nieuwe heli beginner

hallo allemaal,

na al enkele weken hier gelezen te hebben, is het nu tijd om te registreren. Ik heb vandaag een Lama V4 ontvangen als 1ste heli, en wil zo een start maken en doorgroeien. Ik had al begrepen dat het geen makkelijk begin gaat zijn, maar bij de eerste batterij heb ik al een stukje van een propeller eraf gekregen. Ik krijg de heli maar niet stil gehouden, hij gaat zelfs sterk naar achter vliegen zodra hij los van de grond komt, en ook draait hij naar rechts. Ik kan dus maar beter beginnen met een simulator om grotere brokken te vermijden.
Echter, als ik de zender inplug in de PC wordt hij wel herkend (door Windows), maar het kalibreren lukt niet, alsof de simulator de zender niet herkent.
Een moeilijke start dus...
Of mis ik ergens een instelling? Ik gebruik de bijgeleverde cd van Esky, zoveel kun je toch niet instellen bij FMS.

En ik was al aan het kijken naar een volgende heli, want "die Lama heb ik toch direct onder de knie." :???:

Een 4#3b of Honeybee FP/King zal nog even moeten wachten vrees ik.:onweer:

Staan de trims op de zender gewoon in het midden. Is de transmitter aan als je em aansluit, en heb je FMS (cheape rotzooi programma) van de CD geinstalld dan kan je beginnen.

Je moet zeker wel alvast wat upgrades kopen, zo ben ik ook begonnen.
Xtreme hardened blades, asje hier asje daar, zoek even rond.

Welkom op AeroTronic.nl : AeroTronic Esky Onderdelen & Helikopters; Snel en Betrouwbaar! heeft bijv. wat leuke spulletjes. Waarom ie naar achter gaat kan ik zo snel niet uitleggen/ verklaren.

Hij gaat naar achter omdat de swash scheef staat, in dit geval leunt hij achterover. Dit kun je corrigeren met de linkjes die hieraan bevestigt zijn. Lees je eens in, in de materie en kijk bijv. ook eens op helifreak.com onder het kopje Finless bob. Bekijk zijn 101-video's en je bent al een heel eind.

als die swash niet helpt, kijk of het zwaartepunt verder naar voren kan (hielp bij mijn fp'te, wet niet of het ook bij de lama kan) Trouwens, met een Fp kan je wel beginnen hoor, ben nou 2 maanden onderweg en het gat al best goed (als 1e heli beginner)

Grtz en suc6,

Alex

Back