Heb gisteren R/C Desk Pilot geïnstalleerd en ben erg enthousiast over hoe e.e.a. op mijn ruim 4 jaar oude laptopje werkt. Bij andere simulatoren heb ik weleens 'schokkerige' beelden, tot nu toe met R/C Desk Pilot niet.
Het enige probleem waar ik tijdens installatie tegenaan liep was de USB controller. Ik heb er één in gebruik die bij een starter edition van Ikarus Aerofly geleverd was. Voor het calibreren wordt door R/C Desk Pilot via een link terugverwezen naar de 'Windows' game controller calibratie. Helaas kent deze niet 1:1 mijn controller, maar na wat proberen heb ik 'm wel gecalibreerd gekregen.
Hierna deed R/C Desk Pilot het prima. Vooral het hellingzweven vond ik erg leuk.
Punten die denk ik beter kunnen zijn: de bijgeleverde modellen lijken wat 'underpowered'. Met name een take-of gaat veel moeizamer dan ik (in werkelijkheid) zou verwachten. Ook is de simulator heel erg vergevingsgezind m.b.t. crashes, je moet in de simulator wel heel erg fout landen om het toestel stuk te krijgen.
Helaas bleken, 'windows' game input device calibratie nu ook de instellingen voor andere R/C simulatoren (o.a. Aerofly en FMS) aangepast. De laatst genoemde R/C simulatoren (maar ook b.v. Realflight etc.) hebben allen een eigen (programma specifieke) controller calibratie. Dit beïnvloed dus geen enkele instelling van andere programma's. Nadat ik de calibratie binnen de andere R/C simulatoren uitgevoerd had werkte de controller ook hier weer probleemloos.
Om ongewenste afhankelijkheden te voorkomen zou het mooi zijn als R/C Desk Pilot, net zoals de andere R/C simulatoren, een 'eigen' controller kalibratie zou hebben. Is deze optie tijdens de ontwikkeling overwogen of een idee voor toekomstige verbeteringen?
Al met al vind ik R/C Desk Pilot een grote aanwinst. Davy, je hebt een excellente job gedaan met de creatie van de fraaie stukje software!