Nieuwe Fatshark Dominator lijn ( v2 en HD )

dus hoe hoger je bandbreedte hoe beter je signaal ruis verhouding

overigens is er zoals alles een tradeoff, voor de wat mindere videokwaliteit van 1.3 krijg je weer wel betere range en penetratie met huge antennnes.

every upside has its downside

Juist niet. Signaal/ruis verhouding is afhankelijk van je signaal sterkte.
Meer bandbreedte = meer informatie wat je mee kan sturen.

Lagere frequentie is betere range altijd. Als bijvoorbeeld 1.3 kanalen net zo breed waren als van 5.8 had je hetzelfde beeld kwaliteit gehad.

Heb op 2.4 voorheen gevlogen en vond het niet echt drastisch veel beter dan 5.8.

Doordat de nieuwe 2.4 ghz modules langzaam bij de mensen binnen dwarrelen bij de kerstboom nog maar even een vergelijkings-video :D

Ik vind zelf 2.4 hier de winnaar... 5.8.. veel storing.. maar nog steeds "vliegbaar" vind ik, ben inmiddels wel wat gewend hahaha. 1.3... net iets betere penetratie... maar wel rare kleuren en minder kwaliteit beeld. 2.4 heeft de "best of both worlds" vind ik... een goede mix tussen de voor en tegens van 1.3 en 5.8

Laatst bewerkt door een moderator:
enigste voordeel wat je misschien hebt is dat de immersion 2.4 nu nexxtwave is en 700 mw zenders

enigste voordeel wat je misschien hebt is dat de immersion 2.4 nu nexxtwave is en 700 mw zenders

Yep... precies. Je kunt dus makkelijk "swappen" tussen immersion 5.8 zender en immersion 2.4 zender omdat deze dezelfde configuratie en aansluitingen gebruiken... Al met al ben ik zeer benieuwd naar die nieuwe 2.4 module van nexwave. Misschien kan die mij overhalen om eens een andere video frequentie te gaan gebruiken. Ik vind tot nog toe 2.4rc/5.8video erg fijn werken... en je kunt echt overal vliegen zonder gedoe en interferentie..

Dat is een goei filmpje om te vergelijken.
Duidelijk te zien dat 1.3 minste glitches geeft.
1.3 heeft prima kleuren met een goeie bril ;)

Laatst bewerkt:
2.4 700mW zal toch sowieso een groter bereik hebben dan 5.8 700mW? Ik weet niet wat de vermogens zouden moeten zijn voor een goede frequentie vergelijking maar dit lijkt me dat niet. Je kan enkel bepalen dat de ene zender/ontvanger/vermogen combinatie het beter doet dan de ander in deze test.

Was ik weer.

De verticale lijnen die ik had, was last van wifi. Zit nu op een ander kanaal en geen last meer:

full

Roni heeft ook gelijk, de laserbgc 1.3 module is prima. Dvr en alles werkt goed. Alleen met meerdere op 1.3 vliegen is niet handig.
Gebruik jij een clover roni ? of een spriet ?
Spriet kan weer makkelijk mee in het dominator hoesje.

Heren even een vraag aub, recentelijk een blackout setupinstructies gekocht nu moet ik nog kiezen tussen de 5.8 GHz 600mw en de 2.4 GHz 700mw. Zender Futaba zit ook op 2.4 voor zover relevant. Thread gelezen mag ik hier nu uit ophalen dat het wijzer is om de 2.4 GHz voor mijn mini h te kopen? Geeft dit nog meer problemen met een lcd scherm eventueel?

Als je 2.4 besturing hebt, dan neem je absoluut GEEN 2.4 video.

5.8 is ook prima voor quads.
Voor je lcd scherm maakt de frequentie niet uit.
Of zit er een ontvanger in?

Sander , ik gebruik op men mini's de klein lawmate 1.3 antennes , die doen het perfekt.
Op men longe range toetsellen een inverted vee of een standaard antenne..
1.3 cloverleafs waren geen succes bij mij..

Kan je ook uitleggen waarom geen 2.4ghz te gebruiken? Dan kan ik er nog iets van leren.is een ezUHF dan nog raadzaam?

Even kort off topic. Is kwa osd de EZOSD interessant voor op mijn mini h of kunnen jullie nog andere osd adviseren?

Als je 2.4 besturing hebt, dan neem je absoluut GEEN 2.4 video.

5.8 is ook prima voor quads.
Voor je lcd scherm maakt de frequentie niet uit.
Of zit er een ontvanger in?

