Nieuwe Hpi Baja 5B 2.0

RPM armen zijn sterker dan de stock armen.
RC Tuning Raalte

Bedankt, waarschijnlijk worden het deze dan.

dan is het niet moeilijk dat je breuk hebt :p
Als je schaal met deze wagen wenst te rijden, spring je best niet hoger dan 0.5 meter
Die wagens zijn er niet op gebouwd om er 2 meter hoog te springen.
Als we deze schaalverhouding zouden doortrekken naar echte wagens, halen we hoogtes van 30 meter (lol)

Ik had op filmpjes gezien dat ze ook hoog sprongen en ik had gewoon zin om te springen :D
Ik heb er ook nog gereden met mijn savage, toen vloog ik ongeveer 4 meter hoor en er was gelukkig niks kapot :D


Maar plastic is dus slimmer als alu?
 
Ik brak mijn eerste A-arm tijdens de eerste offroad rit vlak na rodatie. Ik heb toen ook geïnformeerd naar alu-armen maar werd toen ook afgeraden in de winkel om dezelfde redenen die Crazykuki al eerder vertelde. Ik heb niet geluisterd naar de winkelier en heb het mij nog niet beklaagd. Al mijn ophangings armen zijn van aluminium (merk: Golden Horizons "GH"). Ik heb ook al sprongen van +2 meter gemaakt zonder problemen. Voor de rest heb ik ook de Turtle racing shock braces voor- en achteraan. De rest houd ik doelbewust nog even in plastic zodat het daar eventueel nog kan "plooien". Het enige die durft te slijten bij die armen is de oranje kleur door steenslag en de teflon ringen rond het kogelgewricht bij de onderste armen voorraan (maar die kosten 5$ voor 4 paar). Ik heb gekozen voor GH omdat zij een levenslange garantie geven ook al breek je ze zelf. Ik heb tot nu toe nog geen geplooit/gebroken en ik rijd niet voorzichtig. Stock weegt een baja ongeveer 10,6 kg als ik me niet vergis, ik zit tegen de 14 kg :).
De crash die mij een gebroken A-arm bezorgde kan je zien in dit filmpje op 1:10 min [media=youtube]5K8eewVrEzA[/media]
Zoals je kan zien was die jump nog geen meter hoog.
Ik betaalde 170€ incl. verzending voor al mijn armen ergens op ebay. Bij DDM staan ze ook redelijk goedkoop, alu armen van Integy raad ik af (Goedkoop namaak merk), al de rest is goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De draag armen zijn al een week geleden besteld maar nog niet binnen :(

Maar ik zit nu met een ander probleem.
Ik kon toch een tijdje niet rijden dus heb ik mijn Baja is goed schoongemaakt.
Ik heb de trekstarter en die 2 beschermdingen die op de motor zitten eraf gehaald, ook heb ik even de bougie eruit gehaald, maar meteen weer terug gestopt.
Ik heb even het vliegwiel en de trekstarter met mijn compressor afgespoten, alles weer in elkaar gezet, maar nu komt het vliegwiel ergens tegenaan, hij draait niet lekker.
Ik heb hem weer even opengehaald, maar wat kan het probleem zijn?
Als ik het goed zie schramt het vliegwiel het ontstekings ding (IGNITION COIL).
Wat kan ik hier aan doen?
 
De draag armen zijn al een week geleden besteld maar nog niet binnen :(

Maar ik zit nu met een ander probleem.
Ik kon toch een tijdje niet rijden dus heb ik mijn Baja is goed schoongemaakt.
Ik heb de trekstarter en die 2 beschermdingen die op de motor zitten eraf gehaald, ook heb ik even de bougie eruit gehaald, maar meteen weer terug gestopt.
Ik heb even het vliegwiel en de trekstarter met mijn compressor afgespoten, alles weer in elkaar gezet, maar nu komt het vliegwiel ergens tegenaan, hij draait niet lekker.
Ik heb hem weer even opengehaald, maar wat kan het probleem zijn?
Als ik het goed zie schramt het vliegwiel het ontstekings ding (IGNITION COIL).
Wat kan ik hier aan doen?
Naar mijn weten zit het zo: als je je ontstekingsspoel gedemonteerd hebt dan moet je altijd een kaartje tussen, je vliegwiel-ontstekingsspoel doen (die van fg past super) daar dan je ontstekingsspoel goed aan en druk met je vinger de ontstekingsspoel naar onder, waardoor deze op de juiste plaats zit word het vliegwiel tegen een magneet gedrukt waardoor je ook je weerstand hebt van de trekstarter. zo zit alles naar mijn weten:)
 
Ik heb gisteren weer gesprongen, maar er is alweer iets kapot.

