Nieuwe helicopter reageert niet meer

Dit word er bedoeld. ;)

Linkjes: De verbindingstangetjes tussen je servo armpjes en de swashplate. Of tussen de swashplate en de bladegrips.
Bals: De " knopjes " aan de swashplate waar je de linkjes op klikt.

1882_SwashplateLevelnoheadRests_1.jpg

Na gekeken, helaas geen succes

Dat is toch zo'n geval met dubbele rotors boven elkaar met 2 motors die de blades aansturen ? Kijk eens goed naar de servo armpjes en swash, ik vermoed dat daar iets niet goed zit en de servo de swash scheef trekt. Ik zie dat men ook een elastiekje mod gebruikt om de heli minder wiebelig te maken :D

VcM12.jpg

Als het een dubbelrotor is kijk dan eens of de bovenste rotor niet slipt op de buitenste as. Zit meestal een schroefje aan de bovenste rotor die in een gaatje in de buitenste as moet vallen.

Dat is toch zo'n geval met dubbele rotors boven elkaar met 2 motors die de blades aansturen ? Kijk eens goed naar de servo armpjes en swash, ik vermoed dat daar iets niet goed zit en de servo de swash scheef trekt. Ik zie dat men ook een elastiekje mod gebruikt om de heli minder wiebelig te maken :D

VcM12.jpg

Wat voor elastiekje kan je hier voor gebruiken? Zou een beugel elastiekje lukken? Of is dat te strak?

Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat om speling, dus het moet niet te strak zitten.
Hoe je het regelt, is iets wat je zelf kunt bepalen ;-)

Maar.
Heli wil continu naar links. Dus niet de staart, gewoon de heli in zijn geheel naar links
Dus motoren, stabilsator etc vallen af, die draaien nl allemaal mee. Probleem met motoren gaat de staart van bewegen, stabilisatorstang gaat hij raar reageren.
Maar rechtstandig linksaf komt daar niet vandaan.

Wat kan, is dat je 1 keer getrimt hebt, gevlogen, en hem weer neergezet hebt.
Volgende vlucht trim je weer, spul vliegt goed, en zet hem weer neer.
Trim staat nu in de hoek.
Volgende vlucht kun je dus niet meer trimmen, dus gaat de heli links weg.

Soms, bij de standaard zenders (vaak analoog spul), reset hij de trims iedere keer dat je de zender aan zet.
Kortweg, maakt niet uit waar de trim staat, vanaf het aanzetten van de zender is dat zijn middenstand.

Probeer eens de trims helemaal op 0 te zetten, VOOR je de zender aan zet.

Back