Nieuwe gratis sim: R/C Desk Pilot

Dit is dus helemaal perfect. Complimenten!
Na 25 jaar niet gevlogen te hebben ga ik weer een RC vliegtuigje bouwen, dus ik was benieuwd of ik nog "spiegelbeeld" kon sturen als de kist op me af komt. Na een beetje oefenen met jouw programma lukt dat nu weer, dus dat scheelt straks weer een paar keer de brokken in elkaar lijmen.

Ik zal hem eens onder Windows-7 installeren, want dan kan ik mijn NVidia 3D bril gebruiken hoop ik. Ik heb hem nu gevlogen met m'n Microsoft sidewinder joystick. Erg handig zoals je in de controls de mogelijkheid geeft om de besturings assen van de joystick aan de juiste controls te koppelen.
Leuk! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of ie compatibel is met de NVidia 3D drivers. Ik raad je wel aan om een paar euro te investeren in een USB kabel voor je zender of een USB R/C controller. Vliegen met een joystick is toch niet helemaal hetzelfde.

Wat mij betreft krijg je een hoop klanten die in de sim willen adverteren, want dat heb je wel verdiend.
Ik hoop het ook :), tot nu toe wil dat nog niet zo lukken ;)

Succes met het nieuwe bouwproject!

Davy

Vandaag kreek ik mijn el cheapo HobbyKing 6 kanaals zendersetje binnen en deze heb ik dus mbv de bijbehorende USB kabel aangesloten op mijn PC. Dat was nog een hoop geklooi, want er moest per se een USB hubje tussen m'n PC en de kabel geplaatst worden.
Verder heb ik de programmaatjes PPJoy en T6Sim gedownload om een virtuele joystick aan te maken, die dan weer in de setup van jouw simulator gekoppeld wordt. Wat ik dan echter niet voor elkaar krijg is om volle servo uitslagen in jouw simulator in te stellen. Ondanks dat ik mijn zender al op 120% heb gezet, krijg ik het gas niet dicht. In de joystick simulatie software ga ik van 0 - 100% met m'n besturingsassen, maar als ik de joystick assen in R/C Desk Pilot koppel dan kan ik van 20 - 80% sturen en reageert het vliegtuig dus heel sloom. Vanwege het beperkte throttle bereik, start ik met 70% vermogen en landen is er niet bij, omdat de motor niet uit kan.

Een optie om het 0 punt en het 100% punt te kunnen "ijken" in het controls scherm zou een oplossing kunnen zijn. Dan kun je instellen dat volle uitslagen op de zender ook volle uitslagen in de simulator zijn. Nu krijg ik dat niet voor elkaar.

Vriendelijke groeten,
Hans

Laatst bewerkt:
Een optie om het 0 punt en het 100% punt te kunnen "ijken" in het controls scherm zou een oplossing kunnen zijn. Dan kun je instellen dat volle uitslagen op de zender ook volle uitslagen in de simulator zijn. Nu krijg ik dat niet voor elkaar.

Vriendelijke groeten,
Hans
Hoi Hans,
heb je al eens geprobeerd je joystick via het Windows Configuratiescherm te calibreren? Gewoon Start > Configuratiescherm > Spelbesturingen (of "Printers en apparaten" onder Windows 7), en dan je (virtuele) joystick selecteren en calibreren kiezen.

Groetjes,
Davy

Vandaag kreek ik mijn el cheapo HobbyKing 6 kanaals zendersetje binnen en deze heb ik dus mbv de bijbehorende USB kabel aangesloten op mijn PC. Dat was nog een hoop geklooi, want er moest per se een USB hubje tussen m'n PC en de kabel geplaatst worden.
Verder heb ik de programmaatjes PPJoy en T6Sim gedownload om een virtuele joystick aan te maken, die dan weer in de setup van jouw simulator gekoppeld wordt. Wat ik dan echter niet voor elkaar krijg is om volle servo uitslagen in jouw simulator in te stellen. Ondanks dat ik mijn zender al op 120% heb gezet, krijg ik het gas niet dicht. In de joystick simulatie software ga ik van 0 - 100% met m'n besturingsassen, maar als ik de joystick assen in R/C Desk Pilot koppel dan kan ik van 20 - 80% sturen en reageert het vliegtuig dus heel sloom. Vanwege het beperkte throttle bereik, start ik met 70% vermogen en landen is er niet bij, omdat de motor niet uit kan.