De Shocktower support voor is gebroken en mijn stuurservo doet heel raar.
Hij hapert en reageert laat.
Kan ik hier iets aan doen of gewoon een nieuwe kopen?
Als ik een nieuwe moet kopen, wat is dan een goede?

Alvast bedankt,

Edit: Ik heb de servo opengemaakt en een tandwiel is helemaal afgesleten.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien iedereen toch uiteindelijk upgrades begint te maken aan zijn Baja, ik ga dit ongetwijfeld ook doen, ben ik dan niet beter om gewoon een 2.0 versie te kopen ipv de SS?

Gaat me toch 400-600 euro schelen uiteindelijk en je vervangt toch altijd beetje bij beetje waardoor de 2.0 eveneens uitgerust wordt met de stukken die je uiteindelijk op de SS zou gooien niet?

Bij de SS zou ik dan meteen een spectrum remote kopen. Beetje zonde om eerst een goedkoop ding te kopen als je later toch gaat upgraden. Daarom lijkt het me toch voordeliger een 2.0 rtr te kopen?

Sorry voor het 'kapen' van dit topic :)

Nog een dom vraagje dat ik vast in de faq vindt maar hoe lang gaan jullie motoren gemiddeld mee? Ik veronderstel dat je een 100-tal uurtjes zal kunnen rijden alvorens er een nieuwe op mag gepleurd worden?
 
Aangezien iedereen toch uiteindelijk upgrades begint te maken aan zijn Baja, ik ga dit ongetwijfeld ook doen, ben ik dan niet beter om gewoon een 2.0 versie te kopen ipv de SS?

Gaat me toch 400-600 euro schelen uiteindelijk en je vervangt toch altijd beetje bij beetje waardoor de 2.0 eveneens uitgerust wordt met de stukken die je uiteindelijk op de SS zou gooien niet?

Bij de SS zou ik dan meteen een spectrum remote kopen. Beetje zonde om eerst een goedkoop ding te kopen als je later toch gaat upgraden. Daarom lijkt het me toch voordeliger een 2.0 rtr te kopen?

Sorry voor het 'kapen' van dit topic :)

Nog een dom vraagje dat ik vast in de faq vindt maar hoe lang gaan jullie motoren gemiddeld mee? Ik veronderstel dat je een 100-tal uurtjes zal kunnen rijden alvorens er een nieuwe op mag gepleurd worden?
Tja, het duurt met een goede afstelling-mengverhouding een 18L-20L en daarna kan je je motor gewoon reviseren dit is goedkoper dan een nieuwe.
 
Aangezien iedereen toch uiteindelijk upgrades begint te maken aan zijn Baja, ik ga dit ongetwijfeld ook doen, ben ik dan niet beter om gewoon een 2.0 versie te kopen ipv de SS?

Gaat me toch 400-600 euro schelen uiteindelijk en je vervangt toch altijd beetje bij beetje waardoor de 2.0 eveneens uitgerust wordt met de stukken die je uiteindelijk op de SS zou gooien niet?

Bij de SS zou ik dan meteen een spectrum remote kopen. Beetje zonde om eerst een goedkoop ding te kopen als je later toch gaat upgraden. Daarom lijkt het me toch voordeliger een 2.0 rtr te kopen?

Sorry voor het 'kapen' van dit topic :)

Nog een dom vraagje dat ik vast in de faq vindt maar hoe lang gaan jullie motoren gemiddeld mee? Ik veronderstel dat je een 100-tal uurtjes zal kunnen rijden alvorens er een nieuwe op mag gepleurd worden?


Ik zou de 2.0 doen, want ik heb de mijne ook al weer 'getuned' en ik ben nog niet eens het geld kwijt dat ik aan een SS kwijt zou zijn.
De ChungYang motoren op de HPI's gaan ongeveer 20 liter mee
 
Waarschijnlijk deze Jetpro uitlaat:
http://upload.ecvv.com/upload/Produ...o_Exhaust_Pipe_For_Hpi_Baja20086121302018.jpg
Die vind ik er wel vet uitzien.
Of het geen goede uitlaat?
Iemand ervaringen ermee?

heb zelf ook en Jetpro uitlaat
leuke uitlaat
maar als je een keer over de kop slaat en je komt op de uitlaat heb je hem zo krom

dus ben zelf aan het kijken naar een andere
dus als iemand een tip heeft voor een ander uitlaat hoor ik het graag
dacht zelf meer aan een Tuned pipe
of mischien een x can of is dit niet wat
 
Ik rijd meestal met een VRC gedempte uitlaat, die loopt buiten langs naar voren, maar is een goede verbetering voor je motortje, over het hele toerengebied meer vermogen. Op wat kortere banen rijd ik graag met de nieuwe samba uitlaat die geeft vooral onderin wat meer vermogen en is meer weggewerkt in de rolkooi.
 
Back
Top