Nieuwe Fatshark Dominator lijn ( v2 en HD )

Hij is echt wel een stuk lichter en helderder dan cinemizer.

Vreemd genoeg is mijn bril kapot.

Ik had begin van de middag eventjes kleur, daarna zwart wit en nu doet hij niks meer.
Ben al aan het mailen met fatshark.

Waardeloos.

Ai dat is niet leuk!
Hier werkt hij nog maar nog niet kunnen vliegen, rot regen. ;-)

Als je NU moest kiezen: Dominator V2 op backorder bestellen bij HK of de attitude SD voor welke zou je dan gaan?

Ik twijfel over de attitude, en zelfs de base SD. Momenteel vlieg ik met een uit de kluiten gewassen quanum, ook leuk, maar wat veel meenemen.
Ik ben brildrager, vandaar de OTG crossbril ;)
Er is een beter 5" schermpje onderweg hierheen en een nieuwe fresnel lens, misschien maakt dat het allemaal nog wat beter, maar voor nu is het niet echt ideaal :D

16bfvqb.jpg

Laatst bewerkt:
@gerard_nl: de HD zal de attitude wel overklassen, maar die ligt erg boven mijn budget :)
Is de SD Dominator ook veel beter dan de attitude SD?

Welke fatshark het beste is is toch ook persoonlijk want wat vind je belangrijk? je noemt budget maar daarnaast is er bv bv: groter beeld (noem het maar zo) of (iets?) kleiner en scherper, alles ingebouwd of modules die je zelf kan vervangen (standaard niet mogelijk met de attitude, moet je 'm openschroeven etc), misschien vind je afwerking/vorm/gewicht nog van belang etc

Zelf heb ik een predator v2 en een attitute v2 en vind die laatste beter ivm groter en naar mijn mening beter en helderder beeld. De dominator zal dat betere beeld hebben en een formaat wat er tussenin zit (pred 25, atti 35, dom 30) en met dat idee heb ik de voorkeur voor het grotere beeld.

http://fatshark.com/App_Theme/default_theme_980/images/default_images/Comparison.png
Comparison.png

Ik had een predator v2, maar de PID waarde van die bril was niet goed voor mij. OF ik zag het links scherp, en rechts niks, of andersom. Om die reden heb ik die verkocht.

Ik wil eigenlijk graag mooi helder beeld en liefst zo groot mogelijk en instelbaar zodat mijn ogen er ook wat aan hebben ;)

Weet je wat je pupil afstand is? Of anders eens (laten) meten. Als het verstelbaar is, zie tabel, schijnt dat max 69 te zijn.

posted with a tablet

Wat ik lees voor de HD en V2:
Interpupillary (IPD) distance: 57 to 73 mm (adjustable)

Voor de attitude:
Interpupillary (IPD) distance: 59~69mm (adjustable)

en voor de skyzone:
Interpupillary (IPD) distance: 60-68mm (adjustable)

Misschien inderdaad wel handig om dat even op te vragen bij mijn opticien voor ik 400 euro ertegenaan gooi :D

Heb mijñ hd ook binnen lijkt er op dat mijn hoofd afstand toch niet goed is. Morgen nog even goed uit testen anders komt die weer te koop op het forum.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is nu precies één van de redenen waarom mbf meetings zo geweldig zijn, niets is beter dan gewoon een keer in de brillen die je op het oog hebt mee te kijken. Ik kwam er zo achter dat die "oude" dominator ondanks mijn iets te grote PID gewoon perfekt werkte, dat maakt de keuze al een stuk eenvoudiger.

Ok beeld is waanzinnig en kleuren zijn echt een factor 10 beter dan bij de gewone dominator helaas krijg ik ze alleen niet goed afgesteld omdat mijñ hoofd te breed is. Daarom gaat het te koop.

Laatst bewerkt door een moderator:
dat gaat snel !

Ik ben nog met fatshark heen en weer aan het mailen.
Hopenlijk sturen ze een andere bril naar mij dat ik niet weer weken zonder zit.
Iedere dag sturen ze mij 1 mail met dingen die ik moet doen maar ik krijg helemaal geen verlichting meer in de displays dus hij moet gewoon terug.

Lekkere reclame :turn-l:

Misschien moet ik een en ander op het fpv lab posten voor snellere hulp (?)

Betreffende het comfort van de bril, ik was er niet super over te spreken maar zit eraan te denken de bril dusdanig aan te passen dat hij mij wel lekker zit. Misschien een ski mask aanpassen en die eye cup holders eraf snijden. vervolgens de dominator in de ski mask. Het originele fatshark hoofdbandje zit me ook helemaal niet zo lekker....

Een plan B had ik ook niet echt, dit compacte groundstation moest 'het' voor mij zijn. Jammer dat het tot nog toe wat tegenvalt.

edit: deze zag ik net: http://fliteevolution.com/product/clearview-fpv-goggle-kit/

Al verkocht aan danny las ik? :D

Jip Jip !!

mij past ie eigelijk Perfect op me koppi :D
Beeld is echt groot . PWEW ff wennen
en het beeld is veel dichterbij je ogen

hopelijk snel beter weer .. dan zal ik em eens testen in de lucht :)

@killerbean: Erg klotuh voor je man!!
inderdaad terug sturen ..
heb laatst 10dgn moeten wachten op reparatie van een fatshark

dan heb jij heel erg geluk met je oog afstand.
Het beeld is super, helemaal eens.

Door het tijdverschil gaat het mailen echt tergend traag helaas.
Als hij er weer is kan ik hem pas goed testen, en kijken of ik die ipd wat breder kan maken.

Ja dat hoor ik veel, beeld is geweldig van de HD maar de pasvorm is niet voor iedereen even fijn. Typisch geval van passen. Probleem is alleen dat ze nergens op voorraad zijn. :(

Als iemand met een nieuwe bril een attitude SD of fatshark base (of andere bril met instelbare PID) voor een leuke prijs kwijt wil, pm me effe. Ik kom hem graag bij je passen ;)

is die hd fysiek anders van formaat van de normale dominator dan ?

ps fatshark repair gaat via de uk en in 2 weken heb je het terug.

Hoe bedoel je verstelbare lenzen waar je net mee uitkomt? Een normale Dominator past iedereen toch?

Back