nieuwe hoofd-as x-cell 60

corvl

verslagschrijvers
Hallo ,

Ik heb een xcell 60 waarvan de hoofdas niet meer recht is. Nu heb ik jaren geleden een nieuwe as daarvoor besteld , maar de nieuwe versie is korter als het geen ik nodig heb.
Heli staat nu al een paar jaar in de vergeethoek.

Nu ga ik binnekort wat onderdelen bestellen voor mn cnc machine en zat te denken , waarom neem ik niet gewoon een stuk gerold "precisie" staal, wat ik ook heb besteld voor mn cnc machine?

Probleem is nu dat ik de maten niet weet , lengte maakt niets uit, want dat maak ik wel korter, maar de dikte van de as.... weet iemand dat, of kan iemand dat nameten bij zijn heli?

Ik ben komende dagen niet thuis dus ik kan het zelf niet doen :-/

Thanks,
Cor

Hoi,

Ik heb helees geen weet van de maat van de as van de x-cell 60 ,maar ik denk dat het een 10mm as is. Ik heb zelf voor mijn Graupner Uni stars assen van zilverstaal gemaakt.
Zilverstaal is op vele plekken verkrijgbaar dacht ik. Ik heb ze bij Conrad besteld. Ze leveren lengtes van 500mm en hebben diverse verschillende diktes. Sowieso erg handig om wat op voorraad te hebben als je een draaibank hebt.........

Steven

@ heimhelicopters: ik heb het van de week ff na kunnen meten en idd 10mm :-) Bedankt voor de tip van zilverstaal (Conrad) want de ik kan de assen voor mn x-cel niet meer bestellen ,de nieuwe versie is korter geworden en past niet meer :-/ Nu kan ik weer verder ;-)

Ik weet vrij zeker dat je miniature aircraft zelf kan mailen met de vraag, ik denk dat ze dan wel je de maten geven. Het zal me zelfs niet verbazen als je nog de oude assen ook kunnen maken.

@ Laurens: Ik heb 3 bedrijven gemaild en bij een had ik er zelfs een besteld, er word alleen maar de kortere (nieuwe) versie geleverd en dan heb je wat andere spullen nodig om het geheel passend te maken om mijn heli.

Maten moest ik ff snel hebben (wat uiteindelijke niet gelukt is) omdat ik niet thuis was en een bestelling moest opgeven.
Ben inmiddels thuis en heb het zelf kunnen opmeten.

Wat is er makkelijker om dan zelf een as te maken op de juiste lengte.

Cor

Back