Nieuwe elektrozwever.

Gefeliciteerd!
Ik kon helaas niet van de partij zijn vanavond, maar mijn duimen kriebelen om weer eens wat te rond te sturen.
 
Als de ailerons volledig naar boven staan, en er is een stuurcorrectie nodig dan kan één aileron niet verder naar boven. Die zit aan het eindpunt. het andere aileron gaat wel naar beneden, maar door de differentiatie slecht met een klein gedeelte. De bestuurbaarheid over de ailerons is dan ook niet geweldig.
Naar mijn ervaring valt dat best mee. Natuurlijk gaat het neerwaartse aileron niet ver (komt niet voorbij neutraal), maar die andere gaat des te verder omhoog. Het netto rol-effect is, naar mijn ervaring, goed.

Heb pas nog staan vliegen met mijn Atlantis (geen ailerons) en dan wordt het toch knap lastig om je circuit zo ruim te vliegen dat je binnen het veld aan de grond komt...
 
Als ik de maximale uitslag gebruik om het aileron naar boven te zetten, dan gaat dit aileron bij het sturen niet verder omhoog. Ook komt bij een flinke differentieëring het neergaande aleron zeker niet in de neutraal-positie. De effecten zullen ongetwijfeld per toestel verschillen. Maar dat het zonder hulpmiddelen om de daalsnelheid te vergroten knap lastig kan zijn om een nette landing te maken ben ik helemaal net je eens!
 
De effecten zullen ongetwijfeld per toestel verschillen.
Ze zullen vooral per zender verschillen...
Met DX6i en FX18 (die twee heb ik) gaan de ailerons in remstand niet tot de uiterste stand omhoog, er blijft iets ruimte over voor een aileron-uitslag.
 
De telemetriezender, de hoogte-, vario- en toerensensor zijn ingebouwd.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top