelcijferig nummer waarvoor je dan de drivers wilt hebben en dan blijken er nog verschillende versies van te zijn... pfff
Had ik maar een echt vak moeten leren...

En ik lees nu ook dat er een recall is geweest voor die servo's.

En ik lees nu ook dat er een recall is geweest voor die servo's.

Die is in dit geval DS65k

En inderdaad de DS6100 is een heel erg goede servo. Ik gebruik ze oa op de rolroeren van 2 stuks 2.5 m F3F kisten, sterk, vlot betrouwbaar en zeer nauwkeurig.

Rick

Is die servodatabase eigenlijk up-to-date?
Ik wilde een alternatief vinden voor de D47, maar vind niet echt iets overtuigend.
Het is "maar" voor mijn MiMi.
In mijn Elf zitten ze ook en ik wilde de MiMi niet echt tekort doen.

gewicht < 7g
hoogte < 0.87"
torque @4.8V > 1 kg
snelheid < 0.1s

Advanced Servo Search Results

Zo ja, dan toch maar bestellen.

D47 voldoet ruimschoots aan de eisen voor een MiMi naar mijn mening. Misschien zelfs overkill. Alle MiMi's die Franck, Secondelijm en ik gevlogen hebben (en dat zijn er heel wT geweest), deden het prima met servo's van veeeeeel mindere kwaliteit. (En prijs dus).

Voor een fullsize komt de D47 op aileron net te kort in mijn beleving. Met name kwa resolutie. Daarnaast gooien echt harde gooiers aileron al snel in flutter omdat ze de krachtpieken niet goed op kunnen vangen.

wrom alternatief voor een d47 voor een mimi ?
Ik zocht niet naar betere kwaliteit, maar naar goedkoper of beide.

2 weken geleden had ik een "bouwdoos" van een Elf overgenomen terwijl ik nog nauwelijks iets aan mijn MiMi had gedaan. Kort erna al mee gevlogen.

Ik had deze servo's D05010MG 5.7g / .61kg / .07sec Digital Metal Gear Micro Servo

voor mijn MiMi bedoeld, maar bij die Elf zaten D47's die me inderdaad goed bevallen. Nu bleken die "Blue Arrow" servo's net te groot te zijn voor die Elf dus gingen daar die D47's in die ik erbij had gekocht. Dus kreeg die Elf toch die Dymond servo's op het rompje.

Die MiMi maakt dat allemaal mee en is nu hartstikke jaloers. Die Elf is al een stuk slanker, heeft een hoop carbon bling-bling en dan krijgt die ook nog die dure D47s.

Ik heb dus beloofd om nog even verder te gaan zoeken.
Het mooie van die D47's is wel dat het zowel op 1S als 2S werkt en ik ben er nog niet helemaal uit wat het wordt.

Edit: Ik ga deze eens proberen. Op 1S dus. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=58098

Laatst bewerkt:
Ik heb een beetje een risico genomen, maar ik denk dat ik voor € 25,- toch snelle sterke servo's in huis heb gehaald.
De gewone (MG) zijn iets zwaarder en goedkoper € 18,-
Ik ga ze gebruiken in de MiMi en in full size voor hoogte & richting.

full

Ja... Ik ook. Had in de MiMi 2x D56LV gezet en terwijl Frans Bal probleemloos de veel goedkopere HXT500 met succes gebruikt was er bij mij na een paar vluchtjes al eentje kapot.
Geen beweging in te krijgen...

Ik ben nog niet "gestandaardiseerd".
Door elkaar gebruik ik 1S mét en zonder booster, maar ook 2S mét en zonder regelaar. De HV-servo's hebben wel meer kracht. Volgens mij kun je de HV's ook gewoon inzetten op 5 Volt.
Zou wel eens willen weten wat er nu precies anders is.

Laatst bewerkt:
Ik had ook bijna een setje voor 5V aangeschaft, maar ik heb nog 4x van de gewone tgy DS245MG liggen. link

Beetje zwaar met 11gram, beetje slop maar niet overdreven. Gaat in een fullsize op ailerons.
Hoogte/roer gaat een aangepaste HXT900 in met digitale motoraansturing (geleend uit ander type servo)
Ze deden het altijd goed in een Heli, dus zal hier wel op zijn plaats zijn.

Cheap cheap :thumbsup:

Ik heb een beetje een risico genomen, maar ik denk dat ik voor € 25,- toch snelle sterke servo's in huis heb gehaald.
De gewone (MG) zijn iets zwaarder en goedkoper € 18,-
Ik ga ze gebruiken in de MiMi en in full size voor hoogte & richting.

full

Niet direct op 2 lipo's zetten. Ik heb gehoord dat de X08 waar dit weer een kopie van is een terug roep actie heeft omdat de servo's toch niet langdurig tegen >8 volt kunnen.

.... Ik heb gehoord ...

Kan ik je bevestigen…

Had er vier gekocht voor in 'de nieuwe', eentje ging stuk juist voor ik de lijm ging roeren om hem in de vleugel te lijmen. Daarvoor had ik een nieuwe gekregen. Dit weekend wilde ik verder gaan bouwen, krijg ik een mail of ik ze allevier terug wilde sturen ter vervanging.

Bij Hyperflight zou het gaan om servo's die na 20 december verkocht werden. Op 4 cellen NiMh of 1s lipo zou er geen probleem zijn…

Nu ja, liever nu wat uitstel, dan in volle vlucht stuk!

Back