Besturing en video beide op 2.4 verstoord elkaar. Denk daar ook aan als je tegelijk met anderen vliegt die 2.4 apparatuur gebruiken voor hun fpv of andere modellen. Aangezien 2.4g besturing verder wel de norm is lijkt me dat wel een nadeel van die frequentie voor je fpv video.

@drone rookie
Je kan niet besturing en beeld op dezelfde frequentie hebben :). Je kan het best vergelijken met het feit dat op een snelweg de tegenliggend verkeer ineens spook gaat rijden :).

Ik ben gestopt met 2.4 video 2jaar geleden, omdat mensen me regelmatig weg drukten op de meets met hun 2.4 besturing. Heb zo zelfs een quad total loss gevlogen bij t zand. Iemand zette een futaba zender naast me aan en beeld ging op zwart.
Ook kwam ik regelmatig plekken tegen waar het beeld slecht was. Het is best wel een vuile frequentie voor de video.

Sander , ik gebruik op men mini's de klein lawmate 1.3 antennes , die doen het perfekt.
Op men longe range toetsellen een inverted vee of een standaard antenne..
1.3 cloverleafs waren geen succes bij mij..

Ik weet eigenlijk niet beter als clovers.
Alleen op een miniquad zijn die wel wat lomp, kunnen ook gemakkelijk blijven hangen achter bomen enzo.
En ach, eigenlijk kom je met die dunne 2dbi spriet antennes ook ver zat.
Heb het wel eens getest op een aantal kilometer. Toen ik de originele spriet antenne eropzette kreeg ik meerdere horizontale strepen in beeld. Waren weer weg toen ik de clover er weer op zette.

@drone rookie
Ik ben gestopt met 2.4 video 2jaar geleden, omdat mensen me regelmatig weg drukten op de meets met hun 2.4 besturing. Heb zo zelfs een quad total loss gevlogen bij t zand. Iemand zette een futaba zender naast me aan en beeld ging op zwart.
Ook kwam ik regelmatig plekken tegen waar het beeld slecht was. Het is best wel een vuile frequentie voor de video.

De 2.4 is absoluut een vuile frequentie. Maar toch merk ik dat 1.3 ook steeds drukker word. Ik hoop met het hoogste/laagste kanaal net weg te komen. Nu zit de nexwave chip natuurlijk erin, dus het zou zomaar kunnen zijn dat die de rc 2.4 rommel er wat uithaalt. De kerstdagen ben ik elders, maar de miniquad gaat mee. Als het weer meezit kan ik nog een paar vluchtjes maken.

De eerste DVR beelden van de nieuwe 2G4 module zijn binnen.
Voor de lagere frequenties lijkt een externe receiver toch het beste te werken ivm interferentie in de bril en van je eigen zender die dicht bij de receiver in je bril zit etc etc..

Misschien werkt het beter voor mensen met langere armen en nek :D

Vind het niet echt beter dan 5.8 wat ik in die dvr beelden zie.

Klopt, vond het ook niet al te best. 5.8 geeft tenminste ook nog wat scherper beeld:D Nouja... hopelijk heeft het met de setup van deze 2 mensen te maken, met name dat eerste filmpje is echt verschrikkelijk. Zelfs mijn 5.8 600mw doet het echt veel beter dan dat;)

EDIT: ze zitten ook allebei op 2510mhz, dus buiten het bereik van wifi etc. Ik zou zelf 2370mhz kiezen, hoe lager hoe beter. Op 5.8 zit ik ook op kanaal 1/5740mhz., werkt echt het beste.

Klopt, vond het ook niet al te best. 5.8 geeft tenminste ook nog wat scherper beeld:D Nouja... hopelijk heeft het met de setup van deze 2 mensen te maken, met name dat eerste filmpje is echt verschrikkelijk. Zelfs mijn 5.8 600mw doet het echt veel beter dan dat;)

EDIT: ze zitten ook allebei op 2510mhz, dus buiten het bereik van wifi etc. Ik zou zelf 2370mhz kiezen, hoe lager hoe beter. Op 5.8 zit ik ook op kanaal 1/5740mhz., werkt echt het beste.

Die paar tiende mhz merk je echt niet zoveel :D.

Denk dat er toch maar 2 frequenties zijn wat goed werkbaar zijn. Dat is 1.3 en 5.8. Short range mini quads 5.8 en long range wat grotere quads gewoon op 5.8.

Mijn 2.4 ervaringen 2 jaar geleden waren bedroevend :D. Zeker op de meet bij t zand had ik 2 keer beeld verlies doordat iemand zijn zender naast me aangezet had :D

Back