Nieuwe FPV Kist

Nou ruim 130 km per uur is ook wel heel hard. Maar op de meeting waren we daar al achter dat er meer dan genoeg power in zat :p

en dat was nog niet eens vol gas
Ben een beetje bang dat de currentsensor van de EZosd doorbrand

Dan moet je er minimaal 200A doorheen jagen, da's namelijk het maximum wat na enkele minuten zorgt voor rookwolken en de geur van gesmolten electronica. De bruikbare range loopt tot 100A, dus met zo'n YAK hoef je je echt geen zorgen te maken.

Zo heb ik ook wel eens een 2kW FunJet voorzien van een EzOSD, die ging hard richting de 125A volgas, dat gaat prima hoor, alleen niet met de Deans stekkers, daar zul je dan wel wat anders voor moeten gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Volgens mij heb ik nog een 50A versie
Een 6S versie zou nu ook wel welkom zijn nu
Ik vlieg met 2x 3s5000 en tap 1 accu af naar de currentsensor

Ook de 50A geeft pas bij 200A rooksignalen, alleen heb je natuurlijk boven de 50A geen uitlezing meer. Overigens vraag ik mij af of je een 50A sensor hebt, die zijn maar heel kort verkocht, terwijl de productiebatch erna wel de 50A sticker had, maar wel degelijk een 100A sensor, de stickers waren namelijk niet op tijd klaar.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Dan heb je dus een 100A currentsensor, alle EzOSD's met 10Hz GPS (= gekocht de afgelopen twee jaar) hebben een 100A currentsensor.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

De YAK54 is weer gemaakt!

Nu ga ik wel een elastiek gebruiken.

Ik moest de motormount lijmen met epoxy.
De prop vervangen.
Een deel van de onderkant vervangen met triplex en epoxy.
Een nieuw landingsgestel gemaakt van een Alu Strip.

Binnenkort een remaiden.

Mooi dat ie weer klaar is :cool: .
Nu maar zorgen dat de canopy blijft zitten, elastieken of magneten maakt niet uit ;) .

Vandaag ff die sensor gevoeld
Die was knap warm.

Ook viel de esc 1 keer uit
gas dicht en weer aan toen deed die het weer.
Toch weer lekker gevlogen met de YAK vanavond.

Vandaag ff die sensor gevoeld
Die was knap warm.

Dan gaat er ergens iets mis, want de sensor is een hall-effect sensor met een zeer laagohmige shuntweerstand, het daarin gedissipeerde vermogen is een paar tiental mW hij wordt dus normaliter niet warm.

ACS756SCA-050B-PFF-T.JPG

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Ik weet niet wat ik wat ik er fout aan kan doen.
Ik tap af van een 3cell lipo die in serie staat.

Maar goed hier een filmje van mijn remaiden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back