Nieuwe FMS: Beta 8.1

Ik heb zojuist de nieuwe FMS simulator gedownload. We zijn inmiddels beland bij Beta 8.1. Hij is stukken realistischer geworden! Niet op grafisch gebied, maar qua realisme. Ik heb zojuist even met de Pitts gevlogen en hij stallt ook daadwerkelijk bij te snel lostrekken, maar doet dit ook bij te langzaam binnenkomen. Hij valt weg over vleugeltips... Helaas is het nog steeds niet mogelijk om knife edge te starten/vliegen omdat de uitslagen hiervoor te klein zijn. Denk dat ik de .PAR file eens onder handen ga nemen. Al met al zeker de moeite waard om je 7.1 versie te upgraden! :)

Gebruik 'Save as' om het bestand te downloaden.

Kijk gewoon bij de decumentatie voor de pic link. Heb je zo inelkaar :)

Deze versie is wel beter, ze blijven niet rollen enzo :) Alleen jammer dan hij compleet vastloopt je een oud model wil laden :( Ik hoop dat er een converter komt, ofe nieuwe modellen :)

Volgens mij is het de Alpha 8.1 ... Bij mij komen de menu's niet helemaal door, bij jullie wel?

Het is inderdaad Alpha 8.1, maar lijkt me niet echt relevant.

Overigens zijn de 7.1 modellen niet compatible. Hij crashed bij het laden.

Met FMS wordt heli vliegen wel heel erg makkelijk!
Kijk met handen los ... effe kop koffie halen en na terugkomst hangt ie nog in de lucht! :lol:

Ik heb effe het "dutch.ini" bestand aangepast en nu zijn de menu's wel zichtbaar. :wink:

Gewoon effe in de geïnstalleerde directorie zetten.
Vermoedelijk: C:\Program Files\FMS\Language

Dutch.ini voor FMS 2 beta 8.1

Enjoy,
Emile 8)

Emile zei:
Met FMS wordt heli vliegen wel heel erg makkelijk!
Kijk met handen los ... effe kop koffie halen en na terugkomst hangt ie nog in de lucht! :lol:

Ik heb effe het "dutch.ini" bestand aangepast en nu zijn de menu's wel zichtbaar. :wink:

Gewoon effe in de geïnstalleerde directorie zetten.
Vermoedelijk: C:\Program Files\FMS\Language

Dutch.ini voor FMS 2 beta 8.1

Enjoy,
Emile 8)

nou bij mij blijft een heli echt niet zomaar stilhangen hoor.
maar ik weet er verder niks van hoe die heli's echt vliegen hoor.

oja
dit is touwens niet de definitieve versie dus vandaar die menu's die het niet doen....
binnenkort horen we hopelijk el meer.

helaas voor de ati radeon gebruikers. Het werkt nog steeds niet.
Alleen als je true alpha uit zet werkt het, maar met een trage framerate. Niet mee te vliegen dus.
Niet alle radeon gebruikers klagen, maar wel heeeeeeel veel.

Heej
Die heb ik ook gedownload
maar er zitten geen beginners vliegtuigjes op
weet iemand waar ik die zou kunnen downloaden??

gr Alexander

raymon zei:
ik heb hem ook maar weet iemand een link voor de kabel naar een mpx zender

Olivier!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als Olivier niet zelf reageert moet je maar even in de gebruikerslijst kijken. Klik op z'n site en je vindt voor elk merk/type zender de aansluitingen, die je nodig hebt.

Zijn er ook mensen die FMS 8.1 hebben proberen te gebruiken met een gamebird?
Ik heb namelijk problemen met de aansturing. De gamebird is voor de rest goed ingesteld, en zie bij het calibreren de uitslagen ook bewegen, maar als ik vervolgens wil vliegen wordt er niet gereageerd op de knuppelbewegingen. :roll: (WinXP SP1)
Met 2.0 Beta 7 had ik dit probleem niet. :roll:

Is het sturen en het in de hand hebben van het vliegtuigje moeilijker met een zender dan met een toetsenbord?
want ik speel het nu nog met mijn toetsenbord, want ik heb nog geen zender .
Zit er veel verschil in of kan ik nu ook al een beetje kijken hoe een vliegtuigje vliegt en hoe je het bestuurt !

alvast bedankt
Gr alexander

Je hebt er niet veel (lees niks) aan als je niet kan oefenen met een zender. Een simulator is met name zeer geschikt om feeling te krijgen met de knuppels van een zender, en te leren hoe je hiermee een vliegtuig bestuurd. Zonder is dan ook eigenlijk zinloos.
Voor ongeveer 50 euro heb je echter een Gamebird dummyzender incl. de sim Easyfly. ;)

Ik heb de Logitech Wingman Cordless:
logitech_wingman_cordless2.jpg

Met die 2 analoge sticks kan ik de modellen perfect besturen :D

Kan de FX 18 er ook op??
Want volgende week ga ik een hyoso hype
en ook gelijk een FX 18 zender
als die erop kan is het wel heel erg handig .(en volgensmij heb ik die logietech nog ergens liggen :D )

alvast bedankt
gr Alexander

Bedankt voor de info !! Ron :wink: :hammer:

Nu even serieus: ik denkt dat ik zo'n kabeltje wel zelf ga bouwen (met behulp van de site natuurlijk )
Dan kan ik gewoon lekker in de winter maanden oefenen en dan in de zomer het echte werk doen

Gr alexander

Back