Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik heb net bij Graupner zitten zoeken, maar kan de gegevens niet vinden. Hij heeft op hun stand in Neurenberg dit jaar bij de onderdelen gehangen, maar is noch op de site, noch in de catalogi te vinden....vreemd.
850 cc/min is ook niet veel, maar we praten over een ballast"tank" van 380cc, die ik nog vergroot heb naar 470cc. Dan praat je over 30 seconden vultijd, druk hoeft het ding eigenlijk niet te leveren. Als'ie vol is komt er een straaltje water uit de ontluchting van ongeveer 25 - 30 cm hoog. (2mm binnendiameter buis) Dat is dus met de originele Krick (Graupner) pomp. Ik beweer ook niet dat dit "het" is, het is een mogelijk alternatief.
als ik de tijd vind dan ga ik aan de krick terug werken
dit is de eerst volgende boot die in orde gaat gebracht worden
hij vaart en hij duikt maar daar is alles mee gezegd
er ontsnapt lucht uit de wtc en ik kan daar niets meer aan veranderen
want dan moet heel de achtersteven van de boot er aan geloven en die is zo mooi daar wil ik niets meer aan veranderen
dus ik ga een ander duiksysteem moeten ontwikkelen voor de kriek
zodat ik geen overdruk in mijn wtc meer krijg boven een bepaalde waarde
ik ga een speciaal ventiel ontwikkelen wat instelbaar is en bij de ingestelde overdruk de lucht langs de periscoop laat ontsnappen en bij het terug aan de oppervlakte komen langs de periscoop terug lucht aanzuigt om de duiktank te ontluchten
het principe van een micro snorkel
maar dan alles in de pericoop ingebouwd
de toren kan er niet meer af dus dat is de enige manier om te ontluchten
had ge gedronken toen je in dortmund rondliep ?????hahahaahah of nog niet uitgeslapen kan ook natuurlijk
die pomp nummer is een conrad nummer
kijk maar bij conrad.de
daar vind je alle gegevens
ik heb in keulen een heel andere pomp gezien
die was rond en er kwamen zoals bij de conrad pomp inderdaad twee koppelingen uit in axiale richting
maar het pomp huis was niet dikker dan de motor en dit huis dus wel
groeten raf
Gedronken, ja, maar voor zover ik weet alleen ladingen koffie... :lol: En het was Neurenberg, niet Dortmund.
Maar goed, het is wat verwarrend ja. Die "alternatieve" pomp is van Conrad, klopt, de pomp die ik in mijn VII gebouwd heb is de originele van Krick, en die ik dus bij Graupner aan het rek heb zien hangen. Daarom kan ik het ook enigzins vergelijken, ik heb de Conrad pomp er ook bijgehaald omdat Kninjeba de Techniekset zelf wil gaan samenstellen.
Als ik het zo goed lees heb jij de Krick/Graupner pomp in Keulen gezien, je beschrijving klopt wel. Is dit hem?
de pomp die ik bedoel had een grijze motor en een wit pomphuis
de in en uitstroom zat in de lengt richting zoals de as van de motor
dat spaart een heleboel plaats daar je niet het hoekje ommoet zoals met de graupnerpomp
ik ben opzoek gegaan maar kan ze niet meer vinden
maar zo snel ik ze heb post ik een foto
groeten raf
ps ik ken ook grijze 12 volt pompen uit de auto industrie deze zaten in de volvo en transit voor de sproeiers
kunnen ook in twee richtingen draaien maar er zit geen tandwiel in maar een rubberen schoepen wieltje dat door het inwendige van de pomp vervormd wordt en zo water pompt
een heel aardig systeem