Nieuwe handzender voor tamiya tt01

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Arjan Prins, 24 nov 2016.

  1. Arjan Prins

    Arjan Prins

    Lid geworden:
    6 mei 2011
    Berichten:
    21
    Lieve mensen,

    Tijdens het opruimen van de zolder kwam ik mijn oude Tamiya tt01 tegen. Ik zou hem graag weer aan de praat willen hebben. Nu is het zo dat ik de handzender met ontvanger kwijt ben. Ik heb deze ooit voor een ander project gebruikt.
    Nu ben ik echt een leek en zoek dus een zender.
    Wat is een leuke goedkope zender die geschikt is voor dit autootje?

    Er zit verlichting in het autootje. Moet ik dan een 3 kanaals hebben?

    Graag hoor ik van jullie toppers een makkelijk antwoord. ☺

    Gr Arjan
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.121
    Locatie:
    Oostvoorne
    Arjan, Heb je nog een plaatje van het technische gedeelte en zit er nog een motorregelaar in? En op welke spanning werkte de auto? Misschien aan de batterijbox te zien. Zijn er nog stekkers zichtbaar voor in de ontvanger? Was de verlichting vanaf de zender te bedienen? Motor en besturing hebben beide een kanaal nodig. De lampjes zou je via de aan/uit in de auto kunnen bedienen. Gr. Klaas.
     
  3. Arjan Prins

    Arjan Prins

    Lid geworden:
    6 mei 2011
    Berichten:
    21
    Dag Klaas,

    Als het even kan zou het mooi zijn de verlichting vanaf de handzender te kunnen bedienen. Dat is nu met een schakelaartje op het chassis. Ik heb een foto gemaakt van de auto. Misschien dat je daar meer me kan?
    Gr Arjan
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.121
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hallo Arjan, Zie een accu, motorregelaar met BEC denk ik en twee servostekkertjes. Om je verlichting vanaf de zender te sturen heb je in de auto nog een schakelunitje nodig. Kosten daarvan zijn ongeveer 20 Euro. Mijn kleinzoon heeft nog een 3 kanaals 40 Mhz Multiplex Profi Car 301 zender met ontvanger liggen. Zal hem eens vragen of hij die weg wil doen en wat het dan moet kosten. Zet even in je gegevens waar je woont. Altijd gemakkelijk voor wat hulp op (minder?) afstand. Gr. Klaas.
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2016
  5. justme

    justme

    Lid geworden:
    30 okt 2013
    Berichten:
    121
    Hallo Arjen,

    Je kunt hiervoor elke moderne zender set wel gebruiken(wil je het nog makkelijker ;). Wel zou ik een 2,4ghz zender aanraden, dezen zijn een stuk minder storing gevoelig. Bij bv conrad heb je al een setje voor ik meen 35 euro (uiteraard zal ook hier zijn kwaliteit/opties naar prijs maar werken prima) en voor een paar 10tjes meer heb je een zender met 3 kanalen. Ik weet niet hoe je verlichting nu zit aangesloten en hoeveel volt ed maar ik steek hem gewoon in het 3e kanaal en werkt prima.

    Persoonlijk zou ik voor dat geld niet meer gaan lopen klooien met 27 of 40 mhz zenders. Zn zender zou je gratis van me mogen hebben. Nadeel is ik heb geen ontvangers (kun je wel op de welbekende verkoop site vinden voor rond de 5 euro) en een kristal setje (nieuw rond de 4 euro) maar alles bij mekaar en evt verzendkosten, dan is het de moeite al niet meer.
     
  6. Arjan Prins

    Arjan Prins

    Lid geworden:
    6 mei 2011
    Berichten:
    21
    Dag justme,

    Ik ben inmiddels met de hulp van Klaas al veel verder. Bedankt voor het meedenken in ieder geval. Het gaat me wel lukken nu. ;-)
     

Deel Deze Pagina