Vriendelijke groeten,
Hans

Ik heb net hetzelfde met een E sky zender:(

Groetjes ReneDL

Hoi Hans,
heb je al eens geprobeerd je joystick via het Windows Configuratiescherm te calibreren? Gewoon Start > Configuratiescherm > Spelbesturingen (of "Printers en apparaten" onder Windows 7), en dan je (virtuele) joystick selecteren en calibreren kiezen.

Groetjes,
Davy

Bingo :banana::music::banana:

Ik heb het nog eens geprobeerd met " Aerofly prof. de luxe " en daar werkt alles normaal :rolleyes: hoe zou dat komen :confused:

Groetjes ReneDL

Calibreren kan in Vista in configuratiescherm, spelbesturingen.

Ik ben hem aan het proberen, met een paar dagen vertel ik meer.

Ik heb een Cessna van Art-Tech en tot nu gaat het aardig.....

Ik heb vandaag R/C Desk Pilot eens uitgeprobeerd in Windows 7 in combinatie met mijn NVidea 3D brilletje. De conclusie is dat dat prima werkt. De toegevoegde waarde van 3D is echter niet zo groot, tenzij je het vliegtuigje vlak langs je heen laat vliegen. In het echt is het ook zo dat alles wat verder weg is dan 10 meter of zo, niet echt verschillend door beide ogen wordt waargenomen. Het 3D effect is dan wel zo'n beetje weg.

Bedankt Hans om NVidia 3D te testen!

Ondertussen heb ik vandaag een beta van de nieuwe versie live gezet!

Een lijstje van de nieuwigheden:
  • ondersteuning voor het toevoegen van nieuwe vliegtuigen
  • een nieuw brandstof vliegtuig: de Marchetti SF.260 met flaps en intrekbaar landingsgestel
  • thermiek zweven met een sleepvliegtuig
  • verbeterd vluchtmodel (zowel in de lucht als op de grond)
  • een 'aircraft editor' om zelf aan de slag te gaan en vliegtuigen te bouwen
Met deze versie kan je dus als je een beetje handig bent zelf vliegtuigen bouwen en verspreiden. Wel vraag ik je indien je dit vanuit commercieel oogpunt zou willen doen, dat je me eerst even een mailtje stuurt.

De nieuwe versie is nog maar in beta en staat dus op de beta pagina.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met deze versie.

groetjes,
Davy

Een screenshot om deze post wat spannender te maken ;)
towing.jpg

fms parkfun zender en die doet het wel in fms
Via een usb kabel? Verschijnt de zender in de lijst van spelbesturingen in het Windows configuratiescherm?
Verschijnt die in de lijst van R/C Desk Pilot? Zo ja, wat krijg je dan niet ingesteld precies?
Zonder wat bijkomende info kunnen we je niet helpen.

Davy

ja in het spel vind hij de zender wel maar als ik de stick helemaal beweeg gaat het bolletje maar 2mm opzij? dat is bij alles.
en hoe kan ik calibreren ofzoiets

ja in het spel vind hij de zender wel maar als ik de stick helemaal beweeg gaat het bolletje maar 2mm opzij? dat is bij alles.
en hoe kan ik calibreren ofzoiets

Da's gemakkelijk op te lossen :)
In XP/Vista: ga in het windows configuratiescherm naar spelbesturingen, selecteer je zender, eigenschappen en de knop "kalibreren" zoeken en volgen.

In Windows 7 noemt het "Printers en randapparaten" of zoiets, daarna opnieuw de kalibreren knop zoeken.

Succes!
Davy

dat kan ik nergens vinden
In XP: Start > Configuratiescherm > Spelbesturingen > Selecteer je zender en klik op 'Eigenschappen' > Selecteer het tabblad instellingen > klik op de knop calibreren en volg de wizard.

Als je dit niet vindt, kan je dan zeggen welke Windows versie je gebruikt?

Davy

Back