nieuwe heli

En , Hoe is de eerste indruk van de De Eolo R22 ?
Hoe het in de verpakking er uitziet en de keus van de materialen enz.

hee heer wolters,

gefeliciteerd met je nieuwe heli... kom je hem van het weekend ook nog showen op het veld. ??

groet,

Vinze

Ik denk dat ik weer eens moet gaan vliegen ipv sleutelen aan m'n heli's, ik denk dat ik de lonranger eens z'n eerste vlucht ga laten maken,
zie ja daar wel.
jeroen
:roll: [/img]

Ziet er leuk uit, zeker voor die 300 euro krijg je een grappig doosje, met een duidelijke beschrijving, en met de kwaliteit zit het bij robbe meestal wel snor, aangezien ze in eigen huis de heli´s ontwikkelen en produceren..........................Peet........................8)

nou Peet, het doosje was inderdaad te klein; de horizontale staart vleugel ontbrak in zijn geheel (nu zelf maar gemaakt) en een van de dubbele bollinkjes van de paddelas was gebroken, ook geen probleem want er zit een reserveset bijgeleverd dat nederhand dus een set bleek te zijn waarmee je je heli 3d kan configureren.
Al-met-al in 3 avonden in elkaar gezet en gisteren gevlogen. vlieggedrag is tamelijk goed, zeker nadat m'n instructeur hem gevlogen had en het misschien wel handig vond om de gyroversterking aan te zetten. Dit probleem had ik ook al eens aan de hand gehad toen ik voor het eerst met m'n Futura voor het eerst "alleen" vloog. Misschien ben ik de enige leerling die dus leert vliegen zonder de hulp van een gyro???
Jeroen.

Hallo Jeroen,

Heb enkele foto'tjes en beschrijvingen van de Eolo bekeken en ziet er inderdaad leuk uit. Alleen op andere forums lees ik dat de pitch-curve er als volgt uitziet: +4 +10 +14, dit ziet er al niet echt rechtlijnig laat staan symmetrisch uit. En je hebt dus 10 graden nodig om te hoveren.
Wat zijn jouw ervaringen hiermee, wat voor accu-pakket gebruik je, vliegtijd en hoe zwaar weegt het geheel?

Uit bovenstaande neem ik dat zo'n 3D setje dus alleen te gebruiken is in combinatie met een sterkere motor, waardoor het toerental omhoog gaat en je minder pitch nodig hebt, in totaal zo'n 30 graden bladverstelling lijkt me niet echt mogelijk?

Groetjes,

Rick

P.S.: Peet, 300 Euro is wat aan de hoge kant. Ik heb al prijzen gevonden van net 200+ (leverbaarheid?).

he Rick, die blad verstelling is inderdaad alles + maar ik kom nog steeds op 10 graden (+4 +14> 10 graden), maar daar heb ik niet echt naar gekeken, wel naar of de bladen gelijk staan, de rest regel ik in op m'n ff9 waar je de curves mooi in een display ziet en met wat draaiknoppen kunt inregelen.
Ik vlieg met sanyo 1700mAh 8 cellen en daar vlieg ik net 5 min. mee, hoe zwaar het geheel is weet ik niet maar met een beetje wind was het zeker nog te doen!
Wat betreft het 3d gebeuren weet ik dus niet omdat hem standaard ingesteld heb omdat er dus een bollinkje kapot was. maar ik denk dat de orginele motor genoeg power heeft, maar echt weten doe ik dat niet want ik ben nog steed aan het leren vliegen dus laat het 3d alleen op de sym. gebeuren.
Jeroen

ps hoe plaats ik hier foto's??[/img]

Hallo Jeroen,

Het is een beetje moeilijk te zien op jouw foto's, maar werdt jouw Eolo geleverd met zo'n zwarte 'can' motor. Op de site van Robbe en op enkele foto's van beurzen was een zilvere motor met uitwendig gemonteerde koolborstels te zien. Dit is natuurlijk weer een tunnings-motor (480/33?)ofzo.
De standaard motor schijnt wel geschikt te zijn voor hoveren maar meer zit er niet in.
Wel jammer dat fabrikanten (JR E-Voyager) op zo'n motor dan weer gaan besparen, biedt dan bijvoorbeeld de keuze, met of zonder motor of standaard of tunnings-motor.
Verder lees ik wel goede berichten over de kwaliteit van de set en de vlieg/hover vaardigheden.

Groetjes,

Rick

Ik heb inderdaad de zwarte standaard motor, weet nog niet wat hij echt kan maar ik moest m'n gas curve inderdaad aardig hoog zetten, maar met de stabiliteit zit het zeker wel goed, het viel me echt op in verglijking met bv een piccolo, maar ja de eolo is natuurlijk dan ook een zwaargewicht in verglijking daarmee.
groetjes Jeroen

Ja,
hoe zit dat eigenlijk in vergelijking met de Piccolo? Ik bedoel met de vliegeigenschappen?

Mvg,
Dave

He Dave!!,
in verglijking,....tja, de picco is super licht gebouwd, 6 celletjes, geen verstelbare pitch, motor voor de staart rotor.(paar voorbeelden).
Eolo stevig en best zwaar gebouwd, verstelbare pitch( net als een "grote"), 8 dikke cellen.
Gewicht is belangrijk voor windgevoeligheid; hoe meer gewicht hoe "stabieler"en het viel me echt op dat de Eole voor zijn groote superstabiel is.
Ik hoop dat je hier wat aan heb!
Jeroen.

he jeroen,

is de Eolo inmiddels weer vliegbaar? of lijkt ze nog steeds op een geruimde vogel?

groet,

Vinze

hee jammer. en hij vloog zo mooi stil. heb je de oorzaak van het falen nog kunnen achterhalen?? en heeft de winkel of importeur nog een reactie gegeven?

-offtopic- ben morgen wel ff's op het veld (om inderdaad te sleutelen) maar gaat zondag pas weer vliegen. nadat ik met wil naar darling market beurs ben geweest

Hey Jm,
ik vlieg zelf de picc maar een vraagje is: is bij jou ook een skid hoger dan de andere en moet jij ook redelijk "tegenhangen" in de richting van de staart rotor (naar rechts of links)?

Grtzzz,
Dave.

ik snap even niet wat je bedoeld Dave, met een skid hoger dan de andere. Je bedoeld dat de heli scheef hangt onder de wieken of dat ie scheef op de grond staat?
Jeroen.

Dave,

Handleiding uberhaupt gelezen?
Daar staat het antwoord op je vraag letterlijk in!

Back