Nieuwe helikopter.

Sinds mijn HBFP al een tijd stil staat, en ik toch nog een sinterklaas cadeau mocht uitzoeken heb ik besloten voor de HB King II. Ik kan niet uitstekend vliegen, maar de basis boven de grond houden kan ik al. Mijn HBFP heeft nooit 100% goed gewerkt, sinds ik hem ontving ging ik gelijk hoog vliegen en dat heeft me dus geleerd dat het stap voor stap moet. Heeft iemand tips hoe met ik de King II zou moeten beginnen, oefenen en waar ik op moet letten?

Leuk dat je voor de King 2 gaat :) heb hem ook pas en ben er zeer tevreden over.

Ik zou eerst oefenen op een simulator, aangezien deze heel erg anders reageert dan een FP. Ik kan je Realflight aanraden, is het geld wel waard. Neem ook even een kijkje in deze topics:
- http://www.modelbouwforum.nl/threads/goede-beginners-heli.69201
- http://www.modelbouwforum.nl/threads/het-honeybee-king-2-tips-en-trucs-topic.58869
- eerste-fotos-en-ervaringen-met-de-e-sky-hb-king-ii

Waar je op moet letten als je voor het eerst gaat vliegen is om de throttle en throttle trim omlaag te doen, verder alle andere trims in het midden en de idle switch (de linker) van je af te zetten. Dit voorkomt onnodige wonden, bloed enz. enz...

Veel succes en vooral niet opgeven (ik wou het eerst ook opgeven, maar kan het nu al aardig :))

Laatst bewerkt door een moderator:
Met de idle switch kun je switchen naar 3D mode, hiermee kun je inverted (overdekop dus) vliegen, dus dat heb je in het begin nog niet nodig. Hierdoor krijg je dus als je de throttle omlaag doet negative en omhoog positive pitch, dit maakt het dus mogelijk om de bladen de andere kant op te laten draaien. Succes :)

Hmm oke dan, het enige probleem is dat er geen ruimte in mijn huis is om te oefenen en het in deze periode veel waait :(

Gewoon afwachten tot het een stille dag is. Heb vandaag prima kunnen vliegen, een klein beetje wind kan niet zoveel kwaad.

Nog een goede tip:
Zorg dat de neus altijd IN de wind gaat, zorg dat de staart altijd achter je is en probeer zo veel mogelijk op de neus te letten, niet op de staart, dat voorkomt verwarring. Waarschijnlijk wist je dit al aangezien je al met een FP hebt gevlogen.

Back